سال تفکر جادویی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
سال تفکر جادویی (nbookcity.com)

دانلود کتاب سال تفکر جادویی

این کتاب سال دردناکی از زندگی جوان دیدیون را به نمایش می‌گذارد؛ سالی که همسرش ناگهان از دنیا می‌رود و ازدواج 40 ساله‌اش به پایان می‌رسد و از طرفی هم تنها دخترش در تخت بیمارستان با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند. نثری ساده که با قلمی روان به رشته‌ی تحریر درآمده است حکایت از احساسات و اندوه بی‌پایان جوآن دارد. هنگامی که کتاب سال تفکر جادویی را مطالعه می‌کنید، خود را در این سوگواری، شوک ناگهانی، انکار، احساس غم و پوچی شریک می‌دانید.

ممکن است هنگامی که تازه شروع به مطالعه کتاب کرده‌اید، چنین به نظر برسد که این یک اثر انگیزشی و در سبک کتاب‌های موفقیت باشد اما یک زندگی‌نامه است و لزوماً انرژی مثبتی را به شما منتقل نمی‌کند. سال تفکر جادویی، نکات ارزشمند و درس‌های مثبتی از زندگی نویسنده را در اختیار شما قرار می‌دهد اما در حالت کلی این کتاب حال شما را خوب نمی‌کند. در واقع شما با کتابی غم‌انگیز و دردناک، با داستانی خاص روبه‌رو هستید.

چکیده کتاب

جوان دیدیون با نثری ساده و باظرافت، اتفاقات و احساساتش را بیان می کند. خواننده نیز با خواندن آن ها هراسی ناگهانی، درد، رنج، احساس غم و پوچی را که از اصول اساسی جریان اندوه و سوگواری است تجربه می کند؛ و همچنین، اگر التیام یافتن به معنای بازیابی قدرت برای ادامۀ مسیر زندگی است، این کتاب روند بهبودی و التیام را نیز به خوانندۀ کتاب بیان می کند. این کتاب داستانی خاص با مضمونی جهانی و همه گیر است.

داستان سال تفکر جادویی داستانی واقعی درباره‌ی پذیرش مرگ عزیزان و سوگواری، ادامه‌ی زندگی، تلاش برای بقا و قوی بودن در سخت‌ترین شرایط است. حتما بعد از خواندن داستان زندگی جوآن دیدیون در کتاب حاضر، می‌توانید درس‌های بسیاری از زندگی او بگیرید. این کتاب را به تمام کسانی که عزیزی را از دست داده‌اند، هدیه بدهید. کتاب حاضر به آن‌ها کمک می‌کند راه خودشان را پیدا کنند. سال تفکر جادویی چیزی است که همه‌ی افرادی که در زندگی از جنگیدن خسته شده‌اند، به آن احتیاج دارند.

بخشی از متن کتاب

کسانی که حقیقتا در زیر فشار رنج و مصیبتی هستند، نه‌تنها به لحاظ فکری و روانی بلکه به لحاظ جسمی هم نامتعادل می‌شوند. مهم نیست چقدر آرام و معقول به نظر می‌رسند. هیچ‌کس در چنین شرایطی نمی‌تواند عادی باشد. جریان خونشان مختل و در نتیجه بدنشان سرد می‌شود، اندوه و پریشانی ناتوانشان می‌کند و بی‌خواب می‌شوند. از کسانی که در شرایط عادی دوستشان دارند روی می‌گردانند. در چنین شرایطی هیچکس را نباید از اندوه منع کرد و قطعا باید از برخورد تمام کسانی که به طرز افراطی احساساتی هستند، بدون توجه به صمیمیتشان با شخص داغدار جلوگیری شود. اگرچه دانستن اینکه دوستانشان آن‌ها را دوست دارند و همدردی آن‌ها شدیدا تسلی‌بخش است اما اشخاص داغداری که رابطه نزدیک با متوفی دارند باید از هرکس یا هرچیزی که فشار زیادی به اعصاب آن‌ها وارد کند دور نگه داشته شوند و هیچکس نباید از اینکه به او گفته شود به شخص داغدار نزدیک نشود برنجد. در این مواقع به عده‌ای همدردی و به عده‌ای دیگر دور بودن از دوستان آرامش می‌دهد.

نقد و بررسی کتاب سال تفکر جادویی

چند روز قبل از کریسمس سال 2003، جان گرگوری دون و جوان دیدیون دریافتند که تنها دخترشان، کویینتانا، دچار بیماری شده است. دلیل بیماری ابتدا آنفولانزا به نظر می رسید، سپس علائم ذات الریه هویدا شدند و پس از آن، شوک سپتیک (نوعی بیماری عفونی) خود را بروز داد. کویینتانا به کمای مصنوعی برده شد و تحت مراقبت های شدید پزشکی قرار گرفت. چند روز بعد، جان گرگوری دون دچار نوعی حاد و کشنده از بیماری عروق کرونری قلب شد. در یک ثانیه، رابطه ی نزدیک، عاشقانه و چهل ساله ی جون دیدیون و همسرش به پایان رسید. چهار هفته بعد، وضعیت سلامتی کویینتانا رو به بهبود گذاشت اما دو ماه بعد از آن، او ناگهان از حال رفت و تحت یک جراحی مغز سخت و شش ساعته قرار گرفت.

دیدیون در این شرح حال زیبا و تأثیرگذار تلاش می کند چند ماه و هفته ای را توضیح دهد که تمامی عقایدش نسبت به زندگی، مرگ، بیماری، ازدواج، خانواده و خاطرات را برای همیشه تغییر داد. کتاب سال تفکر جادویی، اثری است درباره ی خود زندگی. جوان دیدیون که خود نویسنده‌ی چیره‌دستی است، در کتاب حاضر نشان می‌دهد که همه‌ی زندگی‌اش را دست به قلم بوده و هر زمان که اتفاقی رخ می‌داد او به نوشتن پناه می‌برد، اما هنگامی که همسرش از دنیا می‌رود، تنها نوشتن و کلمات او را آرام نمی‌کنند و جوآن به چیزی بیشتر از این‌ها احتیاج پیدا می‌کند.

تعداد بازدید: 578 بار

Joan%20Didion%20 %D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%20%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D9%88%D9%86

عنوان کتاب: سال تفکر جادویی

برنده ی جایزه ی ملی کتاب آمریکا سال 2005

جز فهرست برترین آثار نویسندگان زن

برنده ی جایزه ی بوک بروز سال 2006

برنده جایزه ی مدیسی سال 2007

نامزد جایزه پولیتزر سال 2006

نویسنده: جوان دیدیون

مترجم: نیوشا افخمی

تعداد صفحات کتاب: 302 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 13.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

رولف دوبلی نویسنده، کارآفرین و رمان نویس مشهور سوئیسی است  که در ۱۵ ژوئیه ۱۹۶۶ در لوتسرن سوئیس متولد شد. او با کتاب هنر شفاف اندیشیدن به شهرت بالایی دست یافت. وی پس از نوشتن...
بروزرسانی: 57 دقیقه قبل
تعداد بازدید: 35120
بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 6 روز قبل
تعداد بازدید: 106

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *