بلبل امپراتور چین

آخرین ویرایش: 5 روز قبل
بلبل امپراتور چین (nbookcity.com)

دانلود کتاب بلبل امپراتور چین

کتاب بلبل امپراتور چین یکی از آثار هانس کریستین آندرسن ، به صورت مصور است. داستان در مورد امپراتوری است که بلبلی خوش صدا در کشورش زندگی میکند.

جهانگردان مسحور نغمه خوش این پرنده کوچک میشوند و در کتابهایشان از آن مینویسند. امپراتور که از زندگی چنین پرنده ای خبر ندارد، پس از خواندن یکی از این کتابها در پی یافتن بلبل برمی اید. بزودی بلبل به قصر میاید و نغمه سر میدهد. اما این تازه آغاز ماجراست…

در این داستان ضمن دیدن پیچیدگیهای شخصیت انسان و نیازهایش، به ارزش مفاهیمی همچون عشق، هنر و آزادی پی میبریم؛ که اینها اموری تصنعی نیستند، بلکه دارای اصالت و مورد نیاز انسان و یک جامعه سالم انسانی هستند.

خلاصه کتاب

در داستان کتاب بلبل امپراتور چین، پادشاه عاشق صدای بلبلی می شود که در جنگل آواز می خواند و آن را به کاخ خودش می آورد. بلبل با اینکه به خاطر دوری از جنگل ناراحت است، اما برای شاد کردن پادشاه هر روز برایش آواز می خواند. 

روزی یک هدیه برای پادشاه می رسد؛ یک بلبل ماشینی طلایی! بلبل جنگلی که دیگر پرنده ی موردعلاقه ی امپراتور نیست، به جنگل برمی گردد، اما سالیان بعد بالای سر امپراتور پیر و مریض حاضر می شود…

بخشی از داستان

روزی پادشـاه جوانی در چین صـدای آواز بلبلی را شـنید که در جنگلی نزدیک کاخ سـلطنتی پنهان شـده بـود. بلبـل آواز شـگفت انگیزی داشـت. امپراتـور فورا خدمتـکاران را احضار کـرد و از آنها خواسـت تـا آن پرنـدهی خـوشآواز را برایـش بیاورند. خدمتکاران جنگل را گشـتند تا توانسـتند درختـی را پیدا کنند که بلبـل در آن زندگی میکرد. 

خدمتـکاری کـه از همـه پیرتـر بـود از پرنـدهی کوچـک خواسـت که با آنان به نـزد امپراتور بیاید. بلبـل جـواب داد که عاشـق جنگل و آزادی اسـت امـا چـون امپراتـور دسـتور داده، می‌آیـد و بـرای او آواز می‌خوانـد. بنابرایـن پـرواز کـرد و روی شـانه ی خدمتکار پیر نشسـت تا با او به کاخ سـلطنتی برود. 

در کاخ سـلطنتی بلبل آوازی سـر داد. چنان آواز پرسـوزی خوانـد کـه امپراتور و تمام دربـار به گریه افتادند. در پایان آوازش، امپراتور از بلبل خواسـت که در قصر بماند و دسـتور داد که برای بلبل لانه‌ای از طلا بسازند. بلبـل اطاعـت کـرد، امـا از اینکـه آزادی و جنگل خـود را از دسـت داده بـود، ناراحـت بود.

در پایان امیدواریم از خواندن کتاب بلبل امپراتور چین لذت ببرید.

کتاب بلبل امپراتور چین

عنوان کتاب: بلبل امپراتور چین

نویسنده: هانس کریستین آندرسن

مترجم: محمدصادق جابری فرد

تعداد صفحات کتاب: 28 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.62 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

کتاب تولید محتوا به شما توضیح میدهد که چگونه تولید محتوا کنید و چگونه محتوایی را بنویسید که علاوه بر جذب افراد جدید در وب سایت شما؛ بتوانید سئو و رتبه خوبی را در گوگل نیز به دست بیاورید .
بروزرسانی: 1 روز قبل
تعداد بازدید: 699
در کتاب جای خالی عباس ، علی اصغر علوی در بخش‌های مختلف به بررسی و بیان رفتار و کرامات «حضرت عباس» می‌پردازد. این نوشته‌های برخاسته از جان که به مدد نفس رحمانی باب‌الحوائج است و قطره‌های اشک قلبی «عباس» آشنا، دریچه‌ای است تا خواننده به باغ سبز و آسمان فراخ...
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 771

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *