آنچه پرنده کوچک به من آموخت

آخرین ویرایش: 11 ماه قبل
آن چه پرنده کوچک به من آموخت (nbookcity.com)

معرفی کتاب آنچه پرنده کوچک به من آموخت

کتابی که پیش رو دارید اثر معروف و پرطرفداری است از خالق توئیتر یعنی بیز استون. او در کتاب آنچه پرنده کوچک به من آموخت تجربیات چندین ساله خود را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است.

داستان های شخصی در این کتاب – که مربوط به کودکی، دوران کاری و زندگی  نویسنده می شوند، همگی در مورد فرصت، خلاقیت، شکست، همدردی، نوع دوستی، آسیب پذیری، بلندپروازی، جهل، دانش، روابط، احترام، آن چه تابه حال یاد گرفته و آن چه از انسانیت دیده، هستند. بصیرتی که از این تجربیات به دست آورده ، به ما دیدگاه منحصر به فردی در مورد کسب و کار و تعریف مان از موفقیت در قرن بیست ویکم، در مورد خوشبختی و وضعیت انسانها داده است.

خلاصه کتاب

استون در کتاب آنچه پرنده کوچک به من آموخت شرح داده است که چگونه از کارآفرین ناموفق که اولین استارتاپش با شکست رو به‌ رو شده بود، تبدیل به یک مدیر موفق و ثروتمند شد. نویسنده معتقد است: زندگی بیش‎تر افراد پر از محدودیت است؛ مثلاً از خیر چیزی گذشتن در قبال به ‎دست ‎آوردن یک چیز دیگر. ولی اگر شما از ایکس باکس خود بگذرید، تمامی ساعت‌هایی را به دست می آورید که ممکن بود جلوی این دستگاه تلف کنید. محدودیت‌ها را بپذیرید. چیزی که در مقابل به دست می آورید، هنر تغییر زندگی خود و هرس‎ کردن چیزهایی است که برایتان ضروری نیستند.

بخشی از متن کتاب

من شرکتی نداشتم… یعنی فعلا نداشتم. ولی به پیروی از کویوت، اسم وبلاگم را ” بیز استون نابغه ” گذاشتم. کارت ویزیتی هم چاپ کردم که همین عنوان روی آن بود. نقشم را هم خوب بازی می کردم. بیز نابغه ادعا می کرد در حال ساخت اختراعات تازه با منابع بی پایان و تیمی سطح بالا از دانشمندان جهانی در مقر اصلی خود است – جایی که طبیعتا باید جینیوس لبز، یا ” آزمایشگاه های نابغه ” نامیده می شد.

در یکی از پست های وبلاگم در جولای ۲۰۰۲ نوشتم: ” مدل دقیق یک ابر جت ژاپنی قرار است دو برابر سریع تر از کنکورد حرکت کند، در پرواز آزمایشی سقوط کرد … شاید مجبور به امضای اسنادی شوم که میلیون ها دلار را صرف توسعه ی بیش تر پروازهای دوگانه سوز می کند.

آنچه در توئیتر دیدم و رویش کار کردم، همچنان چیزی فراتر از موفقیت تکنولوژی می‌ماند؛ این چیز انسانیت است. فهمیدم یک شرکت می‌تواند تجارت کند، برای جامعه مفید باشد و در عین حال خوش هم بگذارند. این سه هدف کنار هم پیش می‌روند و هیچ‌وقت اسیر سودآوری نمی‌شوند. خودتان تجسم کنید که دوست دارید در دو سال آینده در چه وضعی باشید. همان‌طور که مشغول ورزش یا پیاده‌روی هستید، بگذارید این مفهوم در سرتان بالا و پایین برود. اگر ایده‌ای را بردارید و در ذهن‌تان نگه دارید، ناخودآگاه مشغول کاری می‌شوید که شما را به آن نزدیک می‌کند.

چنین تفکری اصل نوآوری و کارآفرینی را شکل می‌دهد؛ همین که بتوانی رخ دادن وقایع را برای خودت پیش بیاوری. مردم می گویند موفقیت ترکیبی از تلاش و شانس است و شانس چیزی است که در کنترل ما نیست. ولی وقتی خودتان فرصت را تولید می کنید، شانس‌تان هم بالاتر می رود. خلق رویا‌، اولین و بزرگ‌ترین گامی است که برای واقعی کردن آن‌ باید بردارید. وقتی این حقیقت ساده را فهمیدید، جهان تازه‌ای از امکانات به رویتان باز می شود.

نقد کتاب آنچه پرنده کوچک به من آموخت

بیز استون می گوید: کتاب حاضر چیزی بیشتر از داستانِ یک‌ شبه‌ پولدار‌شدن من است. این داستان خلق چیزی از نیستی و هیچی است، در مورد هماهنگ‌ کردن توانایی‌های خود با آرزوهای‌تان، و این‌ که وقتی با دوربین احتمالات بی پایان به جهان نگاه می‌کنید، چه چیزهایی را یاد می گیرید.

سخت کوشی مهم است، ولی بیشتر این ایده ها هستند که ما را به عنوان انسان، شرکت و جامعه‌ی جهانی جلو می رانند. خلاقیت است که ما را متفاوت، دارای انگیزه و سرشار از حس رضایت‌مندی می کند. کتاب آنچه پرنده کوچک به من آموخت می گوید چطور خلاقیت خود و محیط اطراف را مهار کرده و از آن بهره ببرید.

تعداد بازدید: 354 بار

Biz%20Stone%20 %D8%A8%DB%8C%D8%B2%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%86

عنوان کتاب: آنچه پرنده کوچک به من آموخت

نویسنده: بیز استون

مترجم: شایان سادات

تعداد صفحات کتاب: 200 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 14.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

این پست صرفا جهت معرفی کتاب به خوانندگان می باشد.

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 88
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 19 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *