دور دنیا با زیرشلواری

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
دور دنیا با زیرشلواری (nbookcity.com)

دانلود کتاب دور دنیا با زیرشلواری

بیروت را عروس خاورمیانه می نامیدند. متاسفانه برخی افراد ناآگاه قضیه را زیادی جدی گرفتند و حالا از این شهر زیبا توقعات زیادی دارند. جنگ داخلی لبنان باعث شد هر کسی دستی به این شهر و کشور دراز کند. همه اینها یک طرف، همسایگی با غول بی شاخ و دمی به نام رژیم اشغالگر هم برای این کشور شده قوز بالا قوز. تجاوزات هر از چندگاه اسرائیلی ها آنقدر برای مردم دنیا آشناست که آنها به محض شنیدن اخبار اینچنینی به شدت به متجاوز واکنش نشان میدهند و می گویند: «خیلی بدی.» متنی که خواندید از کتاب دور دنیا با زیرشلواری بود که نوشته ای طنز از عبدالله مقدمی می باشد.

معرفی نویسنده کتاب

عبدالله مقدمی (زادهٔ ۱۳۵۹ خورشیدی) شاعر، نویسنده، روزنامه‌نگار، طنزپرداز ایرانی است. از سال‌های میانی دههٔ هفتاد شروع به نوشتن کرد. اگر چه تا سال ۱۳۸۰ در جلسات و انجمن‌های تهران و شهرری فعالیت می‌کرد ولی در این سال با عضویت در انجمن شاعران ایران، از راهنماییِ شاعرانی چون قیصر امین پور بهره برد.در سال‌های بعد به طنز علاقمند شد و شروع به فعالیت و نوشتن در این زمینه نمود. فعالیت حرفه‌ای خود را با نوشتن ستون طنز «الو گل آقا» در هفته نامه گل‌آقا به اوج رساند. کتاب دور دنیا با زیرشلواری آخرین نوشته ی مقدمی است. مقدمی در روزنامه‌های همشهری، خراسان، شهرآرا، خورشید، صبح‌نو و …، همچنین گروه مجلات رشد، آتیه‌نو، آینده‌سازان و… ستون طنز داشته است.

بخشی از متن کتاب

در این کتاب می خواهیم چه کنیم؟ سفر نامه بنویسیم یا عجایب نامه؟ راستش احتمالا هر دو. تنها چیزی که نمی نویسیم خالی بندی است. باز هم احتمالا شما تا به حال به ممالک دنیا این طوری نگاه نکرده اید. البته تقصیری هم ندارید. اخبار ساعت 21 مگر در مورد ساعت خواب اهالی کره شمالی حرفی می زند؟ یا در مورد آداب خوردن پیتزای ایتالیایی؟ یا اعتقادات انگلیسی ها در مورد روح ریچارد چهارم؟ خبرهای تلویزیون پر شده از اظهارات فلان نخست وزیر از فلان کشور و بیانات بهمان رئیس جمهور از بهمان کشور و قتل و غارت و کشتار در دنیا.

خب به نظر شما خبر اشغال شدن فلان شهر و انفجار فلان نقطه مهم تر است یا اینکه بدانیم توی نروژ ۷۰ شبانه‌‌روز شب است؟ در واقع هفتاد شبانه‌‌شب، شب است. بعد هم لابد هفتاد روزانه‌روز، روز! یا مثلاً پرجمعیت‌ترین کشور عرب، از بیخ عرب نیست؟ یا اینکه الجزایر چند میلیون بربر دارد ولی حتی یک دانه نانوایی بربری ندارد؟ همه ما می‌دانیم که این چیزها خیلی باحال‌تر و حتی مهم‌تر است. اما خب متاسفانه افسار جهان و البته اخبار ۹ شب دست ما نیست. پس چه بهتر که بگذاریم آنها کار خودشان را بکنند و ما هم کار خودمان را.

نقد کتاب دور دنیا با زیرشلواری

کتاب دور دنیا با زیرشلواری مجموعه نثرهای طنز عبدالله مقدمی در مورد کشورهای مختلف جهان است. مقدمی در این کتاب با نگاهی رندانه و طنزآمیز، ویژگی ها و وجوه مختلف کشورهای جهان را مورد کاوش قرار داده است. نکته جالب تر در این کتاب این است که هیچ کدام از اطلاعاتی که در متن آمده، با اینکه به طنز کشیده شده است ولی غیرواقعی نیست و البته این خود بر جذابیت کتاب افزوده است.

تعداد بازدید: 1,365 بار

Abdullah%20Moghaddamy%20 %D8%B9%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87%20%D9%85%D9%82%D8%AF%D9%85%DB%8C result

عنوان کتاب: دور دنیا با زیر شلواری

داستان کمدی (طنز)

نویسنده: عبدالله مقدمی

تعداد صفحات کتاب: 256 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 9.4 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

مهرداد صدقی در کتاب آب نبات پسته ای رویدادهای مهم تاریخی بین سال‌های 70 و 72 را روایت می‌کند. این اتفاقات که در کوچه «سیدی» شهر بجنورد رخ می‌دهند، تاثیر بسزایی بر زندگی محسن، خانواده وی و همسایگانش می‌گذارند. محسن قهرمان داستان آبنبات پسته‌ای نوجوانی بازیگوش...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 4706
این کتاب راجع به هنر عکاسی نیست ! این کتاب اصلاً به عکاسی کاری ندارد . به اسمش توجه نکنید ، این همه اسم بی ربط توی دنیا هست آن وقت شما گیر داده اید به اسم این کتاب ؟
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 227

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *