صفر تا یک

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
صفر تا یک (nbookcity.com)

دانلود کتاب صفر تا یک

کتاب صفر تا یک به قدری بین کارآفرینان و استارتاپ‌ها محبوبیت دارد که به گفته‌ی مجله‌ی فوربز خواندن آن به شما احساس قدرت فرابشری خواهد داد.

این اثر از زمان انتشار همواره جزو پرفروش‌ترین آثار حوزه‌ی نوآوری، کارآفرینی و استارتاپ‌ها محسوب می‌شود؛ به طوری که دارای رتبه‌ی یک فروش بخش سیاست‌های اقتصادی و رتبه‌ی 2 بخش کارآفرینی سایت آمازون است و در اغلب لیست‌های «کتاب‌هایی که حتماً باید مطالعه کرد» وجود دارد.

ساده‌ترین توصیف یک استارتاپ توصیف سلبی می‌باشد: توسعه‌ی چیزهای جدید در سازمان‌های بزرگ دشوار و از آن دشوارتر این است که فردی انجامش دهید. سلسله مراتب اداری به کندی حرکت می‌کند و به بهانه محافظت در برابر ریسک، علاقه‌مندی‌ها را از بین می‌برد.

خلاصه کتاب

کتاب صفر تا یک، کتابی بی‌مثل و یکتا در زمینه نوآوری و کسب‌و‌کار، با فروش بیش از 2 میلیون نسخه است. پیتر تیل، اسطوره کار آفرینی و سرمایه‌گذاری، در این کتاب، ابتدا به ارائه دیدگاه‌هایی بنیادین و بدیع برای طراحی، مدیریت و راه اندازی یک کسب و کار نوپا می‌پردازد. او در ادامه، به معرفی رویکردی متفاوت برای کار آفرینان و کسب‌و‌کارها می‌پردازد؛ رویکردی که به هر کسب‌و‌کاری کمک می‌کند تا دیگر درگیر بحبوحه رقابت در بازار نشود. این رویکرد که بر مبنای نوآوری تعریف می‌شود، حرکت از 0 به 1 نام دارد.

بیل گیتس با اختراع سیستم عامل ویندوز، مارک زاکربرگ، با اختراع فیسبوک و سرگی برین و لری پیج با اختراع موتور جست‌و‌جوی اینترنت، همگی مثال‌هایی از حرکت از 0 به 1 هستند. حال تصور کنید شخصی یک شبکه اجتماعی بهتر از فیسبوک توسعه دهد. این کار از نظر پیتر تیل، دیگر حرکت از 0 به 1 نیست؛ این کار حرکت از 1 به n نام دارد که نهایتا نوعی تقلید است، نوآوری خاصی در آن دیده نمی‌شود و خاص نیست.

از نظر پیتر تیل، دنیا، هنوز هم مملو از قلمروهای کشف نشده و هزاران ایده ناب و اختراع نشده است. قطعا بیل گیتس بعدی، سیستم عامل ویندوز را اخترع نخواهد کرد؛ همانطور که استیو جابز بعدی، آیفون و آیپد را به دنیای دیجیتال معرفی نخواهد کرد.به همین جهت افراد می‌توانند با استفاده از خلاقیت و نوآوری خود، این قلمروهای کشف نشده را پیدا کنند، دست به ابداع چیزی تازه بزنند و به این صورت حرکتی از 0 به 1 انجام دهند. تیل، در کتاب صفر تا یک نکات و راهکارهای ارزشمند و کاربردی برای این حرکت به ما معرفی می‌کند.

۱۳ آموزه مهم کتاب صفر تا یک

  • چشم‌اندازی مشخص از آینده داشته باشید. چشم‌انداز شفافی که از آینده دارید، همان چیزی است که قرار است بر روی آن تمرکز کرده و آن را به دست آورید.
  • در هنگام تفکر در مورد آینده، به پیشرفتی که قرار است داشته باشید تا از مرحله کنونی به آینده مورد نظر برسید فکر کنید.
  • دستیابی به ایده‌هایی که به ذهن بیشتر مردم نمی‌رسد و یا با آن موافق نیستند، راز موفقیت شماست.
  • ابتدا باید به یک موقعیت انحصاری و سودآور در بخش بسیار کوچک و مشخص از بازار (گوشه بازار) برسید و آنگاه است که می‌توانید کسب و کار خود را به بازارهای دیگر گسترش دهید.
  • اعضای اولیه تیم، نقشی حیاتی در موفقیت آن دارند. باید ترکیبی مناسب از مهارت‌ها، چشم‌انداز و نیز ارتباطات فردی با دیگران در تیم موجود باشد. این تنوع سبب ایجاد فضایی پیشرو در شرکت می‌شود.
  • منافع بنیان‌گذاران کسب‌و‌کار باید متعادل شود تا به این ترتیب بعدها شرکت با مشکل ناهماهنگی بین آنها روبرو نشود.
  • دو نوع پیشرفت است که وضعیت حال به را به آینده پیوند می‌دهد: «پیشرفت افقی» (صفر تا n) و «پیشرفت عمودی» (صفر تا یک)
  • دستیابی به پیشرفت عمودی دشوار است، زیرا در موقعیت کنونی وجود ندارد. برای دستیابی به پیشرفت عمودی، باید موقعیت کنونی را به شکلی متفاوت ببینید. همچنین باید واقعیتی که بیشتر مردم آن را نمی‌بینند و یا با آن موافق نیستند را بیابید.
  • برای هر استارتاپ، فقط یک چشم‌انداز مشخص برای آینده وجود دارد که می‌تواند به موفقیت بیانجامد. شما باید تصمیمات مربوط به شرایط گوناگون را به خوبی بر اساس این چشم‌انداز اتخاذ کنید.
  • شرایط رقابتی شدید برای مشتریان خوب است، اما نمی‌تواند به پیشرفت چشمگیر بیانجامند.
  • پیشرفت واقعی، یا همان پیشرفت عمودی صفر تا یک، معمولاً به انحصار می‌انجامد. این بدان معناست که محصولی که عرضه می‌کنید بسیار بهتر از محصولات دیگران است.
  • فرآیندهای فروش و توزیع، از عوامل حیاتی برای موفقیت یک کسب‌و‌کار هستند، زیرا محصول شما نمی‌تواند خودبه‌خود به فروش رود. از راهبردهای گوناگون فروش برای کانال‌های مختلف توزیع استفاده کنید.
  • بنیان‌گذاران استارتاپی افرادی عجیب هستند و ممکن است کارهایی غیرمنتظره از آنها سر بزند. با این وجود، چشم‌انداز این افراد لازم الاجراست، چون این افراد تصمیم خود را برای عملی سازی چشم‌انداز خود گرفته‌اند.

نقد کتاب صفر تا یک

کتاب صفر تا یک اثر پیتر تیل و بلک مسترز که از سال 2014 تاکنون جزو آثار پرفروش محسوب می‌شود؛ ایده‌های کاملاً جدیدی را درباره‌ی نحوه‌ی ایجاد ارزش در جهان ارائه می‌کند و به شما نشان می‌دهد برای ساختن آینده یا استارتاپ خود چه چیزی لازم خواهید داشت.

تعداد بازدید: 3,701 بار

Peter%20Thiel%20 %D9%BE%DB%8C%D8%AA%D8%B1%20%D8%AA%DB%8C%D9%84

عنوان کتاب: صفر تا یک (Zero To One)

نوشتارهایی درباره استارت آپ ها یا چگونگی خلق آینده

جز برترین کتاب های مدیریت

جزو کتاب های برگزیده به انتخاب ایلان ماسک

جز کتاب های برگزیده به انتخاب مارک زاکربرگ

نویسندگان: پیتر تیل و بلیک مسترز

مترجمان: ایمان رضوی و ترانه امینا

تعداد صفحات کتاب: 154 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 13.65 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

شما صاحب سرنوشت خود هستید. شما می توانید محیط پیرامون خود را تحت تأثیر قرار دهید، آن را هدایت کنید و در کنترل خود درآورید. شما می توانید زندگی خود را، آن گونه که می خواهید باشد، بسازید. کتاب افکار همه چیز است...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 606
ایران برخلاف جامعه‌ی درازمدت اروپا جامعه‌ای کوتاه‌ مدت بوده است. در این جامعه تغییرات ــ حتی تغییرات مهم و بنیادین‌ ــ اغلب عمری کوتاه داشته است. این بی‌تردید نتیجه‌ی فقدان یک چهارچوب استوار و خدشه‌ناپذیر قانونی است که...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1508

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *