باهوش تر سریع تر بهتر

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
باهوش تر سریع تر بهتر (nbookcity.com)

دانلود کتاب باهوش تر سریع تر بهتر

کتاب باهوش تر سریع تر بهتر یکی دیگر از آثار پرطرفدار چارلز داهیگ است.

اگر از تصوری که درباره‌ی خودتان داشته‌اید دور شده‌اید یا برای دستیابی به انگیزه، هدفی ندارید یا بارها و بارها به هدف خود نرسیده‌‌اید، این کتاب می تواند به شما کمک کند راه درست را در جنگل انبوه مشکلات زندگی پیدا کنید و به سلامت به مقصد دلخواه‌تان برسید.

خلاصه کتاب

چرا برخی افراد بهره‌وری بالاتری دارند و ضمن کاراتر بودن به امور شخصی زندگی خود نیز می‌رسند در حالی‌ که برخی دیگر برای به انجام رساندن کارهای خود به بیشتر از ۲۴ ساعت در شبانه‌روز نیاز دارند؟ چارلز داهیگ، نویسنده و ژورنالیست شناخته‌ شده در کتاب باهوش تر سریع تر بهتر به این سوال پاسخ می دهد. علاوه بر این، داهیگ به مخاطبین خود می آموزد تا با تمرکز بر روی فرایند تصمیم‌ گیری، انگیزش و چگونگی تعیین اهداف، امور روزانه و سایر فعالیت‌های خود را هرچه بهتر، با کیفیت‌تر و کارامدتر به انجام برسانند.

کتاب حاضر با نثری ساده، خواندنی، کارآمد و قابل فهم راهی برای موثرتر بودن، سازنده بودن، بهره وری بیش تر و خلاقیت بالاتر در عین کم تر مشغول بودن و سپری کردن زمانی مشخص برای خودتان، خانواده تان و تفریحاتتان پیش پا می گذارد.این اثر با بهره گیری از هشت ایده نتیجه بخش شما را به سازندگی در زندگی، کار و پیشه نزدیک می سازد.

نویسنده در این کتاب سعی دارد به شما بفهماند اگر بتوانید انگیزهٔ بیشتری پیدا کنید، تمرکز بهتری داشته باشید، بهتر هدف تعیین کنید و تصمیم‌های بهتری بگیرید، می‌توان گفت بیشتر مسیری را که به بهره‌وری بیشتر ختم می‌شود، طی کرده‌اید. برای هر یک از این گزینه‌ها فصلی در این کتاب اختصاص داده است. داهیگ همچنین در کتاب باهوش تر سریع تر بهتر به شما آموزش می دهد چگونه اهداف خود را بسط دهید و از رویاهای خود نترسید، افراد دارایِ اهداف بلندتر و بزرگتر، از دیگران خلاق‌تر هستند و با پیش‎بینی حواس‌پرتی‌های احتمالی، می‌توانید بر اهداف خود متمرکز باقی بمانید.

بخشی از متن کتاب

از یک ساعت پیش از شروع نمایش، مخاطبین پشت در صف می‌بندند. آن‌ها کارگردانان، انیماتورها، تدوینگران و نویسندگان هستند. همه از کارکنان دیزنی هستند و مشتاق‌اند نسخهٔ اولیهٔ فیلمی را که همه دربارهٔ آن صحبت می‌کنند، تماشا کنند. در صندلی‌هایشان می‌نشینند و نور چراغ‌ها کم می‌شود. دو خواهر روی پرده ظاهر می‌شوند؛ پشت سرشان منظره‌ای از یخ است. آنا، شخصیت کم‌سال‌تر، خیلی زود خودش را به‌عنوان شخصیت رئیس‌مآب و مضطرب تثبیت می‌کند. حواسش فقط به مراسم ازدواجش با شاهزاده هانس خوش‌تیپ است که به زودی برگزار می‌شود و او نیز ملکه می‌شود. السا، خواهر بزرگ‌ترش، حسود و بدطینت و نفرین‌شده است.  به هر چه دست می‌زند تبدیل به یخ می‌شود. چون این قدرت را دارد، تاج را به او ندادند و حالا او از دست خانواده‌اش می‌گریزد و به کاخی یخی که در بالای کوهستان است می‌رود.

کینه‌اش رو به فزونی است. می‌خواهد انتقام بگیرد. با نزدیک‌تر شدن روز ازدواج آنا، السا همراه با یک مرد برفی بدعنق به نام اولاف نقشه می‌کشند تا السا تاج را از آن خود کند. آن دو می‌کوشند آنا را بدزدند ولی شاهزاده هانس که فکی مربعی و صورتی زیبا دارد و خوش‌تیپ است نقشهٔ آن‌ها را نقش بر آب می‌کند. السا، خشمگین و کلافه، به ارتشی از هیولاهای برفی دستور می‌دهد تا به شهر حمله و آن را نابود کنند. مردم متجاوزین را پس می‌رانند ولی وقتی گرد و غبار درگیری فرو می‌نشیند، آسیب‌های وارده مشخص می‌شود: السای بدطینت قسمتی از قلب خواهرش شاهدخت آنا را منجمد کرده و شاهزاده هانس مفقود شده است. نیمهٔ دوم فیلم به آنا می‌پردازد که در جست‌وجوی شاهزاده‌اش است و امید دارد بوسهٔ شاهزاده، قلب آسیب‌دیده‌اش را درمان کند. هم‌زمان،‌ السا آماده می‌شود تا دوباره حمله کند و این بار با مخلوقات بدجنس برفی مثل سیل بر سر شهر فرود می‌آید. ولی هیولاها خیلی زود از کنترل او خارج می‌شوند و همه از جمله خود السا را تهدید می‌کنند.

آنا و السا می‌فهمند یگانه راه نجات‌شان این است که نیروهایشان را با هم متحد کنند. با همکاری همدیگر، آن موجودات را شکست می‌دهند و خواهران یاد می‌گیرند که همکاری بهتر از تقلای جداگانه است. با هم آشتی می‌کنند. قلب آنا بهبود می‌یابد. صلح بازمی‌گردد. همه چیز به خیر و خوشی تمام می‌شود. اسم فیلم سرمای خفته است و هجده ماه دیگر روی پردهٔ سینماها می‌رود. اغلب وقتی نمایش فیلمی در دیزنی پایان می‌گیرد، همه دست می‌زنند و اغلب فریاد شادی سر می‌دهند. اغلب در اتاق نمایش شرکت دیزنی جعبه دستمال کاغذی راحت پیدا می‌شود زیرا گریهٔ زیاد نشانهٔ موفق بودن فیلم است. این بار هیچ کس نمی‌گرید. هیچ‌کسی فریاد شادی سر نمی‌دهد. کسی دست به دستمال کاغذی‌ها نمی‌زند. همه موقع خروج خیلی ساکت‌اند.

نقد کتاب باهوش تر سریع تر بهتر

نویسنده کتاب باهوش تر سریع تر بهتر بسیار توانمند است. همه‌ی ما بی‌انگیزگی را تجربه کرده‌ایم و می دانیم بدون انگیزه هیچ کاری پیش نمی‌رود. انگیزه خود به هدفی که داریم و تصمیماتی که می‌گیریم، مربوط است. برای تعیین هدف و تصمیم‌گیری درست هم به تمرکز نیاز داریم که در دنیای پرتلاطم و پرهیاهوی امروزی نعمتی کم‌یاب است. اگر ریشه‌ی انگیزه این چنین عمیق و در نعمتی است که هر کسی از آن برخوردار نیست، پس چرا دنیا این همه افراد موفق به خود دیده است که بیشترشان آدم‌هایی معمولی با امکانات معمولی و حتی در برخی موارد با مشکلات بسیار بیشتر از ما بوده‌اند.

این کتاب با بررسی داستان این افراد سعی دارد از راز آن‌ها پرده بردارد. نویسنده‌ی این کتاب، چارلز دوهیگ از دانشکده‌ی کسب‌وکار هاروارد مدرک ام‌بی‌ای خود را گرفته و برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر در روزنامه‌نگاری است که شاید نثر زیبای این اثر به استعداد روزنامه‌نگاری‌اش برمی‌گردد. به گفته‌ی خودش این کتاب نتیجه‌ی پژوهش‌هایش در زمینه‌ی سازوکار بهره‌وری و نیز حاصل تلاشش برای فهمیدن دلیل بهره‌وری بالاتر برخی افراد و شرکت‌ها نسبت به بقیه است. برای نوشتن این کتاب تحقیقات و مصاحبه‌های زیادی انجام داده است و در این مصاحبه‌ها به رهیافت‌های عملی زیادی رسیده است.

تعداد بازدید: 923 بار

Charles%20Duhigg%20 %DA%86%D8%A7%D8%B1%D9%84%D8%B2%20%D8%AF%D9%88%D9%87%DB%8C%D9%86%DA%AF 1

عنوان کتاب: باهوش تر، سریع تر، بهتر

رمز و رازهای بهره وری در زندگی و کسب و کار

نامزد جایزه بهترین کتاب غیرداستانی گودریدز سال 2016

نویسنده: چارلز داهیگ (چارلز دوهینگ)

مترجم: حسین خدادادی

تعداد صفحات کتاب: 257 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 19.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

چارلز داهیگ در کتاب قدرت عادت ، تحقیقات علمی و اجتماعی را ترکیب کرده و می نویسد: عادت با الگویی روانشناختی به نام « حلقه عادت » شروع می‌شود که سه فرآیند جداگانه دارد. ابتدا نشانه یا انگیزه(سرنخ) وجود دارد که...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 3299
لوری در این کتاب مشهور و پرفروش خود، لحن و ادبیاتی طنزگونه دارد و با صداقتی که در روایت داستان‌های خود به خرج می‌ دهد، به سادگی شما را مجذوب مطالب خود می‌ کند. شما در کتاب حاضر با بیماران مختلفی آشنا می‌ شوید.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1210

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *