حکمت ها و اسرار نماز

حکمت ها و اسرار نماز (nbookcity.com)

دانلود کتاب حکمت ها و اسرار نماز

کتاب حکمت ها و اسرار نماز به قلم محمدعلی رضایی اصفهانی در ۲۳۲ صفحه نوشته شده است.  پیشرفت علم و دین مرهون تلاش های خالصانه ی مردان این عرصه هاست که همچون جهانی در گوشه بنشسته و با قلم خویش، هستی را به تصویر می کشند و رازهای علم و دین را بیان می کنند و راه بشریت را با نور قرآن، سنت، عقل و علم روشن می سازند.

خلاصه کتاب

یکی دیگر از فوائد روانی نماز و حکمت آن، تجسم نماز و لذائذ آن، در عالم برزخ است. زیرا گفتار و کردار ما به وسیله ی کرام الکاتبین همه ثبت و ضبط می گردد. این حقیقت گرچه قبول آن در زمان سابق، به ایمان قوی احتیاج داشت و می بایست تعبدا قبول می کردند.

ولی امروزه نمونه ی کامل آن را با امکانات صوتی– تصویری مانند ضبط صوت و دوربین های فیلم برداری که پدید آمده مشاهده می کنیم و قبول آن برای ما آسان شده است. اعمال و کردار از ما جدا نمی شود و در عالم برزخ و عوالم دیگر تجسم پیدا می کند و انیس و رفیق ما می شود و چنانچه رسول خدا (ص) فرمود: هیچ کس در قبر تنها نیست، زیرا عمل او مونس اوست.

بخشی از متن کتاب

بهترین اعمال که در عالم قبر و برزخ انیس انسان می گردد، نمازهای اوست. شخص نمازگزار در عالم برزخ عمل او به صورت نیکو به او ملحق می شود و از او لذت می برد. آن لذت به مراتب بالاتر از لذتی است که شخص نمازگزار در دنیا از نماز می برد.

هر کس هر عمل و چیزی را که در دنیا با آن خیلی مأنوس بوده و او به آن عمل معروف بوده در عالم برزخ همان شیء با او محشور می شود و در همین راستا در اخبار حکایت شده: هر کس هر چه را دوست دارد، در آن عالم با او حشر و نشر پیدا می کند …

این کتاب را بصورت رایگان از شهرکتاب دانلود نمایید.

تعداد بازدید: 1,401 بار

ها و اسرار نماز nbookcity.com11

عنوان کتاب: حکمت ها و اسرار نماز

نویسنده: محمدعلی رضایی اصفهانی

تعداد صفحات کتاب: 232 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.5 مگابایت

نوع فايل: PDF

منبع: شهر کتاب

نوشته‌های مشابه

هانس کریستیان آندرسن در کتاب داستان سایه موضوعات جالب و جذابی را روایت می کند. انسان در جهان هستی احساس تنهائی می‌نماید لذا همواره در این فکر و اندیشه بوده است که دنیاهای موازی دیگری را برای خودش بیافریند، با اجسام و حیوانات به گفتگو بپردازد...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1468
بلبل امپراتور چین یکی از آثار هانس کریستین اندرسن، به صورت مصور است. داستان در مورد امپراتوری است که بلبلی خوش صدا در کشورش زندگی میکند. جهانگردان مسحور نغمه خوش این پرنده کوچک میشوند و در کتابهایشان از آن مینویسند.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1522

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *