دختری از بروکلین

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
دختری از بروکلین (nbookcity.com)

دانلود کتاب دختری از بروکلین

کتاب پرفروش و معمایی دختری از بروکلین داستان فاش شدن رازی هولناک را روایت می کند که زندگی رافائل و آنا را دگرگون کرد.

رافائل نویسندۀ سرشناسی است که کتاب‌های پلیسی و جنایی می نویسد و پسر کوچکش حاصل ازدواج ناموفق اوست. مریضی ناگهانی پسر رافائل سبب آشنا شدن او با آنا می شود که پزشک کودکان است. دیری نمی پاید که ارتباط آنا و رافائل به سمت و سویی فراتر از ارتباط یک پزشک و بیمار می رود. این زوج عاشق و خوشبخت، چند روز پیش از مراسم عروسی‌شان به تعطیلات می روند و این شروع طوفانی ویرانگر از حوادث غیرقابل پیش‌بینی است! چیزی در گذشته آنا جود دارد که کنجکاوی رافائل را برانگیخته. گذشتۀ آنا همچون دروازه ورود به جهنمی به روی آن دو نفر باز می شود و همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد.

خلاصه کتاب

کتاب دختری از بروکلین داستانی پر رمز و راز است که نمی توان پایانی برای آن حدس زد. گیوم موسو با هنرمندی استادانه خود، ماجرای رازی را نوشته است که فاش شدنش، زندگی آنا و رافائل را نابود می کند. این کتاب که بر اساس داستان زندگی ناتاشا کامپوش نوشته است، موفق شد تا عنوان پرفروش‌ترین رمان ۲۰۱۶ فرانسه را از آن خود کند.

اگر کار وحشتناکی انجام داده باشم، باز هم مرا دوست خواهی داشت؟ این جمله، آغاز تکان دهنده کتاب است. داستانی که مخاطبانش را همراه خود می کند و تا پایان داستان هم رهایشان نمی کند. رافائل بارتلمی که ازدواجی ناموفق داشته است حالا با پسر کوچکش زندگی می کند. او نویسنده کتابهای پلیسی و بسیار مشهور است. اما بیماری پسرش باعث می شود تا با پزشکی به نام آنا آشنا شود. هرچند این رابطه به سرعت رنگ و بوی عاشقانه به خودش می گیرد ولی چیزی در میان است که آن را خراب کند. رافائل، اصرار دارد که از گذشته آنا آگاه شود و این آگاهی، گویی هردویشان را در دوزخی بی پایان فرو می‌برد و آن‌ها را به کام خود می کشاند…

کل ماجرای کتاب در سه روز اتفاق می افتد. نویسنده در کتاب جدیدش ما را وارد تعقیب و گریزی نفس‌ گیر می کند که هیچ‌ کس توانایی حدس زدن آن را ندارد. همه دوست‌ داران رمانه‌های پر ماجرا، رازآلود و پر تعلیق از خواندن کتاب دختری از بروکلین لذت می برند. گیوم موسو نویسنده‌ای است که کتاب‌هایش در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار دارند.

بخشی از متن کتاب

حقیقت این بود که من به بیماری نویسندگان مبتلا نبودم، بلکه از همان دوران نوجوانی خیلی خوب می توانستم بنویسم، قضیه این بود که دو سه سالی می شد زندگی فرصت نوشتن به من نمی داد. از همان نوجوانی، نوشتن را به سان راهی برای رهایی از دنیای اطرافم می دیدم. هرجایی که امکان داشت قلم و کاغذ به دست می گرفتم. در مدرسه، خانه، کافه و… به خلق شخصیت هایم می پرداختم و سعی می کردم با آنان همدردی کنم. همین هم باعث می شد دلبستگی شدیدی به آنان پیدا کنم. خیلی وقت ها وارد دنیایشان می شدم و از دنیای واقعی خارج. به همین ترتیب بود که وارد دنیایی شدم که می توانستم هر زمانی که بخواهم به آن پناه ببرم.

از سال ۲۰۰۳ به بعد که نخستین رمانم منتشر شده بود، هر سال یک کتاب جدید منتشر می کردم. در ژانر پلیسی ــ جنایی می نوشتم. هر کتابم با توفیقی چشمگیر مواجه می شد و پس از مدتی به یکی از محبوب ترین نویسنده های فرانسه تبدیل شدم. در یکی از مصاحبه هایم گفته بودم که فقط روز تولدم و شب سال نو از نوشتن دست برمی دارم. این جمله را از استیون کینگ یاد گرفته بودم، ولی خیلی خوب می دانستم این حرفم صحت ندارد. هیچ دلیلی نمی دیدم چرا نباید شب سال نو و روز تولدم قلم به دست بگیرم؟

علت این بود که هیچ کاری را بهتر از وقت گذراندن با شخصیت های داستان هایم نمی دیدم. از همان بچگی علاقه زیادی به افسانه ها داشتم، البته بیشتر افسانه هایی که هیولاها در آن ها ایفای نقش می کردند. بزرگ تر که شدم، با خودم گفتم بزرگ ترها نیز در دنیای خود نیاز به هیولا دارند تا سرگرم شوند، نیاز به داستان های ترسناک دارند. همین هم باعث شد به سمت نوشتن رمان های پلیسی ــ جنایی و ترسناک بروم. امروز هم کارم به جایی رسیده است که میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا انتظار چاپ کتاب جدیدم را می کشند…

نقد کتاب دختری از بروکلین

کتاب دختری از بروکلین پیش از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان نامزد جمهوری خواهان نگاشته شده است. بنابراین یکی از شخصیت های اصلی آن، که به عنوان نامزد جمهوری خواهان در انتخابات سال 2016 معرفی می شود، خیالی است. گیوم موسو، در این رمان برای نخستین بار تا حدی سیاست را نیز چاشنی کار کرده و قدم به دنیای تیره سیاست در ایالت متحده گذاشته است. این کتاب بطور پیاپی در 10 هفته متوالی در صدر پرفروش ترین کتاب های فرانسه قرار گرفته است.

یک فضای تعلیق بی نظیر… حواستان باشد! به محض باز کردن این کتاب، دیگر توانایی کنار گذاشتن آن را نخواهید داشت، تا زمانی که به هویت واقعی دختری از بروکلین پی ببرید. کتاب را که باز کردید، منتظر چند شب بی خوابی باشید.

تعداد بازدید: 628 بار

Guillaume%20Musso%20 %DA%AF%DB%8C%D9%88%D9%85%20%D9%85%D9%88%D8%B3%D9%88 4

عنوان کتاب: دختری از بروکلین (دختر بروکلین)

اگر کار وحشتناکی انجام داده باشم باز هم مرا دوست خواهی داشت؟ 

پرفروش ترین رمان فرانسه 2016

نویسنده: گیوم موسو

مترجم: آریا نوری 

تعداد صفحات کتاب: 198 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 13.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

آرتور با اتفاقاتی دست و پنجه نرم می‌کند که تا نیمه‌های داستان دلیلش را نمی‌داند و گویی در دریایی سیاه گمراه و سرگردان شده است. در نیمه‌های راه با پدر بزرگش رو به رو می‌شود و متوجه روند اتفاقاتی می‌شودکه در پیش روی خود دارد...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 320
ماجرای لیلا، دختری کوچک است که پنج‌سال پیش در یک مرکز تجاری در شهر لس‌آنجلس ناپدید می‌شود و به همین خاطر پدر و مادرش زندگی خود را می‌بازند. پنج سال بعد، در همان مرکز تجاری، درست سر همان روز...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 540

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *