اسرار قصر اپستین

آخرین ویرایش: 3 سال قبل
اسرار قصر اپستین (nbookcity.com)

دانلود کتاب اسرار قصر اپستین

کتاب اسرار قصر اپستین  نوشته الکساندر دوما که در سال 1843 در فرانسه منتشر شد. “کُنت الیم” به همراه یک گروه شکارچی هفت نفره در کوهستان های تائونوسِ آلمان گم می شوند. در پی بارش شدید باران آنها به قصر “اپستین” در دامنه کوه پناه می برند. از همان ابتدای ورود، وجود اتاق قرمز رنگ کوچکی در قصر توجه کنت الیم را بخود جلب می کند. او راجع به آن از مستخدمین قصر سئوال می کند. آنها آن اتاق را متعلق به کنت های اپستین می دانند که نسل اندر نسل از پدر به پسر رسیده و هم اکنون آخرین کنتِ اپستین، “کنت اِوِرارد” در آن ساکن است که جز برای خوابیدن و استراحت به قصر نمی آید.

کنت الیم علیرغم هشدار مستخدمین که این اتاق را محل رفت و آمد اشباح می دانند، آنها را راضی می کند تا شب را به تنهایی در آن اتاق قرمز رنگ به سر آرد. الکساندر دوما به سبب داستانهای ماجراجویانه بسیارش یکی از معروفترین نگارنده های فرانسه به شمار می رفته است. خیلی از داستانهای او از جمله کنت مونت کریستو و سه تفنگدار و بیست سال بعد و ویکنت دوبراژلون داستانهای دنباله دار و سریالی می باشند.

معرفی نویسنده

الکساندر دوما در روستایی به نام «ویلر کوتره» در نزدیکی شهر پاریس به دنیا آمد. پدر او، توماس الکساندر داوی دولا پاتریه و مادرش ماری لوئی الیزابت لابوره نام داشتند.پدر الکساندر، که ژنرالی در ارتش ناپلئون بود، مورد غضب ارتش قرار گرفت و همین امر او را به سمت فقر سوق داد. زمانی که الکساندر دوما به دنیا آمد، خانواده او ثروت و موقعیت خود را از دست داده بودند و مادر او که با مرگ ژنرال دوما در ۱۸۰۶ (در چهارسالگی الکساندر)، بیوه شده بود، جهت ایجاد موقعیت تحصیلی مناسب برای فرزندش به سختی تلاش می‌کرد.

هرچند «ماری لوئیس» در تأمین هزینه‌های تحصیلی برای فرزندش ناتوان بود، اما این مسئله در شوق و علاقه الکساندر به مطالعه تأثیری نداشت و او هر کتابی را که به دست می‌آورد می‌خواند.هم زمان با رشد الکساندر کوچک، داستان‌هایی که «ماری لوئی» از شجاعت و رشادت پدرش در زمان اوج اقتدار ارتش ناپلئون برای او تعریف می‌کرد، به وی دید روشن و واضحی از ماجراجویی و قهرمان‌پروری می‌بخشید.هرچند که سایه فقر بر خانواده الکساندر سنگینی می‌کرد، اما هنوز شهرت پدر و ارتباطات اشرافی سابق برای آنها باقی‌مانده بود و همین عوامل باعث شد که پس از استقرار رژیم سلطنتی، الکساندر ۲۰ ساله در ۱۸۲۲ به پاریس برود و با کمک اقوام پدری، به سمت منشی مخصوص دوک دو اورلئان درآید.هم زمان با کار در پاریس، دوما به نوشتن مقاله برای مجلات و نمایش نامه برای تئاتر می‌پرداخت. در ۱۸۲۹ نمایش نامه هنری سوم و دربارش ارائه شد و با استقبال خوبی روبرو گشت. سال بعد نمایش نامه بعدی او کریستین شهرت بیشتر و به موازات آن موقعیت مالی خوبی برایش به ارمغان آورد و او را قادر ساخت که تمام وقت به نویسندگی بپردازد.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 1,046 بار

عنوان کتاب: اسرار قصر اپستین

نویسنده: الکساندر دوما

مترجم: قدرت الله مهتدی

تعداد صفحات کتاب: 453 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

محتوای اصلی کتاب کنت دومونت کریستو نشان دادن تقابل انتقام و بخشش و از سویی قدرت و ضعف است. الکساندر دوما که ژنرالی فرانسوی بود بر اساس اسناد بسیاری که به دست آورد رمان‌های ماندگاری...
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 7714
کتاب مردی با نقاب آهنین داستان یک زندانی مرموز است که همواره یک ماسک به چهره دارد او در زندان باستیل می‌میرد. چند روز بعد، این مرد ناشناس را در گورستان سن‌پل پاریس دفن می‌کنند. هشت سال پس از مرگ مرد نقاب‌آهنین، پرنسس پالاتین، زن برادر پادشاه فرانسه ادعا می‌کند...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1083

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *