راهنمای خوشبختی و ثروتمندی

آخرین ویرایش: 11 ماه قبل
راهنمای خوشبختی و ثروتمندی (nbookcity.com)

معرفی کتاب راهنمای خوشبختی و ثروتمندی

کتاب راهنمای خوشبختی و ثروتمندی مجموعه حکمت و تجربه ناوال راویکانت است که توسط اریک یورگنسن جمع آوری شده است.

این کتاب و محتوای آن برای افرادی مناسب است که می خواهند به خوشبختی و ثروت دست پیدا کنند و به رشد شخصیتی برسند؛ خصوصاً که نویسنده روند آن را با مراحل بسیار ساده به مخاطب نشان می دهد. این کتاب راهنمایی برای خواندن و مشاوری در زمینه‌های خاص زندگی است زیرا ناوال بر مواردی تأکید کرده که در زندگی هر انسانی مفید است و دیدگاه او را به زندگی و دنیا تغییر می دهد. پول درآوردن کاری نیست که بخواهید انجام دهید، بلکه مهارتی است که باید بیاموزید. ناوال به شما یادآور می شود دنبال همان چیزی بروید که صد در صد به آن علاقه دارید، وگرنه فرد دیگری با علاقه‌ی صددرصدی می تواند از شما جلو بزند.

خلاصه کتاب

اگر فکر می کنید افراد ثروتمند فقط به دلیل خوش‌شانسی توانسته‌اند به این نقطه برسند اشتباه می‌کنید. اریک یورگنسن در کتاب راهنمای خوشبختی و ثروتمندی به روایت ناوال راویکانت، با نکته‌های جزئی و دقیق توضیح می دهد که چرا این طرز فکر اشتباه است. به عقیده ناوال ثروتمند بودن چیزی نیست که آن را از کسی هدیه بگیریم یا با آن به دنیا بیاییم. ممکن است بعضی افراد از دارایی‌های عظیم خانوادگی ارث ببرند و بدون هیچ تلاشی ثروتمند شوند، اما اگر به مهارت‌های ضروری زندگی مسلط نباشند به‌ راحتی این ثروت را از دست می‌دهند.

موضوع مهم برای رسیدن به ثروت و خوشبختی، این آگاهی است که برای رسیدن به آن‌ها به‌ جای شانس، باید بر مهارت‌هایتان تکیه کنید. شاید فکر کنید آرزوهایتان دور از دسترس هستند و چیزهایی که می خواهید برای افرادی بهتر از شما خلق شده‌اند. شاید آنقدر ناامید هستید که نتیجه گرفتید حتی بعد از چند دهه کار سخت نمی‌توانید به خواسته‌هایتان برسید. در این صورت به شما توصیه می کنیم این کتاب را بخوانید.

این سرمایه‌ گذار و کارآفرین خودساخته، با سخاوتمندی مهارت‌های لازم برای رسیدن به ثروت و خوشبختی را با دیگران در میان می گذارد و نیت خیر او را می توان از جمله‌های صمیمی و صریحش تشخیص داد. چیزی که باید از کتاب راهنمای خوشبختی و ثروتمندی انتظار داشته باشید یک فرمول ثابت برای موفقیت نیست، بلکه شریک شدن در تجربیات ارزشمندی است که به شما کمک می کند مسیر منحصر به فرد خود را بیابید و به یک سبک شخصی از ثروت و شادی برسید.

بخشی از متن کتاب

خوشبختی کلمه‌ی خیلی سنگینی است؛ من حتی از معنی آن هم مطمئن نیستم. این روزها از نظر من خوشبختی بیشتر به معنی آرامش داشتن است تا شادی. فکر نمی‌کنم که آرامش و هدف با یکدیگر ارتباطی داشته باشند. اگر هدف شما درونی باشد، یعنی کاری را می‌کنید که بیشتر از هر چیزی دوست دارید، بنابراین بله، خوشحال هم خواهید شد. اما اگر هدفی تحمیل‌شده از بیرون باشد، مثل اینکه «جامعه دوست دارد من فلان کار را بکنم»، «من اولین پسر از اولین پسر فلان هستم، بنابراین باید آن کار را بکنم» یا «من این‌بار یا دِین بر دوش من است»، من فکر نمی‌کنم هیچ‌کدام از این کارها خوشحالتان کند.

فکر می‌کنم خیلی از ما دچار این احساس فراگیر اضطراب هستیم. اگر به ذهن خود توجه کنید، می‌فهمید برخی اوقات فقط کارهای خود را می‌بینید و به این طرف و آن طرف می‌دوید، در صورتی که حس خوبی ندارید. بعد متوجه می‌شوید که ذهنتان مدام درباره‌ی چیزی حرف می‌زند و پچ‌پچ می‌کند. شاید نمی‌‌توانید آرام بنشینید… همیشه یک کار بعدی وجود دارد و وقتی یک‌جا می‌نشینید، مدام به این فکر می‌کنید که کار بعدی را انجام دهید. همیشه یک کار دیگر، یک چیز دیگر، یک جای دیگر بعد از کار فعلی وجود دارد و بعد از آن‌ها دوباره یک چیز دیگر پیش می‌آید و همین باعث ایجاد اضطراب فراگیر می‌شود.

واضح است که اگر فقط جایی بنشینید و هیچ کاری نکنید، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. واقعاً هیچ کاری، یعنی کتاب هم نخوانید، موسیقی هم گوش ندهید و به معنای واقعی کلمه هیچ کاری نکنید و فقط یک جا بنشینید. نمی‌توانید این کار را بکنید، زیرا خیلی زود اضطراب مثل همیشه به سراغتان می‌آید و تلاش می‌کند که شما را از جا بلند کند؛ تا دوباره مثل قبل به بدوبدو کردن بیفتید و کارهای مختلف بکنید. فکر می کنم مهم این است که متوجه شوید همین اضطراب باعث نارضایتی و ناراحتی شما می‌شود. اضطراب از افکار در حال اجرا تشکیل می شود.

نقد کتاب راهنمای خوشبختی و ثروتمندی

نویسنده درباره ناوال می گوید: «ناوال یکی از باهوش‌ترین و شجاع‌ترین کسانی است که تاکنون ملاقات کرده‌ام. نه آن شجاعتی که بخواهد «بدون فکرکردن درون آتش برود»؛ بلکه «عمیق فکر می‌کند و به همه می‌گوید که روی آتش اشتباهی تمرکز کرده‌اند». او به‌ندرت در توافقی عمومی قرار می‌گیرد. منحصربه‌فردبودن دنیا، سبک زندگی، روابط خانوادگی و موفقیت‌های استارت‌آپی او بازتاب انتخاب‌های آگاهانه‌ای است که برای انجام‌دادن متفاوت کارها در پیش گرفته است.» مطالب کتاب راهنمای خوشبختی و ثروتمندی خیلی خوب به شما نشان می‌دهد که دقیقاً درون ذهن و فکر ناوال چه می‌گذرد.

به عقیده‌ی ناوال، این روزها ایجاد مشاغل و کسب درآمد بیش‎تر هنر شده است. درست است که پول می‌تواند مشکلات مالی را حل و بخشی از موانع خوشبختی را رفع کند، اما لزوماً خوشحالی را تضمین نمی‌کند. ناوال به مخاطب می‌گوید باید چیزی را پیدا کند که برای او ساخته شده است. هر انسانی در مقایسه با افراد دیگر منحصربه‌فرد است و هر کس حداقل در یک چیز بهترین است؛ کافی است که خودش باشد. هیچ کس نمی تواند در «شما‎بودن» بهتر از خودتان عمل کند. با در‎نظرگرفتن علاقه‌ی درونی، باید چیزی را پیدا کنید که جامعه به آن نیاز دارد!

در پایان کتاب راهنمای خوشبختی و ثروتمندی را به تمام علاقه مندان به کتاب های موفقیت پیشنهاد می کنیم.

تعداد بازدید: 434 بار

Eric%20Jorgenson%20 %D8%A7%D8%B1%DB%8C%DA%A9%20%DB%8C%D9%88%D8%B1%DA%AF%D9%86%D8%B3%D9%86

عنوان کتاب: راهنمای خوشبختی و ثروتمندی

به روایت ناوال راویکانت

از پرفروش ترین کتاب ها در ایران

نویسنده: اریک یورگنسن

مترجم: فریده صالحی

تعداد صفحات کتاب: 170 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 13 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

این پست صرفا جهت معرفی کتاب به خوانندگان می باشد.

نوشته‌های مشابه

نیچه، یکی از جریان سازترین و نوآورترین متفکرین فلسفه ی غرب بود و کتاب چنین گفت زرتشت، هنوز هم به عنوان شناخته شده ترین و تأثیرگذارترین اثر او در نظر گرفته می شود. نیچه در کتاب توضیح...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 2211
کسانی که به دنبال تغییر در زندگی خود و رسیدن به موفقیت و اهدافشان هستند از این اثر بهره فراوان خواهند برد. کتاب محدوده صفر می تواند انسانیت را بیدار کند. این کتاب قدرت ساده چهار عبارتِ...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 5073

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *