چون دوستت دارم

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
چون دوستت دارم (nbookcity.com)

دانلود کتاب چون دوستت دارم

کتاب چون دوستت دارم جدال زیبایی بین عشق و نفرت ، نا امیدی و امیدواری ، شکست و مبارزه را به تصویر می کشد.

این رمان بیش از یک میلیون فروش در کشور فرانسه داشت و به ۲۳ زبان ترجمه شد. همچنین فیلمی با همین عنوان و برگرفته از این رمان در سال ۲۰۰۹ توسط گیلز بوردوز و با بازی جان مالکوویچ و اوانجلین لیلی ساخته شد. در سال ۲۰۰۹ گیوم موسو دومین نویسنده پرفروش و در سال ۲۰۱۱ سومین نویسنده پرفروش سال فرانسه شد.

خلاصه کتاب

کتاب چون دوستت دارم ماجرای لیلا، دختری کوچک، است که پنج‌ سال پیش در یک مرکز تجاری در شهر لس‌آنجلس ناپدید می‌شود و به همین خاطر پدر و مادرش زندگی خود را می‌بازند. پنج سال بعد، در همان مرکز تجاری، درست سر همان روز و ساعت گم‌ شدنش لیلا پیدا می شود. او زنده است، اما غرق در سکوتی مبهم… . کسی نمی داند او کجا بوده است و چه بلایی بر سرش آمده است. در تلاش برای یافتن سر نخی از 5 سال گذشته چه چیزهایی قرار است بر ملا شود؟ آیا عاقبت این دختر لب به سخن خواهد گشود یا سکوت سنگین خود را نخواهد شکست؟

پدر و مادر او در حالی که از پیدا کردن دخترشان شاد هستند، سئوالات بسیاری دارند. این داستان بر پایه مسایل انسانی بشر شکل گرفته است و مخاطب را به سرزمینی از شک و تردید می برد. گیوم موسو سبک نوشتن خاصی دارد که اصطلاحا به آن چرخ و فلکی می گویند ، یعنی داستان هایی که در آن شخصیت های داستان توسط خطوطی که از چشم ما پنهان است به هم مربوط می شوند و تنها خواندن است که می تواند ما را از کنجکاوی و سردرگمی نجات دهد. خواندن کتاب چون دوستت دارم و همچنین سایر آثار این نویسنده می تواند برای همگان لذت بخش باشد.

بخشی از متن کتاب

محله گرین وود در ناحیه جنوبی شیکاگو سرشار از فقر و خشونت بود. تا چندین کیلومتر، منظرهای ویران شده از پیاده روهای پر از چاله، ساختمان های متروکه، بدنه ماشین های سوخته و خرابه هایی که پر از اشغال بودند، به چشم می خورد. چند مغازه، یک بقالی با کرکره های آهنی، تنها یک سوپرمارکت، فقط یک بانک، بدون بیمارستان، فقط مغازه های مشروب فروشی درآمد خوبی داشتند. انجا مثل شهری بمب باران شده در وسط آمریکا بود. تقریبا تمام مردمان گرین وود سیاه و فقیر بودند. هر کس که توانایی اش را داشت، این مکان پر از ناامیدی در حال نابودی را ترک می کرد.

مارک هاتاوی کوچک با پدرش که نگهبان یک دبستان دولتی در ناحیهای مخصوص بود، زندگی می کرد. مادرش وقتی فقط سه ساله بود، آنها را ترک کرده بود. وقتی از پدرش می پرسید: چرا مامان ما را ترک کرد؟ پدرش مثل همیشه به او جواب می داد: برای این که خوشبخت نبود. نه، او در این دبستان که مانند قلعه است، اصلا احساس خوشبختی نمی کرد. این حقیقت داشت که این مکان مثل یک پادگان ارتشی بود: پنجره هایی که با یک دیوار جانبی جلوی آنها بسته شده بود، درهای دارای حفاظ، راهروهای حفاظت شده، درهای ورودی مجهز به دستگاه های اتوماتیک ردیاب فلزات و اسلحه، که حتما هر روز صبح بعد از عبور آدمهایی که به آنجا وارد می شدند، صدای زنگشان به گوش می رسید.

خشونت همه جا بود. از پدرها و مادران و پلیس های بازنشسته، گروه های شبه نظامی درست شده بود، که تمام تلاش خود را برای نظم دادن و ایجاد آرامش در محیط می کردند، ولی هنوز به موفقیت دست نیافته بودند. بچه ها هر روز با فشار فراوان و ترس به مدرسه می آمدند. اکثرا شاهد تیراندازی و قتل بودند و از بیماری های عصبی بعد از شوک های وارد شده زجر می کشیدند. ساعت هفت شب، زمستان، هیچ کس در دبستان نبود. در یکی از کلاس های مدرسه، در آخرین طبقه چراغی روشن شد. مارک ده ساله به طرف کتابخانه چسبیده به دیوار کلاس رفت. البته، این کتابخانه آنقدرها هم واقعی نبود.

نقد کتاب چون دوستت دارم

گیوم موسو نویسنده معاصر فرانسوی است که در سال ۱۹۷۴ در شهر آنتبیس در سواحل مدیترانه متولد شد. این رمان نویس شهیر تاکنون بیش از 15 کتاب نوشته که رمان های آوای فرشته ، دختری از بروکلین ،  سنترال پارک و چون دوستت دارم در ایران ترجمه و منتشر شده اند. رمان های پلیسی جنایی معماگونه با پس زمینه ای عشقی که سبک خاص این نویسنده را به رخ مخاطب می کشد.

تعداد بازدید: 536 بار

Guillaume%20Musso%20 %DA%AF%DB%8C%D9%88%D9%85%20%D9%85%D9%88%D8%B3%D9%88 3

عنوان کتاب: چون دوستت دارم

نویسنده: گیوم موسو

مترجمان: عبدالرسول جعفری ندوشن و آرزو جامعی ندوشن

تعداد صفحات کتاب: 218 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.3 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

رمان پلیسی حاضر در ۲۸ فصل روایت می‌ شود و پر از فلش‌ بک‌هایی است که همگی به فضای رمزآلود و پرهیجان کتاب کمک کرده‌اند. هر فصل با جمله‌ای کوتاه از مشاهیر آغاز می‌ شود که در همان ابتدای فصل...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 664
کتاب آوای فرشته ، آمیزه‌ای از یک کمدی رمانتیک و تریلری روان‌ شناختی‌ست که به‌ واسطۀ شخصیت‌ پردازی قوی و پایان غیرقابل‌ پیش‌بینی، خواننده را وارد دنیای موسو می‌ کند. از پی هم آمدن دو ماجرای موازی و همرمان...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 353

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *