زیارت کامله عاشورا

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
زیارت عاشورا (nbookcity.com)

دانلود کتاب زیارت کامله عاشورا

کتب دینی بسیاری در مکتب شیعه وجود دارد. از جمله مفاتیح الجنان و زیارت عاشورا.

به طور کلی دعا کردن از دلنشین‌ترین اعمال دینی محسوب می‌شود که حس رضایت و خشنودی را به فرد القا می‌کند. اگر دعای ما از صمیم قلب و خالصانه باشد اجابت پیدا خواهد کرد. برای صحبت کردن با خدا نیازی به هیچ واسطه‌ای نیست اما برای آرامش قلبمان دعا می‌خوانیم. زیارت عاشورا از آن دسته زیارت‌نامه‌هایی است که با خواندن آن قلب و روحمان سبک می‌شود. زیارت‌های زیادی درباره‌ی امام حسین علیه السلام وجود دارد که زیارت عاشورا یکی از آن‌ها است.

نقل شده است که زیارت عاشورا را هر روز بخوانید و چون ماه محرم ماه امام حسین علیه السلام است، این توصیه رنگ و بوی جدی‌تری به خود می‌گیرد. از آنجایی که زیارت عاشورا یک حدیث قدسی است، می‌توان آن‌را به زبان فارسی نیز خواند چرا که مهم درک محتوای این زیارت‌نامه است. این روز بزرگ یعنی عاشورا در مکتب شیعه از اهمیت و مقام بالایی برخوردار است به همین سبب تحت هرشرایطی باید روایت آن نقل شود.

خلاصه کتاب

در میان متون زیارات وارده در زیارت ناحیه مقدّسه سید الشّهداء صلوات الله علیه زیارت عاشورا منزلت و فضیلت خاصی دارد؛ این زیارت حدیث قدسی است که جبرئیل امین سلام الله علیه آن را از حضرت باریتعالی برحضرت ختمی مرتبت صل الله علیه و آله نازل فرموده است و ائمّه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین بر مداومت و مواظبت هر روزه به آن از دور و نزدیک توصیه و تأکید فرموده‌‌اند. کتاب زیارت کامله عاشورا تأملی در برخی از فرازها و فضائل این زیارت است.

خواندن زیارت عاشورا در همه اوقات و هر روز فوائد و برکات زیادی دارد. این زیارت تجدید عهد با پیروان حسین بن علی ‏علیهم ‏السلام با مولای خویش است و خط فکری زائر را در برابر دوستان و دشمنان اسلام و اهل بیت‏(ع) به تصویر می‌کشد و اعلام همبستگی با موافقان راه حسین‏(ع) و اعلان جنگ و مبارزه با دشمنان حق است تا عشق در وی به جهاد بیرونی بیانجامد.

بخشی از متن کتاب

اهل بیت (ع) جهت رفع مصائب و مشاكل از دوستان خود به طریق ساده و آسانی برای خواندن زیارت عاشورا و مداومت بر آن دلالت فرموده اند و بزرگانی از علمای مدرسه اهل بیت علیهم السلام آن را از حضرت امام هادی، علی بن محمد نقی صلوات الله عليهما نقل کرده اند: علامه مولا شریف شیروانی از مشایخ خود، از حضرت هادی صلوات الله علیه نقل می کند که ایشان فرمودند: کسی که لعن زیارت عاشورای مشهور را یک مرتبه خوانده و نود و نه مرتبه بگوید: «اللهم العنهم جميعا» مانند کسی است که آن را صدبار خوانده باشد.

و کسی که سلام آن زیارت را یک مرتبه خوانده و نود و نه بار بگوید: السلام على الحسین و علی بن الحسین و على أصحاب الحسين» مانند کسی است که آن را صدبار تمام از ابتدا تا انتهایش خوانده باشد. و دانشمندان متعددی نیز این طریق را در آثار خود یاد کرده اند. اینک تأملی در برخی از فرازها و فضائل این زیارت، باشد که یاری هرچند اندکی باشد صاحبان عمل را در کسب معرفت، که فرموده اند: ارزش و قدر هر عمل صالحی به مقدار اخلاص و معرفت عامل آن است.

گفته شد که «زیارت عاشورا» حدیث قدسی است منقول از باری تعالی؛ شاید به همین دلیل است که در دو فراز از آن، زائر عرض می کند: یا ابا عبدالله… علیکم منی سلام الله علیک منی سلام الله او مبلغ سلام الهی بر ساحت قدس اباعبدالله است؛ گوئیا زائر در این مقام اولآ، نیابت از خدای متعال را در زیارت حضرتش دارد. اگرچه در عبارت «السلام علیک» که در فقرات دیگر و آن هم به کرات آمده، معنای «سلام الله علیک» مضمر و ملحوظ است، که فرموده اند…

نقد کتاب زیارت کامله عاشورا

همسر فرعون زمانی که به درگاه الهی دعا کرد، گفت: خداوندا من را از شر فرعون و فرعونیان نجات بده. ایشان دعا نکرد که خدا، من را فقط از شر فرعون رهایی بده. این به دان معنا است که باید مسلک و مسیر فرعونیان از بین برود نه فقط یک فرعون. این تشبیه را ما در زیارتی دلنشین و آشنا نیز داریم. زیارت عاشورا که با سلام بر امام حسین (ع) و یارانش آغاز می‌شود.

و روایت وقایع روز عاشورا را می‌کند و در انتها نیز می‌گوید خدا لعنت کند شمر و خاندان او را؛ این همان داستان اعلام تنفر به شمر و شمریان است و تنها به فرد خاصی خلاصه نمی‌شود. به عبارت ساده‌تر زیارت عاشورا، زیارت‌نامه‌ای است در توصیف کامل از امام حسین علیه السلام و راهی که برایش خون داد.

کتاب های پیشنهادی

کتاب زیارت کامله عاشورا

عنوان کتاب: زیارت کامله عاشورا

سر در دامان و ضمان در زمین

تعداد صفحات کتاب: 49 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.26 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

فراموشخانه و فراماسونری در ایران کتابی است از دهه هزار و سیصد و چهل خورشیدی، نوشته مورخ، اسماعیل رائین در سه جلد که ابتدا در ایتالیا و سپس در ایران به چاپ رسید. در این کتاب تاریخ سازمان‌های سری فراماسونری در ایران و نام چند صد عضو ایرانی این سازمان‌ها آورده شده است.
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 1522
با استخراج و استنباط برخی مسائل علمی موجود در قرآن که در متن این رساله خواهد آمد اعجاز این معجزه ی جاوید خاتم الانبیا را از زاویه ی دید کتاب فرهنگ موضوعی قرآن اثبات کند همانطور که از علم مهندسی عمران و ساختمان در قرآن...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 600

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *