غزل پست مدرن

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
غزل پست مدرن (nbookcity.com)

دانلود کتاب غزل پست مدرن

غزل پسـت مدرن یک جریان ادبی نسبتا جدیدی است که طی دهه های اخیر و همزمان با آشنایی ایران و کشورهای آسیای‌غربی با مکاتب پست ‌مدرنیسم، به عنوان شاخه ‌ای از این جریان وارد ایران شد و نقش پررنگی در تحول ادبیات جدید ایران ‌زمین پیدا کرد.

سخن مولف

جستار «غزل پُسـت مدرن چیست؟» بخشی از کتاب «کرگدنیسم» است که در پاییز سال ۱۳۹۸ خورشیدی توسط انتشارات آرون به چاپ رسید. به دلیل اهمیت بالای این موضوع و با علم به آن که مفهوم عبارت «غزل پُسـت مدرن» که طی سال های اخیر در ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته است- در ادبیات فارسی معاصر ما، با تعبیرهای بعضا نامتناسب و نادرست تفسیر می گردد، بر آن شدم تا این جستار مهم را به صورت یک کتابچه تک جلدی برای مطالعه علاقمندان منتشر سازم. این کتابی که هم اکنون در پیش روی شماست، کامل ترین و جامع ترین اثر، در توضیح غزل پُسـت مدرن، تاریخچه سیر تحول آن و تشریح اصول و ارکان این سبک از ادبیات وارداتی پارسی، می باشد.

به تمام عزیزانی که این اثر را مطالعه می کنند، پیشنهاد می شود، نسخه کامل این مجموعه را که شامل توضیحات تکمیلی و مجموعه غزل های پست مدرن من بوده و تحت عنوان کتاب «کرگدنیسم» است را مطالعه نمایند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

مهم ترین مشخصه این مکتب ، فقدان هر گونه سلسله مراتب منظم و اصول سازمان یافته در نگرش به تمام مکاتب فرهنگی و فکری و هنری و فلسفی است. بنابراین پست مدرنیسم، جنبشی طوفانی برای درهم پیچیدن هر نوع نظم و انضباط از پیش تعیین شده ای است. به همین دلیل مکتبی پیچیده و مملو از ابهامات و تناقض هاست.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. نقد ادبی جلد دوم
  2. شرح غزلیات سعدی
  3. نون والقلم
  4. سرزمین جزامی ها

تعداد بازدید: 778 بار

428532

نام کتاب: غزل پست مدرن

نويسنده: بهمن انصاری

تعداد صفحات کتاب: 21 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم کتاب: 700 کیلوبایت

نوع فايل: PDF

منبع: شهر کتاب

نوشته‌های مشابه

سرزمین جذامی‌ها، مجموعه‌ای از بیست داستان کوتاه و بیست قطعه ادبی می‌باشد. داستان‌های کوتاه این مجموعه از دو بخش «داستان‌های کلاسیک» و «داستان‌های پست‌مدرن» تشکیل شده‌اند و همچنین قطعات ادبی نیز تلفیقی از دو سبک کلاسیک و پست‌مدرن می‌باشند.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 756
بازگویی و تکرار جوانمردی ها و پیشرفت های نیاکانی که در اخلاقیات ، هنر و دانش همواره سرآمد دیگر ملل بوده اند ،دارای لذتی بود که ایرانی را از یک سو ترغیب به مطالعه تاریخ و از سوی دیگر تشویق به ثبت و ضبط رویدادهای عصر خود می نمود .
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1796

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *