دختری که ماه را نوشید

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
دختری که ماه را نوشید (nbookcity.com)

دانلود کتاب دختری که ماه را نوشید

ماجرای داستان دختری که ماه را نوشید از روزی شروع می شود که زان به جای نور ستاره، نور ماه را به یکی از نوزادان می خوراند.

زان پیر، جادوگر دل‌ رحمی است که به نوزادان قربانی و رهاشده در جنگل کمک می کند و آن‌ها را در طرف دیگر جنگل به خانواده‌هایی می‌ سپارد که توانایی نگه‌ داری از آنها را داشته باشند.

زان به‌ خوبی می داند که نباید قدرت جادویی ماه را دست‌کم بگیرد و نوزاد را به حال خود رها کند؛ پس چاره‌ای می‌اندیشد تا نوزاد با قدرتی که دارد، به خودش و دیگران آسیب نرساند. اما چگونه می‌توان مانع قدرت ماه شد؟

جادوگر مهربانی اشتباهی به جای نور ستاره به یکی از نوزادانی که نگهداری می‌کند نور ماه می‌خوراند و این نوزاد دارای قدرت جادویی می‌شود. کتاب دختری که ماه را نوشید! نوشته‌ی کلی بارن هیل که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است به زندگی این دختر جادویی و عجیب می‌پردازد.

خلاصه کتاب

هر ساله مردم شهر برای حفاظت خود از گزند جادوگری که در دل جنگل زندگی می‌کند، نوزادی را به عنوان قربانی در جنگل رها می‌کنند. مردم امیدوارند این نوزادان باعث شوند تا جادوگر پیر که زان نام دارد به آن‌ها آسیبی نرساند، اما این افراد سخت در اشتباهند؛ چرا که زان برخلاف تصور آن‌ها قلبی مهربان دارند و نوزادانی را که مردم در جنگل رها می‌کنند نجات می‌دهد و برای مدتی از آن‌ها نگه‌داری می‌نماید.

او برای سیر کردن نوزادان از نور ستاره استفاده می‌کند و پس از مدتی آن‌ها را به خانواده‌های خوش قلبی که در آن سوی جنگل هستند می‌سپارد. شخصیت اصلی کتابِ دختری که ماه را نوشید ، نیز یکی از همین نوزادان است؛ دختری به نام لونا که سرنوشتی متفاوت نسبت به دیگران دارد. جادوگر پیر اشتباهی به جای نور ستاره به او نور ماه می‌دهد و از آن‌جایی که نور ماه قدرت جادویی بسیار زیادی دارد، لونا به قدرت خارق‌العاده‌ای دست پیدا می‌کند.

زان که نگران قدرت این کودک است و می‌ترسد به خود و دیگران آسیب برساند تصمیم می‌گیرد او را مانند دختر خود بزرگ کند تا از او محافظت نماید. هر چه لونا بیشتر رشد پیدا می‌کند، جادوی او نیز قدرتمندتر می‌شود. البته زندگی زان و لونا به همین شکل نمی‌ماند. این دختر نوجوان متوجه می‌شود که در آینده‌ای نزدیک ناچار است برای محافظت از خود و عزیزانش از این نیروی خارق‌العاده استفاده کند.

بخشی از متن کتاب

وقتی لونا پنج سالش شد، جادویش هم پنج‌برابر شده بود. ولی همه‌ی جادو درونش باقی مانده بود و با پوست و گوشت و خونش آمیخته بود. توی تک‌تک سلول‌هایش بود. کاملاً ساکن، پر از آمادگی و بدون هیچ فشاری. گلرک غرغرکنان گفت: «نمی‌شه این‌جوری پیش بره. هر چقدر بیشتر جادو جمع کنه، ممکنه جادوی بیشتری فوران کنه.» برای بچه شکلک درآورد و او را به قهقهه انداخت.

«به حرفم می‌رسی.» سعی کرد جدی به نظر برسد. زان گفت: «تو که نمی‌دونی. شاید هیچ جادویی بیرون نیاد. شاید هیچی برامون سخت نشه.» جدا از وظیفه‌ی سختی که در قبال بچه‌های رهاشده داشت، از چیزهای سخت متنفر بود و چیزهایی که غم‌انگیز بودند و چیزهای چندش‌آور.

اگر می‌توانست، ترجیح می‌داد به آن‌ها فکر نکند. کنار دختر می‌نشست و با هم حباب درست می‌کردند و با جادو هرکدام‌شان را به رنگی درمی‌آوردند. دختربچه دنبال حباب‌ها می‌دوید، با دست می‌گرفتشان و روی غنچه‌ی گل‌ها، پروانه‌ها و برگ‌های درختان می‌گذاشت. حتی گاهی داخل یک حباب می‌رفت و روی چمن‌ها غلت می‌خورد. زان گفت: «این‌همه زیبایی وجود داره. چطور می‌تونی به چیز دیگه‌ای فکر کنی؟»

نقد کتاب دختری که ماه را نوشید

کلی بارن هیل رمان مسحورکننده دختری که ماه را نوشید را در سال 2016 منتشر کرد و به واسطه‌ی آن شهرت و افتخارات بسیاری را به دست آورد. او با نام کامل کلی ریگن بارنهیل نویسنده‌ای آمریکایی است که در سال 1973 به دنیا آمد. او را بیشتر به خاطر آثار فانتزی‌ای می‌شناسند که برای نوجوانان می‌نویسد و از میان سایر آثار او می‌توان به مواردی مانند پسر زن جادوگر، داستان خیلی واقعی جک و … اشاره کرد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 15,072 بار

Kelly%20Barn%20Hill%20 %DA%A9%D9%84%DB%8C%20%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%86%20%D9%87%DB%8C%D9%84

عنوان کتاب: دختری که ماه را نوشید

برنده نشان نیوبری در سال 2017

از پرفروش ترین های نیویورک تایمز

نویسنده: کلی بارن هیل

مترجم: فروغ منصور قناعی

تعداد صفحات کتاب: 237 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 23.27 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب از همان صفحات ابتدایی با اتفاقی غیرمنتظره که مرگ فردی با یک تکه استخوان است آغاز می گردد. رفته رفته قتلهای دیگری نیز رخ میدهد ولی برای هیچ یک سرنخی موجود نیست. اما آنچه بیشتر از این...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 263
چرا مردان عاشق زنان زیرک می‌شوند؟ شری آرگو در کتاب جنجالی خود از دید روانشناسی به این پرسش پاسخ می دهد. این کتاب به شما می‌آموزد که اعتماد به ‌نفس داشته باشید و مانند زنی قدرتمند از نه گفتن نترسید...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 11809

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *