سنترال پارک

آخرین ویرایش: 3 سال قبل
سنترال پارک (nbookcity.com)

دانلود کتاب سنترال پارک

از ویژگی‌های بارز و مثبت کتاب سنترال پارک شروع معمایی و هیجانی آن است که در ادامه هم نویسنده به‌ خوبی توانسته این هیجان را تا انتها حفظ کند.

تصوریرسازی‌ های گیوم موسو برای مخاطب به‌ گونه‌ ای است که انگار در حال تماشای یک فیلم درجه‌ یک سینمایی است و این به دلیل پرداخت دقیق جزئیات است. رمان پلیسی حاضر در ۲۸ فصل روایت می‌ شود و پر از فلش‌ بک‌هایی است که همگی به فضای رمزآلود و پرهیجان کتاب کمک کرده‌اند. هر فصل با جمله‌ای کوتاه از مشاهیر آغاز می‌ شود که در همان ابتدای فصل ذهن خواننده را درگیر ارتباط آن با ادامه‌ٔ داستان می‌ کند؛ فصل دوم با این جمله از ویلیام وردورث آغاز می‌ شود: «البته رنج حقیقی ما آن چیزی نیست که در گذر سال‌ها آن را از ما می‌ رباید، بلکه چیزی است که با گذر خود، آن را باقی می‌ گذارد.»

خلاصه کتاب

در داستان کتاب سنترال پارک، آلیس و گابریل هیچ خاطره ای از شب گذشته ندارند. اما آنها قرار نیست که فراموش کنند. نیویورک ، ساعت هشت صبح. آلیس ، پلیس جوان پاریسی و گابریل ، پیانیست جاز آمریکایی ، در حالی که با دست بند به هم بسته شده اند در سنترال پارک ، از خواب بیدار می شوند. آنها همدیگر را نمی شناسند و هیچ خاطره ای از ملاقات خود ندارند. شب قبل ، آلیس با دوستان خود در مهمانی بود در حالیکه گابریل در یک کلوپ در دوبلین پیانو می نواخت . غیرممکن؟ و در عین حال … سوالها باعث تعجب می شوند. چگونه آنها در چنین شرایط خطرناکی قرار گرفتند؟

خون بلوز آلیس از کجا می آید؟ چرا او یک گلوله را در اسلحه خود گم کرده است؟ آلیس و گابریل برای اینکه بتوانند بفهمند چه اتفاقی برای آنها افتاده و رشته های زندگیشان را دوباره متصل کنند چاره ای ندارند جز آنکه با هم همکاری کنند و تبدیل به یک تیم شوند. حقیقتی که آنها کشف خواهند کرد زندگی آنها را وارونه خواهد کرد. گیوم موسو در کتاب سنترال پارک تعلیقی استادانه ایجاد می کند. تعلیقی که شما را از اولین صفحه درگیر خود می کند. طوری که نتوانید کتاب را زمین بگذارید. دو شخصیت فراموش نشدنی که از غافلگیری ای به سوی غافلگیری دیگر می روند. کتابی مقاومت ناپذیر.

بخشی از متن کتاب

آلیس چند تکه موی بوری را که توی صورتش ریخته بود کنار زد، سپس چشمش به دستبندی فلزی افتاد که به دست‌های مرد بود. یک مدل رایج با قفل ایمنی دوبل که در بسیاری از بخش‌های اداره پلیس مورد استفاده قرار می‌گرفت یا مردم عادی برای امنیت شخصی به کار می‌بردند. حتی چه بسا این دستبند خود او بود. آلیس، به امید پیدا کردن کلید آن، جیب شلوار جینش را زیرورو کرد. کلید آنجا نبود. وی، به جای آن، وجود اسلحه‌ای کمری را حس کرد که در جیب داخلی نیمتنه چرمی‌اش قرار داشت. او که گمان کرده بود این اسلحه خدمت اوست، با تسلای خاطر، انگشتانش را بر روی دسته آن گذاشت.

اما این زیگ زاوری نبود که پلیس‌های بخش جنایی از آن استفاده می‌کردند، بلکه یک گلاک ۲۲ پلیمری بود که او خبر نداشت از کجا آمده. زن خواست خشاب را وارسی کند، اما با وجود بسته، این کار مشکلی بود. با این همه، به بهای چند فقره پیچ‌وتابی که به خود داد، در عین رعایت احتیاط برای آنکه مرد ناشناس را بیدار نکند، توانست این کار را انجام دهد. قدر مسلم این بود که یکی از گلوله‌ها سرجایش نبود. زن، درحالی‌که با اسلحه ور می‌رفت، متوجه شد دسته آن به خون خشک آغشته است. بنابراین، نیمتنه‌اش را کاملا باز کرد تا رد هموگلوبین لخته شده بر دو طرف پیراهنش را به چشم خود نیز ببیند.

لعنتی! من چه کار کردم؟ آلیس با دست آزادش پلک‌هایش را مالید. حالا سردرد میگرنی کشنده‌ای در شقیقه‌هایش پیچیده بود، انگار گیره‌ای نامرئی جمجمه‌اش را می‌فشرد. نفسی عمیق کشید تا ترس را پس بزند و سعی کرد خاطراتش را به یاد آورد. شب گذشته با سه زنی که دوست او بودند، برای گردش به شانزه لیزه رفته بود. خیلی خوش گذرانده بودند، از این رستوران به آن رستوران، از این نوشیدنی به آن نوشیدنی… بعد هم، در حدود ساعت دوازده شب، از هم خداحافظی کرده بودند. زن به تنهایی به خودرواش، که در پارکینگ زیرزمینی خیابان فرانکلین ــ روزولت پارک بود، سوار شده بود، سپس…

نقد کتاب سنترال پارک

این داستان جذاب که با ماجرایش هر لحظه شما را غافلگیر می‌کند درباره آلیس و رازی است که زندگی او را برای همیشه تغییر می‌ دهد. اگر به‌ دنبال هیجان هستید و از رمان‌های پلیسی و معمایی که ذهن‌ تان را با معماهای زیادی درگیر می‌کنند، لذت می‌ برید، کتاب سنترال پارک پیشنهاد ما به شما به‌ عنوان یک تجربهٔ متفاوت است.

سنترال پارک همه‌ چیز دارد؛ معما، هیجان، ماجراجویی، عشق ولی مهمترین ویژگی آن قابل‌ پیش‌ بینی نبودن آن است. در این رمان، پرسش های پی در پی جای بهت زدگی را می گیرد. کتاب فردا و آوای فرشته نیز از این نویسنده توانا، بسیار خواندنی ست.

تعداد بازدید: 664 بار

Guillaume%20Musso%20 %DA%AF%DB%8C%D9%88%D9%85%20%D9%85%D9%88%D8%B3%D9%88 2

عنوان کتاب: سنترال پارک

نویسنده: گیوم موسو

مترجم: سعیده بوغیری 

تعداد صفحات کتاب: 558 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 17.1 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کل ماجرای کتاب در سه روز اتفاق می افتد. نویسنده در کتاب جدیدش ما را وارد تعقیب و گریزی نفس‌ گیر می کند که هیچ‌ کس توانایی حدس زدن آن را ندارد. همه دوست‌ داران رمانه‌های پر ماجرا، رازآلود و پر تعلیق...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 628
آرتور با اتفاقاتی دست و پنجه نرم می‌کند که تا نیمه‌های داستان دلیلش را نمی‌داند و گویی در دریایی سیاه گمراه و سرگردان شده است. در نیمه‌های راه با پدر بزرگش رو به رو می‌شود و متوجه روند اتفاقاتی می‌شودکه در پیش روی خود دارد...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *