النور و پارک

النور و پارک (nbookcity.com)

دانلود کتاب النور و پارک

رمان النور و پارک به قلم رینبو راول در سال 2013 منتشر شده است. داستان کتاب درباره دو شخصیت نوجوان است.

النور دختری 16 ساله با موهای قرمز و فر (مجعد) است، پارک نیز پسری 16 ساله و کره ای الااصل است که از دست قضا این دو یکدیگر را در داخل اتوبوس مدرسه ملاقات می کنند و درباره موسیقی دهه 80 و کتاب های کمیک (تصویری) با هم ارتباط برقرار می کنند.

النور داگلاس شخصیت اصلی کتاب النور و پارک به تازگی وارد کلاس دهم شده. او بزرگترین فرزند خانواده‌ای ۷ نفره است. همگی آن‌ها در خانه‌ای کوچک به همراه ناپدریشان زندگی می‌کنند و بچه‌ها یک اتاق مشترک دارند. ریچی، ناپدری النور در حمام را برداشته و اجازه وجود هیچ حریم خصوصی‌ای در خانه نمی‌دهد. ناپدری همیشه مست، با مادر النور بدرفتاری می‌کند و از او سوءاستفاده عاطفی و جسمی می‌کند.

بچه‌ها به شدت تحت خشونت خانگی ناپدری هستند. آن‌ها به قدری فقیرند که النور مجبور است همیشه لباس‌هایش را با پارچه‌های رنگی رنگی وصله کند، با روبان موهایش را ببند و لباس‌های ترکیبی عجیب و غریبی بپوشد که همین موضوع باعث می‌شود دیگر دانش آموزان مدرسه همیشه او را مسخره کنند. النور از یک سال پیش که ناپدریش او را از خانه بیرون انداخته، روی کاناپه خانه یکی از دوستان خانوادگی‌شان می‌خوابد…

خلاصه کتاب

کتاب النور و پارک داستان دو نوجوان با نام های “النور داگلاس” و “پارک شریدن” می باشد که در سال های 1986 تا 1987 روایت می شود. بودن در اتوبوس در صبح یک روز، همه چیز را برای پارک شریدان عوض می کند. او سرش به کار خودش گرم است تا این که دختری ناآشنا با موهای قرمز و لباس های عجیب و غریب به نام النور سوار اتوبوس می شود و جایی برای نشستن پیدا نمی کند.

پارک به النور می گوید که کنار او بنشیند و علیرغم فاصله ی شش اینچی میان آن ها، این اتفاق، شروع رابطه ای بسیار خاص است. پارک، پسر نیمه کره ای حساسی است که والدینش همچنان مثل روز اول به یکدیگر عشق می ورزند، در حالی که النور، دختری باهوش اما اغلب مورد آزار و اذیت قرار گرفته از خانواده ای فقیر و بی چیز است.

نشستن این دو نفر در کنار هم در اتوبوس، به خواندن کتاب های کمیک با یکدیگر، صحبت کردن درباره ی موسیقی و درنهایت، به شکل گیری دوستی عمیق و پایداری می انجامد که به عشقی فراموش نشدنی تبدیل می شود. خواندن کتاب النور و پارک به همه علاقه‌مندان عزیز پیشنهاد می‌شود.

بخشی از متن کتاب

دختر تازه وارد، نفس عمیقی کشید و در راهروی وسط اتوبوس به راه افتاد. هیچ کس به او نگاه نمی کرد. پارک هم سعی می کرد نگاه نکند ولی فضا خیلی سنگین بود. دختر تازه وارد به نظر شبیه کسانی بود که همیشه این اتفاق برایشان می افتد. هم تازه وارد بود و هم درشت هیکل و عجیب وغریب. موهایش درهم برهم و فرفری و به رنگ قرمز روشن بود.

طرز لباس پوشیدنش هم طوری بود که انگار دوست داشت بقیه به او زُل بزنند. یا اینکه شاید نفهمیده بود چقدر بی ریخت و بدترکیب به نظر می رسد. یک تی شرت چهارخانه ی مردانه به تن داشت و تقریباً حدود دوازده گردنبند هم از گردنش آویزان و چند دستمال پارچه ای هم به دور مُچ دستش پیچیده بود. ظاهرش آدم را یاد مترسک می انداخت.

شبیه عروسک های کج وکوله ای بود که مادرش در کُمدش نگه می داشت. درست مثل چیزی بود که از یک جامعه ی وحشی جان سالم به در نبرده باشد. اتوبوس دوباره ایستاد و یک دوجین بچه ی دیگر سوار شدند. آن ها به آن دختر تازه وارد تنه می زدند و روی صندلی هایشان می نشستند. دقیقاً موضوع همین بود، هرکسی در اتوبوس صندلی خودش را داشت.

در اولین روز مدرسه، هر صندلی را یک نفر تصاحب کرده بود. آدم هایی هم مانند پارک که خوش شانس بودند و یک ردیف کامل صندلی را برای خودشان گرفتند، در چنین لحظه ای حاضر نبودند یکی از صندلی ها را تسلیم آدم جدیدی بکنند. مخصوصاً به آدم تازه واردی با این ریخت و قیافه.  پارک به دختر نگاهی انداخت. همان طور وسط راه ایستاده بود.

معرفی نویسنده رمان

رینبو راول نویسندهٔ آمریکایی رمان‌های نوجوان و بزرگسال و برندهٔ جایزهٔ مایکل ال. پرینتز سال ۲۰۱۴ است. راول بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۲، ستون‌نویس و مسئول تبلیغات روزنامهٔ اوماها ورلد-هرالد بود. او پس از ترک این شغل، به استخدام شرکتی تبلیغاتی درآمد و همزمان، نوشتن اولین رمانش را آغاز کرد. او در همین حین، صاحب فرزند شد و به مدت دو سال کار بر روی این رمان را متوقف کرد. «فن گرل»، «النور و پارک»، «۴ روز در صف برای تماشای جنگ ستارگان»، «تلفن ثابت» و «چیزی که عشق واقعی به من داد» از جمله آثار این نویسنده است.

نقد کتاب النور و پارک

کتاب النور و پارک، یک رمان اجتماعی را در بر می گیرد که مخاطبان اصلی‌اش، نوجوانان و جوانان هستند. داستان رمان هم درباره درباره دو نوجوان 16، 17 ساله است که با جامعه خود، جور در نمی‌آیند و دو بچه عجیب و غریب‌اند. زمینه اصلی داستان عشق، موسیقی، نفرت، خشونت علیه کودکان و زنان است.

نویسنده در پایان جذاب و در عین حال تلخ و شیرین کتاب النور و پارک نشان می‌دهد که چگونه حتی ارتباطات زودگذر نیز می‌توانند تأثیرات ماندگاری بر زندگی ما بگذارند و در عین حال اذعان می‌کنند که گاهی اوقات شرایط مانع از داشتن پایان خوش سنتی روابط می‌شود.

کتاب النور و پارک به موضوعاتی می پردازد که با خوانندگان در تمام سنین طنین انداز می شود: عشق در اشکال مختلف آن، پیوندهای دوستی که فراتر از تفاوت‌ها است، و شجاعت لازم برای صادق بودن به خود در میان ناملایمات.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 5,656 بار

Rainbow%20Rowell%20 %D8%B1%DB%8C%D9%86%D8%A8%D9%88%20%D8%B1%D8%A7%D9%88%D9%84 1

عنوان کتاب: النور و پارک

برنده ی جایزه ی مایکل ال. پرینتز سال 2014

برنده ی جایزه ی بوک بروز سال 2013

برنده جایزه ی بهترین کتاب داستانی گودریدز در ادبیات نوجوان

جز برترین رمان های عاشقانه

جزو برترین رمان های قرن 21

نویسنده: رینبو راول

مترجمان: فرح بهبهانی و مهرزاد جعفری

تعداد صفحات کتاب: 359 و 402 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 29.18 و 34.11 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

این رمان شبیه کتاب قصر آبی است ولی با ساختار و طعمی متفاوت. گویا این کتاب برای زنان جوان نوشته شده و نویسنده که خود در یافتن عشق رمانتیک ناکام مانده، در کتابش با ایده عشق و ازدواج کلنجار...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 236
روایت یک داستان تخیلی است که با حضور شاهزاده‌ای جوان به نام تیورو در اتاقی تاریک و سیاه آغاز می‌شود. این شاهزاده جوان در اتاق بالای برج که تنها یک تک پنجره مانند یک چشم دارد منتظر و نگران پدرش است...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 164

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *