جای خالی عباس

جای خالی عباس (nbookcity.com)

دانلود کتاب جای خالی عباس

کتاب جای خالی عباس به دنبال این است که دریچه ای باشد به سوی تفکر در شخصیت حضرت عباس بن علی (ع).

باید هر شب دید چقدر به حسین نزدیک‌تر شده ایم، باید در مراقبات شبانه به این پرسش پاسخ داد: چقدر حسین تر شده ایم؟ منیّت ها باید در حسین فانی شود، اصلاً در آینه ها باید به جای تصویر خود، او را دید! آنچنان که در تحلیل عرفانی رفتار ابوالفضل در کنار شریعه این گونه گفته اند:

دست در آب برد تا ببیند چقدر حسین شده است؟ او دست در آب برد تا «او» را ببیند، چرا که دیگر از عباس چیزی نمانده است! هرچه هست حسین است. همۀ اهل بیت علیه السلام وقتی از زیارت امام حسین علیه السلام فارغ می شدند، به علقمه سری می زدند و به زیارت یار باوفای امام حسین علیه السلام می پرداختند.

خیابان منتهی به حرم حضرت عباس (خیابان بین الحرمین) فرصتی برای تأمل در شخصیت حضرت عباس علیه السلام است. حرم حضرت عباس علیه السلام از دیگر شهدا جدا شده است تا فرصت خلوت در این شخصیت بهترفراهم شود و بتوان سلوک ذیل این شخصیت داشت.

بخشی از متن کتاب

این قدر حسین را بی غبار و بی حجاب تماشا کردن … این الگو برای ابوالفضل الهام بخش است. الهام بخش مواقع خطر! این الگورا امروز در تشکیلات احتیاج داریم. این ما را از انبوه نظریات و جنگل تئوری ها نجات می دهد. شما چقدر می خواهید نظریه بخوانید؟ تا کی؟ تا کجا؟ و برای چه ؟

یک الگو کار هزار مطالعه را تسهیل می کند و حتی انسان را از هزار مطالعه دیگر مستغنی و بی نیاز می کند. الگو به دو معنا: یکی بعد زمینی و یکی بعد آسمانی. انسان ها بیش از حرف ها و نوشته ها، از اشخاص و عملکردها الگو می‌گیرند. 

تأثیرگذاری یک حادثه با الگوی رفتاری بر اندیشه ها وعملهای مردم، بیشتر از گفتار است و حتی بسیاری از الگوگیری ها از گفتارهم ریشه در تصدیق رفتارهای الگو دارد. از این رو در قرآن کریم کسانی که به عنوان اسوه» معرفی شده اند تا مردم در ایمان و عمل از آنان سرمشق بگیرند در رفتار الگو هستند. 

حادثه هایی هم که از پیشینیان در قرآن آمده به ویژه بخش هایی که به نیکیها، ایمانها، صبرها، مجاهدت ها و اطاعت ها و ایثارهای فرزانگان اشاره شده همه برای معرفی الگوست. تاریخ اسلام و شخصیت های برجسته اسلامی نیز برای مسلمانان در همه دوره ها الگو بوده‌اند.

تعالیم دین ما و اولیای مکتب نیز توصیه کرده اند که از نمونه های متعالی و برجسته در زمینه های اخلاق و کمال، سرمشق بگیریم. در میان حوادث تاریخ، «عاشورا» و «شهدای کربلا» از ویژگی خاصی برخوردارند و صحنه صحنه این حماسه ماندگار تک تک حماسه آفرینان عاشورا، الگوی انسان هاي حق طلب و ظلم ستیز بوده و خواهد بودر

نقد کتاب جای خالی عباس

در کتاب جای خالی عباس ، علی اصغر علوی در بخش‌های مختلف به بررسی و بیان رفتار و کرامات «حضرت عباس» می‌پردازد. 

این نوشته‌های برخاسته از جان که به مدد نفس رحمانی باب الحوائج است و قطره‌های اشک قلبی «عباس» آشنا، دریچه‌ای است تا خواننده به باغ سبز و آسمان فراخ «قمر» و اقیانوس کران ناپیدای «ساقی» چشمی بیندازد و «حضرت عباس» را بهتر و بیشتر بشناسد.

کتاب جای خالی عباس

عنوان کتاب: جای خالی عباس

مروری بر رفتارهای تشکیلاتی حضرت عباس (ع)

نویسنده: سیدعلی اصغر علوی

با همکاری: محمد عبدالحسین زاده و میلاد موحدیان

با مقدمه: دکتر محمدرضا سنگری

تعداد صفحات کتاب: 288 صفحه

حجم فایل: 15.4 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

در کتاب یوگا و قلب شما در مورد تغذیه مناسب هم نوشته شده است و این که چگونه وعده غذایی با ارزش بسیار بالا را جایگزین وعده هایی با ارزش غذایی پایین کنیم.
بروزرسانی: 2 ساعت قبل
تعداد بازدید: 941
ویرایش سوم کتاب GPS به زبان ساده شامل توضیحاتی در خصوص سیستم‌های ماهواره‌ای ناوبری است که توسط مهدی صنیعی نژاد گردآوری شده است.در دنیای مدرن امروزی و در فرآیند هدایت و کنترل حرکت هواپیماها، کشتی‌ها، خودروها، روبات‌ها، ماهواره‌ها و امثال آن، همیشه...
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 804

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *