پرنده به پرنده

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
پرنده به پرنده (nbookcity.com)

دانلود کتاب پرنده به پرنده

آن لاموت به خواننده‌ هایی که در سودای نوشتن هستند یاد می‌ دهد که چگونه نوشتن را به بخشی از زندگی تبدیل کنند. لاموت در کتاب پرنده به پرنده ترغیب می‌ کند، تعلیم می‌ دهد و الهام می‌ بخشد. کتاب حاضر یکی از محبوب‌ ترین و پرفروش‌ ترین کتاب‌ها درباره نویسندگی است.

خلاصه کتاب

کتاب پرنده به پرنده یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین کتاب ها دربارۀ نویسندگی است ، اما چیزی که کتاب را متمایز می کند ، این است که تنها، کتابی دربارۀ نویسندگی نیست و بیشتر شبیه به زندگی نامه ای خواندنی است که در آن “لاموت” همانقدر که دربارۀ نویسندگی می گوید دربارۀ زندگی نیز می نویسد. مطالب این کتاب به سه بخش عمده تقسیم بندی می شوند: بخش اول کتاب شما را با دنیای نویسندگی، بایدها و نبایدها و همچنین اصول و قوانینی آشنا می کند که اگر آن ها را رعایت کنید، مسیر نویسندگی را کوتاه تر و البته اثربخش تر طی خواهید نمود.

بخش دوم، مدل ذهنی یک نویسنده را نشان داده و نحوه ی صحیح فکر کردن به موضوعات و مسائل گوناگون را شرح دهد و آخرین بخش بر دیگران متمرکز است. به عبارت بهتر، آن لاموت در این بخش به شما نشان می دهد به عنوان یک نویسنده چگونه می توانید از دیگران کمک بگیرید و رشد بهتر و بیشتری را در فعالیت هایتان تجربه کنید. لاموت در کتاب پرنده به پرنده سعی دارد تا از جزئیات ارزشمندی که در طی سال ها نویسندگی به آن ها دست یافته پرده بردارد و تجربیاتش را در قالب طرح داستان در اختیار شما قرار دهد.

بخشی از متن کتاب

کمال‌گرایی صدای سرکوبگر است، دشمن مردم است. کمال‌گرایی شما را در همۀ عمرتان منقبض و معذب نگاه خواهد داشت، و این مهم‌ترین مانع بین شما و یک پیش‌نویس افتضاح ابتدایی است. به گمانم پایه و اساس کمال‌گرایی این باور وسواسی است که اگر در همه حال با دقت و احتیاط کافی حرکت کنید، در مسیری که می‌روید پایتان را درست و دقیق روی تک‌تک جای پاهای ایمن بگذارید، دیگر مجبور نخواهید بود که بمیرید!

حقیقت این است که شما در‌ هر‌ صورت خواهید مُرد؛ و اینکه بسیاری کسان که حتی جلوی پایشان را نیز نگاه نمی‌کنند اوضاعشان بسیار روبه‌راه‌تر از شماست، و وقتی هم که دارند این کار را انجام می‌دهند، یا درواقع نمی‌دهند، به آن‌ها بسیار بیشتر خوش می‌گذرد. این همۀ قصه نیست. کمال‌گرایی کار نوشتن شما را نابود خواهد کرد، قوۀ ابداع و روح بازیگوشی و نیروی حیاتی شما را مسدود خواهد نمود (این‌ها کلمات و عبارات شسته‌ رُفته‌ای است که ما در کالیفرنیای محافظه‌کار اجازه داریم از آن‌ها استفاده کنیم).

کمال‌گرایی بدان معناست که شما عاجزانه تلاش می‌کنید خراب‌کاریِ خیلی زیادی نکنید تا مجبور به پاک کردنش بشوید. این در حالی است که خراب‌کاری و آشغال به ما نشان می‌دهد که زندگی در حال زیسته شدن است. آشغال زمینِ فوق‌العاده حاصل‌خیزی است  شما همچنان می‌توانید گنج‌های تازه‌ای زیر همۀ آن کپه‌ها کشف کنید، خراب‌کاری‌هایی که کرده‌اید را تمیز کنید، چیزهای اضافی را بردارید، چیزهای معیوب را درست کنید، بر خودتان مسلط شوید. نظم و ترتیب بیانگر آن است که دیگر بهتر از این نمی‌شود و همین است که هست. نظم و ترتیب مرا به یاد نفس حبس‌شده یا تحرک معلق‌مانده و قفل‌شده می‌اندازد، در‌ حالی‌ که نوشتن به نفس کشیدن و حرکت کردن نیاز دارد.

نقد کتاب پرنده به پرنده

اگر نویسنده هستید یا می‌ خواهید نویسنده باشید، روز خود را با گوش دادن و مشاهده نمودن سپری خواهید کرد. دست‌چین‌های خود را به خانه می‌برید و همۀ آنچه را که شنیده‌اید به طلا تبدیل می‌ کنید. شاید نوشتۀ شما به کسی یاری دهد و راه‌ حلی باشد. مجبور نیستید بدانید چگونه؛ اما اگر حقیقت را بنویسید کارتان مانند فانوس دریایی می‌تواند راهنما باشد. فانوس دریایی در گوشه و کنار یک جزیره به دنبال قایقی محتاج نمی‌گردد بلکه سر برافراشته می‌چرخد. خواندن کتاب پرنده به پرنده را به تمام نویسندگان عزیز و همچنین تمام علاقمندان به نویسندگی پیشنهاد می کنیم.

تعداد بازدید: 1,125 بار

Anne%20Lamott%20 %D8%A2%D9%86%20%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%AA

عنوان کتاب: پرنده به پرنده

درس هایی چند درباره ی نوشتن و زندگی

جزو برترین کتاب ها درباره ی خلاقیت 

جزو برترین کتاب ها درباره ی نویسندگی

نویسنده: آن لاموت

مترجم: مهدی نصراله زاده

تعداد صفحات کتاب: 382 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 19.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب‌ رونالدو، ظهور یک برنده، نثری ساده و ادبیاتی خوانا دارد که می‌ تواند هر کسی را مجذوب قصه کند. این قصه‌ها با نگرشی متفاوت نسبت به زندگی‌نامه‌های عادی شکل می‌گیرند؛ نویسنده کودکی افسانه‌های دنیای ورزش امروز را تا زمانی که به قهرمانی...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 1196
از عمده دلایلی که زن و شوهرها را به جان هم انداخته و منجر به بحث و جدل، بگومگو و مشاجرات خانوادگی می‌ شود، عدم ارتباط صحیح کلامی زوجین با یکدیگر است. آلن دوباتن در کتاب دعواهای زن و شوهری راه حلی منطقی برای حل مشکلات آموزش می دهد.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1253

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *