سیر حکمت جامعه مدنی

سیر حکمت جامعه مدنی (nbookcity.com)

سیر حکمت جامعه مدنی از یونان تا جهان مدرن 

چگونه این کتاب را بخوانیم ؟ کتاب سیر حکمت جامعه مدنی برای کسانی که مطالعات پیشرفته در زمینه اندیشه سیاسی و جامعه مدنی دارند دستنامه مناسبی برای تدریس است. همچنین برای کسانی که مطالعات محدودتری داشته اند اما مشتاق آشنایی عمیق تر با مباحث اصلی این حوزه هستند کتابی عالی برای جمع خوانی است.

یعنی این کتابی است که می توان در جمع های کوچک چندنفری مطالعه و آن را مباحثه کرد. اگر محور این جمع ها کسانی باشند که مطالعات پیشرفته دارند بهترین نتیجه به دست خواهد آمد . من مختار بوده ام که در تالیف ارزشمند دکتر کاظم علمداری درباره جامعه مدنی هم کار ویرایش را برعهده داشته باشم که مثل کتاب حاضر از انتشارات آموزشکده تواناست و نسخه دیجیتال هر ۲ را رایگان می توانید دریافت کنید .

نقد کتاب

ارزش کار دکتر علمداری به این است که ضمن تکیه بر تاریخ فکر جامعه مدنی ، سرنخ مسائل مهم جامعه مدنی را از منظری ایرانی به دست می دهد و حاصل جمع نظرات دانشوران ایرانی هم در آن آمده است .بنابراین ، به نظر من خواندن کتاب ایشان و کتاب ارنبرگ (سیر حکمت جامعه مدنی) در کنار هم در یک جمع کوچک و در یک وقت مناسب مثلا سه ماهه بهترین شیوه برای خودآموزی مباحث جامعه مدنی به صورت گروهی است.

درباره نویسنده و اثرش:

جان ارنبرگ نویسنده کتاب سیر حکمت جامعه مدنی در دانشگاه استانفورد تحصیل کرده است و در فعالیت های جنبش حقوق مدنی ، ضد جنگ و دیگر جنبش های اواخر دهه ۶۰ و دهد ۷۰ میلادی فعال بوده است . او از ۱۹۸۰ در دانشگاه بروکلین نیویورک ( LIU ) علوم سیاسی تدریس می کند زمینه اصلی درس ها و جستارهایش مارکسیسم ، اندیشه دموکراسی ، نظریه دولت ، انقلاب های دموکراتیک پیامدهای سیاسی نابرابری در آمریکا ، جنبش حقوق مدنی و تاریخ نظریه های سیاسی است ..

تعداد بازدید: 883 بار

حکمت جامعه مدنی nbookcity.com2

عنوان کتاب: سیر حکمت جامعه مدنی از یونان تا جهان مدرن

نویسنده: جان ارنبرگ

مترجم: هومن نیک اندیش

تعداد صفحات کتاب: 391 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.2 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

نوشته‌های مشابه

هاست یا فضای میزبانی یکی از مهم ترین ارکان ساختن سایت است . در کتاب پیش رو به معرفی هاست رایگان و مزایا و معایب استفاده از آن می پردازیم .
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 270
در این کتاب تاریخ سازمان‌های سری فراماسونری در ایران و نام چند صد عضو ایرانی این سازمان‌ها آورده شده است. در این کتاب ده‌ها کلیشه از مدرک عضویت، سوگندنامه، دعوتنامه به مجالس و تصاویر ایرانیان فراماسون ملبس به جامهٔ فراماسون‌ها آورده شده است.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 2292

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *