چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید

قیمت اصلی 89.000 تومان بود.قیمت فعلی 72.000 تومان است.

نویسنده: اما سارجنت

با همکاری تیم فرون

مترجم: دکتر محمدرضا کرامتی

تعداد صفحات کتاب: 229 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید pdf

دانلود کتاب چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید pdf

کتاب چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید برای همه کسانی که با ارتباط برقرار کردن مشکل دارند، مناسب است.

اما سارجنت نویسنده کتاب، معتقد است: به هر چیزی فکر کنید به آن خواهید رسید؛ اگر فکر کنید در سخنرانی کسی به حرف‌های شما گوش نمی‌دهد به مرور فکرتان تبدیل به احساس می‌شود، مضطرب می‌شوید و به چشم شنونده‌ها نگاه نمی‌کنید و در نتیجه آنها شما را فردی بی‌اعتماد به‌نفس تلقی می‌کنند و واقعا دیگر کسی به شما توجه نمی‌کند!

پس مثبت فکر کنید، در مکالمه درونی با خود مثبت باشید، به آنچه نمی‌خواهید فکر نکنید! لبخند بزنید، تماس چشمی برقرار کنید، صاف بایستید، راجع به علایق مخاطب‌تان اطلاعات بدست بیاورید، سعی کنید شنونده‌ی خوبی باشید و از آنها تقلید کنید! آدم‌ها ناخودآگاه از کسانی که مثل خودشان رفتار می‌کنند خوش‌شان می‌آید…

خلاصه کتاب

کتاب چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید مانند کتاب قدرت بیان برایان تریسی، آیین دوست یابی دیل کارنگی و کتاب اعتماد به نفس نوشته باربارا دی آنجلیس مطالب مفیدی در جهت ارتباط برقرار کردن با دیگران، تقویت اعتماد به نفس و به طور کلی مطالب روانشناسی مهمی در زمینه‌ی خودپروی ارائه می‌دهد. این کتاب دارای هشت فصل است:

  • راز گفتگوی توأم با اعتماد به نفس
  • خودتان مهم هستید
  • اصول اولیه گفتگو
  • چگونه می توان با دیگران ارتباط دوستانه برقرار کرد؟
  • چگونه می توانید با هر کسی در محل کار صحبت کنید؟
  • چگونه در شرایط سخت با دیگران صحبت کنید؟
  • کی سکوت کنید؟
  •  چگونه صحبت کنید که بدرخشید؟

در ابتدای فصل اول کتاب چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید، نویسندگان به تصورات اشتباهی که برخی از افراد از خود دارند می‌پردازند که همین امر مانع شروع گفتگوی آنها با دیگران می‌شود و پس از آن به قسمت باورها می‌پردازند و اینکه اگر باورهایمان را در مورد خودمان، شرایط و دیگران تغییر دهیم گفتگوی خوبی خواهیم داشت. موضوعاتی که در فصل دوم می‌خوانیم عبارت است از:

  • چگونه فکر کنیم تا قدرت باور را به چنگ آوریم.
  • حالت و رفتار.
  • بدانم که چه می‌خواهیم.
  • داشته‌های خود را در ذهن تکرار کنیم.
  • نکته‌های کلیدی برای از بین بردن اضطراب.

در این فصل نویسندگان به این می‌پردازند که در ذهن ما و دیگران چه می‌گذرد تا بتوانیم آن اطلاعات را پردازش کنیم، تا دنیای درونی‌مان را بسازیم و در نتیجه ساختن دنیای درونی‌مان، دنیای بیرون‌مان نیز تأثیرات چشمگیری داشته باشد. بعد از آن کتاب چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید به این می‌پردازد که افکار درونی ما روی حالت و رفتار ما تأثیر بسزایی دارد و در پایان راهکار سه مرحله‌ای برای از بین بردن اضطراب را به ما معرفی می کند:

  • تصویری از روند خوب آن موقعیت در نظر بگیریم.
  • افکار منفی را از خودمان دور کنیم.
  • اعتماد به نفس مان را نشان دهیم.

یکی از کاربردی‌ترین قسمت‌های کتاب چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید در فصل سوم رقم می‌خورد، بخش های مختلف این فصل عبارت است از: مهم ترین اصل، راز جلب توجه، نقطه شروع، چه کسی هستید، شغل تان چیست، گوش دادن را ادامه دهید، سؤال کردن را ادامه دهید، گفتگو را ادامه دهید، کیف چشمگیر، پیش بردن کدام کوتاه بسوی صحبت طولانی، وقتی حرفی برای گفتن نداریم، نشانه آنها حرفی برای گفتن ندارید…

معرفی نویسنده

کتاب چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید نوشته اما سارجنت و تیم فرون می‌باشد. تیم فرون نویسنده، سخنران، مدرس دوره های ان ال پی و هیپنوتیزم درمانی است و اما سارجنت نیز نویسنده، روانشناس و در حوزه ان ال پی درمانی مشغول فعالیت است و همچنین نویسنده کتاب پر فروش «والدین باهوش» نیز می‌باشد.

کتاب چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید را دکتر محمدرضا کرامتی به زبان فارسی ترجمه کرده و در انتشارات شبگیر به چاپ رسیده است.

بخشی از متن کتاب

اگر شمایی که کتاب چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید را می‌خوانید مدیر هستید، احتمالاً می‌خواهید اعضای گروهی که با آن کار می‌کنید بهترین باشند. اگر فکر می‌کنید صحبت با آنها خیلی راحت است که خب عالی است. اما اگر این طور فکر نمی‌کنید لازم است راهی برای این کار پیدا کنید. حالا مسئله‌ی اخیر را بررسی می‌کنیم و سپس راهکاری فوق العاده و ساده برای صحبت با اعضای تیم‌تان ارائه می‌دهیم تا بتوانید متوجه شوید چه چیزهایی به آنها انگیزه می‌دهد.

باید همان طور که دوست دارید با شما رفتار شود، با دیگران رفتار کنید. اگر فکر می‌کنید داشتن جلسه با مدیرتان مؤثر است، حدس می‌زنید چه پیشنهادی برای شما داریم؟ دقیقاً همین طور است؛ با هر کدام از اعضای تیم‌تان جلسه برگزار کنید. اگر می‌خواهید این امر به خوبی انجام شود، همان دستورالعمل های قسمت قبل را که مربوط به رئیس و شما بود، دنبال کنید. فرض کنیم ملاقات‌های خود را شروع کرده‌اید…

و می‌خواهید بهترین ویژگی‌ها و مهارت‌های تیم‌تان را بدانید. در فصل۳ نخستین قدم را به شما آموخته‌ایم. بر می‌گردیم به این سوال که «چه چیزی مهم است؟» در این مرحله شما می‌خواهید بدانید در محل کار یا در زمینه‌ی شغلی‌شان چه چیز برای‌شان اهمیت دارد. برای این کار مقداری وقت صرف کنید، زیرا چیزی را که به آنها انگیزه می‌دهد پیدا خواهید کرد. (ص119 کتاب چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید)

و در نتیجه به عنوان مدیر، سطح انگیزه‌شان را بالا نگه خواهید داشت. همچنین زمانی که از انگیزه‌شان کاسته شود، سریعاً متوجه خواهید شد. تمرین: دستیابی به کلیدهای انگیزه‌ی شما. مکانی خلوت برای خود در نظر بگیرید. کاغذ و قلم بردارید و پاسخ‌هایتان را به این سوال بنویسید: در یک حرفه یا شغل چه چیزی برای شما مهم است؟ نکته انجام این تمرین با یک همکار یا دوست به مراتب مؤثرتر است زیرا می‌توانید از نظر آنها نیز باخبر شوید.

زمانی که این تمرین را انجام می‌دهید به یاد داشته باشید فقط سوال‌های زیر را باید از آنان بپرسید: در یک حرفه یا شغل چه چیزی برای شما مهم است؟ برای ادامه: دیگر چه چیزهایی مهم است؟ زمانی که می‌گویند نوشتن‌شان تمام شده است، برای اطمینان از اینکه چیزی را از قلم نینداخته‌اند بپرسید: مطلب دیگری باقی نمانده است؟ نکته: راجع به فهرست آنها قضاوت نکنید و نظر ندهید. (ص120 کتاب چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید)

سکوت کنید و اجازه دهید آنها صحبت کنند. تنها کلماتی را که آنها استفاده می‌کنند بنویسید و فقط از این کلمات استفاده کنید. کلمات‌شان را تغییر ندهید؛ به عنوان نمونه: «خب ارزش قائل شدن برای شما بسیار مهم است بله، من هم فکر می‌کنم باید برای کاری که انجام می‌دهم، پول خوبی دریافت کنم.» این گفته‌ی آنها نبود! زمانی که ما این سوال را از افرادی پرسیدیم که با آنها کار می‌کردیم پاسخ‌هایی از این قبیل دریافت کردیم…

نقد کتاب چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید pdf

برای چینی ها گوش دادن یعنی توجه کامل به فرد مقابل؛ یعنی فرد مقابل مرکز دنیای ما می‌شود و کاملاً بر آن تمرکز می‌کنیم و از چیزهای دیگر صرف نظر می‌کنیم! جمله زیبایی که نویسندگان کتاب چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید در موضوع ارزشمندی پیدا کردن زمان مناسب سکوت می‌گویند این است که: «اگر بتوانیم در زمان مناسب دهانمان را بسته نگه داریم، صاحب ثروت بزرگی می شویم.»

خوشبختانه همه ما منحصربه‌ فردیم و با یکدیگر فرق داریم، گرچه در انسان بودن با هم وجه اشتراک داریم. چقدر زندگی کسل‌ کننده می‌شد اگر همه مثل هم بودیم. ما همیشه در حال ارتباط با یکدیگریم. ما برای برقراری ارتباط ساخته شده‌ایم، اما بعضی‌ها صحبت‌ کردن را چندان دوست ندارند و فکر می‌کنند برای این کار مهارت کافی ندارند. آنچه که می‌بایست در قدرت بدن رعایت کنیم و در کتاب چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید اشاره شده:

  • لباس مناسب با موقعیت بپوشید.
  • خود را مرتب کنید.
  • تمیز باشید.
  • با اطمینان و هدفمند قدم بردارید.
  • هنگام احوال پرسی لبخند بزنید.
  • بسیار ملایم و آرام به دیگران دست بدهید.
  • واضح صحبت کنید.
  • به چشم های طرف مقابل نگاه کنید.
  • وقتی دیگران در حال صحبت هستند، صاف بایستید.
  • حالت بی قراری و اضطراب را از خود دور کنید.
  • با دقت به حرف‌های دیگران گوش دهید.

بعضی اوقات نیز افراد، به ‌دلیل اینکه از صحبت‌ کردن لذت نمی‌برند و فکر می‌کنند خوش‌صحبت نیستند، سعی می‌کنند از صحبت‌ کردن اجتناب ورزند. برای برخی افراد ممکن است این موضوع کمی ناراحت کننده باشد، برای برخی موجب می‌شود نتوانند از زندگی لذت ببرند و برای بعضی‌ها به‌طور چشمگیری امکان ارتقاء و پیشرفت در شغل یا حرفه‌شان را از بین می‌برد. موقعیت‌های اجتماعی به‌گونه‌ای ویرانگرِ زندگی این دسته از افراد است.

در آخر به جرات می‌توان گفت که مطالعه کتاب چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید برای هرکسی کاربردی و مفید است.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1569 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “چگونه می توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *