دختری در قطار

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
دختری در قطار (nbookcity.com)

دانلود کتاب دختری در قطار

کتاب دختری در قطار، داستان زنی به نام راشل را روایت می‌کند که در وجوه مختلف زندگی خود با شکست مواجه شده است.

تام، همسر سابقش، او را به خاطر زنی دیگر ترک کرده است، و او که در خود زیبایی و فریبندگی دیگر زنان را نمی‌بیند و همچنین، سخت از ناگواری‌های عاطفیِ پیشین خود رنجیده است، بی‌اختیار به الکل و رویا پناه می‌برد. راشل، در حالی که هر روز با قطاری به لندن می‌رود، متوجه زوجِ ظاهرا شاد و سرخوشی می‌شود، و همین بهانه‌ای به او می‌دهد برای خیالبافی و حسادت. در همین بین، روزنامه‌ها خبر گم شدن زنی به نام مگان را منتشر می‌کنند؛ مگان، معشوقه‌ی تام است. آیا راشل در این میان تقصیری داشته است؟

سرنوشت این زن گمشده، چه ارتباطی به ازدواج ناموفق تام و راشل دارد؟ متن این کتاب شامل تکه‌ یادداشت‌هایی است که با تاریخ مشخصی نوشته شده‌اند. درست مثل تکه‌های پازلی که باید کنار هم چید تا تصویر کاملی از وقایع را ببینیم. روایت کتاب، اول شخص است. پائولا هاوکینز، بدون هیچ جهت‌گیری فقط داستان را تعریف می‌کند. او خوب و بد را از هم جدا نمی‌کند. درست مانند یک راوی قابل‌اعتماد و دانا، باید پای حرف‌هایش نشست و با او همراه شد.

چکیده کتاب

دختری در قطار نه‌ تنها یک رمان مهیج و پلیسی، بلکه تریلری روان‌شناختانه است که موفق شد خیلی زود رکورد پرفروش‌ترین‌هایی چون هری پاتر را بشکند و همچنان در صدر باقی بماند. برخی این رمان را جلد دوم «دختر گمشده» می‌دانند. ماجرای همیشگی عشق و شکست، این بار با همراهی افکاری سرگردان، به داستانی معمایی منجر شده است. «دختری در قطار» با روایتی مدرن، سراغ موضوعی کلاسیک می‌رود تا این بار، وحشت و خون را از میان درد و ترومای زنانه بیرون بکشد.

زندگی سه زن این داستان در هم تنیده شده و پائولا هاوکینز برای بیان این داستان، کار مهمی کرده؛ او دقیق و موشکافانه به اطرافش و آدم‌ها -آدم‌های معمولی- چشم دوخته است. داستان او روایتی مدرن و چندصدایی از ماجرای سه زن است که هر کس از زاویه‌ی دید خودش آن را برایمان تعریف می‌کند.

بخشی از متن کتاب 

خسته‌ام و سرم از خواب سنگین است. وقتی می‌نوشم خواب بدی دارم. یکی دو ساعتی خوابیدم و بعد بیمار از خواب بیدار شدم؛ بیمار رفتار خودم. اگر یک روز چیزی ننوشم، شبش سنگین‌ترین چرت‌ها را می‌زنم؛ یک بیهوشی عمیق، و صبح هم هوشیار نیستم. ساعت‌ها خواب و بیدارم و گاهی تمام روز. فقط چند نفر توی واگن من هستند و نه خیلی نزدیک به من. هیچ‌کس نگاهم نمی‌کند، پس سرم را به پنجره تکیه می‌دهم و چشم‌هایم را می‌بندم. صدای ترمز قطار بیدارم می‌کند. جلوی چراغ خطر هستیم. در این ساعت از روز و در این وقت از سال، نور خورشید مستقیم می‌افتد پشت خانه‌های مجاور ریل‌ها و روشن‌شان می‌کند. تقریباً حسّش می‌کنم؛ صبحی که پشت میز صبحانه نشسته بودم، روزنامه می‌خواندم و گرمای خورشید روی صورت و بازوانم می‌تابید.
تام هم روبه‌رویم نشسته بود. می‌توانم لبخندی را که به من می‌زد، حس کنم و سرتا پا سرخ شوم؛ مثل همه‌ی وقت‌هایی که این‌طور با اطمینان نگاهم می‌کرد. چشم‌هایم را باز و بسته می‌کنم و تام رفته است. هنوز پشت چراغ هستیم. جس را کنار باغچه‌شان می‌بینم و پشت سرش، مردی که از خانه بیرون می‌آید. مرد چیزی در دست دارد؛ شاید یک لیوان قهوه. وقتی نگاهش می‌کنم می‌بینم که آن مرد جیسن نیست. آن مرد بلندقد‌تر، لاغرتر و سبزه‌تر است. دوست خانوادگی‌شان است، یا برادر جس و یا برادر جیسن. مرد خم می‌شود و لیوان را می‌گذارد روی میز فلزی پاسیو. او پسرعموی جیسن است که از استرالیا آمده و چند هفته اینجا می‌ماند. شاید هم رفیق قدیمی جیسن است؛ بهترین دوستش که در عروسی‌شان هم حاضر بود. جس می‌رود به طرفش، دست‌هایش را می‌گیرد و سر می‌گذارد روی شانه‌اش.

نقد و بررسی کتاب دختری در قطار

ریچل واتسون زنی سی و دوساله و الکلی است که دورهٔ سختی از زندگی‌اش را می‌گذراند. تام، شوهر سابقش دو سال پیش او را به خاطر معشوقه‌اش ترک کرده‌است. الان او و آنا ازدواج کرده و یک دختر دارند. بهر حال تام، آنا را هم فریب می‌دهد و با همسایهٔ متاهل‌اش مگان هیپ‌ول رابطه دارد.مگان باردار است و فکر می‌کند که تام پدر بچه‌اش است. در حالیکه ریچل هر روز با قطار به لندن رفت‌وآمد می‌کند، متوجه زوج زیبایی می‌شود و به آن‌ها که ظاهراً شاد هستند حسادت می‌کند.

آن‌ها را تماشا کرده و در مورد زندگی آن‌ها خیال‌پردازی می‌کند. گرچه هرگز با آن‌ها گفتگو نکرده است، اما عقیده دارد آن‌ها زوج کامل هستند. روزهای بعدی در روزنامه خبری را در مورد گم‌شدن زنی می‌خواند و متوجه می‌شود که آن زن-مگان است. ریچل نگران می‌شود نکنددر روز حادثه در حالی که مست و خراب بوده بلایی سر مگان آورده باشد، و شروع به تحقیق در مورد ماجرا می‌کند.ریچل برای نزدیک شدن به اسکات شوهر مگان به او دروغ می‌گوید و با مستی‌های مکرر موجب پریشانی هر دوی تام و آنا می‌گردد. زمانی که آنا مدارکی در مورد رابطه داشتن تام با مگان پیدا می‌کند، او و راشل متوجه می‌شوند که تام در مورد همه چیز دروغ می‌گوید و با او مواجه می‌شوند.تام اعتراف می‌کند که بعد از اینکه مگان به او گفته پدر فرزند متولد نشده‌اش است او را کشته و دفن کرده‌است.تام به ریچل حمله می‌کند و ریچل در دفاع از خود او را می‌کشد.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 1,492 بار

Paula%20Hawkins%20 %D9%BE%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%84%D8%A7%20%D9%87%D8%A7%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%86%D8%B2

عنوان کتاب: دختری در قطار

برنده ی جایزه ی بهترین کتاب معمایی گودریدز سال 2015

پرفروش ترین کتاب سال 2015

از پرفروش ترین های نیویورک تایمز

نویسنده: پائولا هاوکینز

مترجم: علی قانع

تعداد صفحات کتاب: 508 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 20.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 85
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 17 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *