خدا کند تو بیایی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
خدا کند تو بیایی (nbookcity.com)

دانلود کتاب خدا کند تو بیایی

متن ها و دلنوشته های کتاب خدا کند تو بیایی دینی هستند و ارتباط قلبی نویسنده با خدا و ائمه و پیامبر(س) را نشان می دهد.

 نثر کتاب ساده و صمیمی و ادیبانه است. در هر مقاله با استفاده از آیات و احادیث به شرح موضوع مربوط پرداخته شده است. نویسنده در هر بخش درونیات لطیف و سرشار از صداقت و خلوص خود را با خواننده به اشتراک می گذارد تا حس لطیفی که در وجودش است را بازآفرینی کند.

خلاصه کتاب

کتاب حاضر مجموعه نثرهای ادبی – دینی سید مهدی شجاعی با زبانی گرم و گیرا است. عنوان فصلها به این ترتیب است: «به نام نامی توحید»، «رکوع نرگس ها»، «شکوای سبز»، «علی فراتر از نیاز همه ی قرن ها»، «فاطمه (س) راز آفرینش زن»، «اعتراض جاودانه»، «شب تغسیل ماه»، «امام حسن (ع) حماسه ی حلم»، «از غدیر تا عاشورا»، «ذکر مصیبت»،‌ «ولادت عشق»،‌ «یا لیتنا کنّا معک»،‌ «حج حسین (ع)»، «یک نگاه دگر»، «میعاد روشنی»، «دیدار با زینب»، «حجت بر تمامی زنان»، «صلای ولایت»،‌«زخم کهنه» و فصل پایانی با نام «خدا کند تو بیایی» خطاب به امام زمان (ع) است.

بخشی از متن کتاب

هر که خدا را می جوید، او را ببیند، خدا را در آینهوجود او به تماشا بنشینید. خدا که آفرینش را برای شناخت خویش « فَخَلَقْتُ الخَلْقَ لِکَی اُعْرَف » بنیان نهاده بود، با تو، به کار خلقت کمال بخشید. تو رحمت خداوند را به زمین آوردی و عینیت بخشیدی. و چرا خوشحال نباشد؟ تو تنها ظرفی بودی که تمامی رحمت زلال و بی متنهای او را در خویش جا دادی. و در آفرینش کدام ظرفی به ظرفیتی این چنین دست یافته بود؟ « اَلَم نَشْرَح لَکَ صَدْرَکَ » . کدام سینه جز سیه مبارک تو به وسعت رافت الهی گسترده بود؟ اگرچه پیامبران همگی مظهر رحمت خداوند بودند، اما کدام گستره محبتی خدا را به تمجید واداشته بود « اِنَّکَ لَعَلی خُلُقٍ عَظیم ».

مگر مظاهر رحمت خداوند کاسه صبرشان تا زمانی به لب نمی رسید؟ مگر جاده پایمردی و استقامتشان به انتها نمی رفت؟ مگر پس از سال ها خون جگر، لب به نفرین نمی گشودند؟ این چه سینه ای است که انتها ندارد؟ این چه کوه استقامتی است که از جا نمی جنبد؟ این چه اعجوبه ای، چه معجزه ای، چه آیت بی همتایی است که تنش در زیر قلوه سنگ های جهالت خرد می شودو در عین حال هدایت دشمنان را از خدا طلب می کند؟! زبانش جز برای دعا نمی گردد، و لب هایش جز به استغفار برای همه تکان نمی خورد. این چه عظمت سوال آفرینی و چه شوکت تحیرزایی است؟

چه استقامت بی انتهایی است که خدا را حتی به اعتراض وامی دارد: « فَلَعَلّکَ باخِعٌ نَفْسَکَ عَلی آثارِهم، اِنْ لَمْ یُوْمِنُوا بِهَذا الْحَدِیثِ اَسَفاً ». تو تا کجا پای می فشری پیامبر؟ مگر جان خویش شمع هدایت کوران کرده ای؟ برای آنها که دست در گوش می گریزند، چه می خوانی؟ برای آنان که خود نمی خواهند، از من طلب هدایت چه می کنی؟ اینان جنبه خورشید ندارند، نور نمی فهمند، ظرفیت روشنی در وجودشان نیست. تشعشع آفتاب وجود تو چشم هایشان را کور کرده است. تو باز به دنبالشان چه می دوی؟ اینان از نور، از روشنی، از تو می گریزند؛ جان خویش فدای هدایت نااهلان مکن پیامبر!

نقد کتاب خدا کند تو بیایی

کتاب خدا کند تو بیایی نوشته سید مهدی شجاعی است. این کتاب مجموعه‌ای متن‌های ادبی – دینی است که با نثری روان و جذاب نوشته شده است. شجاعی در روزنامه‌‌های مختلف و مطبوعات مثل صفحات هنری و فرهنگی روزنامه‌ی جمهوری اسلامی، ماه‌نامه‌ی صحیفه و مجله‌ی رشد جوانان فعالیتش را دنبال کرد و مدتی هم سرپرست انتشارات برگ را برعهده داشت، پس از نقد‌های اجتماعی او که در مجله منتشر کرد، مجبور به متوقف کردن فعالیت این ماه‌نامه شد و بعد از تعطیلی این نشریه انتشارات نیستان را تاسیس کرد.

این کتاب را به تمام علاقه مندان به متون دینی – ادبی پیشنهاد می کنیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 271 بار

Seyyed%20Mahdi%20Shojaee%20 %D8%B3%DB%8C%D8%AF%20%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C%20%D8%B4%D8%AC%D8%A7%D8%B9%DB%8C

عنوان کتاب: خدا کند تو بیایی

مجموعه مقالات ادبی

نویسنده: سید مهدی شجاعی

تعداد صفحات کتاب: 56 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

 سینگر تحلیل‌ های روان شناسانه ی عمیقی از شخصیت‌ هایش به دست می‌ داد و از لحاظ فکری شیفتهٔ اسپینوزا فیلسوف معروف هلندی بود. شهرت او بیشتر مرهون داستان‌ های کوتاهش بود...
بروزرسانی: 7 ماه قبل
تعداد بازدید: 122
کتاب وابستگی جهان به امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف اثری است از لطف الله صافی گلپايگانی . "تسبیح تو را میگویم، چه عظیم است شأن تو، تسبیح تو را میگویم، چـه بـزرگ است آنچه را می بینیم از آفرینش تو و چه کوچک است بزرگى آن در کنار قـدرت تو، و چه هولناك است...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 583

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *