فرهنگ موضوعی قرآن

آخرین ویرایش: 2 هفته قبل
فرهنگ موضوعی قرآن (nbookcity.com)

دانلود کتاب فرهنگ موضوعی قرآن

هدف از نگارش کتاب فرهنگ موضوعی قرآن تطبيق برخی آیات شریفه ی قرآن با دانش مهندسی عمران است.

به این ترتیب که اراده شده آن دسته آیاتی که با دانش مهندسی عمران و معماری در کتاب مقدس قرآن در نظر نویسنده کتاب، حامد عسکری محولاتی موجود بوده استخراج و استنباط شود تا گوشه ای از اعجاز قرآن آن معجزه ی جاوید نبوی بر اهلش آشکار گردد؛ شایان ذکر است که تمام علم ماسواه در این کتاب مبین جمع شده و در آن مسطور است و همچنان که حضرات معصومین علیهم السلام فرمودند فقط بر صاحب آن یعنی خود ایشان آشکار است و فقط بخشی از مفاهیم سنگین این آیات محدود که در این رساله گرد هم آمده در نظر نویسنده مرتبط با دانش مذکور شناسایی شده و عرضه گشته و همه ی آنها در علم بشری امروز به اثبات رسیده و کاربرد نیز دارند و در این خصوص حرف تازه ای برای گفتن ندارند.

ولی باید توجه شود که این کتاب الهی که هزار و چهارصد سال پیش نازل شده حاوی نکات ریز علمی می باشد که البته بیشتر آنها تا آن زمان یا هنوز کشف نشده و یا هنوز به اثبات نرسیده بودند و چه بسا که بسیاری از دانشمندان جهان از این نکات در علم استفاده کرده و این مسائل ریز را بنام خود ثبت و ضبط کرده اند.

خلاصه کتاب

هدف نگارنده این بوده که با استخراج و استنباط برخی مسائل علمی موجود در قرآن که در متن این رساله خواهد آمد اعجاز این معجزه ی جاوید خاتم الانبیا را از زاویه ی دید کتاب فرهنگ موضوعی قرآن اثبات کند همانطور که از علم مهندسی عمران و ساختمان در قرآن مسائلی آمده که امروزه نیز به به اثبات رسیده اند و صحت آنها برای همگان (متخصصین و کارشناسان امر) آشکار است در سایر علوم نیز نكات دقیق و جامعی وجود دارد که علم بشری به بعضی از آنها رسیده ولی به اکثر دیگر هنوز دست نیافته و اگر هم در برخی نکات محدود رسیده فقط جنبه ی فرضیه یا تئوری دارد.

و مقصود دیگر این است که با مطالعه ی مجدد این کتاب ارزشمند الهی و بازشناسی و به شناسی آن، بتوان به نکات ریز علمی جدید رسید و از آنها در علم بشری در راه خدمت به بشریت بهره جست. برای مثال در آیه ی هفتم سوره ی “هود” خداوند از خلقت آسمانها و زمین در شش روز یاد کرده در حالی که این مسئله به تازگی در دنیای غرب کشف و به اثبات رسیده ولی به هر حال این نکته ی ریز و مهم علمی در یک کتاب به ظاهر دینی و اخلاقی ولی به باطن “همه چیز “، در هزار و چهارصد سال پیش بصورت یک آیه ی ساده برای مردم جهان فرستاده شده ولی افسوس که در جهان اسلام گوش شنوا و چشم بینایی نبوده که به این نکته و نکات دیگر توجه کرده و این مسئله و کشف آنرا بنام خود ثبت کند که در هر صورت بنام جهان اسلام ثبت می شد.

این نکته را بدانید و هوشیار باشید که هنوز در قرآن نکاتی یافت می شود که جهان علم به آنها دست نیافته و می توان با بهره جستن از این موهبت الهی (قرآن) به این نکات پی برد. اگر می گویند که قرآن معجزه ی محمد(ص) است، صحیح است؛ زیرا که علاوه بر نکات ظریف و زیبای ادبی و یا فلسفی، نکات ریز و کلیدی علم نیز در این معجزه یافت می شود که همیشه این کتاب را زنده و جدید بصورت یک معجزه ی پایدار نگهداری می کند. شما در کتاب فرهنگ موضوعی قرآن خواهید دید که چگونه بعضی نکات ریز و در عین حال اساسی فن مهندسی عمران از قرآن استخراج و بسط داده شده.

بخشی از متن کتاب

در مورد آیات فوق معانی زیادی وجود دارد که ما در اینجا به یکی از نکات فوق بسنده می کنیم و آن خلقت انسان از آب بی ارزش (منی) است. همانطور که امروزه علم ژنتیک نشان داده است نصف اطلاعات بالقوه که موجبات تشکیل سلولهای ذیشعور بدن انسان را می دهند توسط جنس مذکر به مؤنث منتقل می شود و با نیمه ی دیگر خود در رحم مادر تشکیل یک انسان کامل داده می شود. حال اینهمه اطلاعات (زنده) توسط همان مایع به ظاهر بی ارزش (منی) به رحم مادر منتقل می شود. اگر نگاهی به پیشرفت فن الكترونیک و رایانه و صنعت ارتباطات بیاندازیم متوجه این مهم خواهیم شد.

برای مثال اطلاعات سیار در مهندسی رایانه توسط حافظه های قابل حمل (Portable Memory منتقل می شوند که تحت شرایطی خاص و دشوار ، انتقال اطلاعات صورت می پذیرد و یا در ارتباطات ابزاری همچون فیبر نوری که یکی از پیشرفته ترین ابزار انتقال لیزرهای حاوی اطلاعات می باشد مشاهده می شود و یا امواج حاوی اطلاعات بصورت دیجیتال مثل “Mobile Data” که ان نیز تحت شرایطی خاص و توسط دستگاههایی پیچیدہ صورت می گیرد که این امر نیز یکی از جدیدترین پیشرفت های علمی انسان در زمینه ی انتقال اطلاعات می باشد که قدمت آن به قرن حال نمی رسد.

حال اگر نگاهی به مایع منی شود، مشاهده می شود که چندین میلیارد میلیارد اطلاعات غير قابل شمارش توسط همین چند قطره آب بی ارزش منتقل می شود که آن هم نیز حاوی اطلاعاتی از نسلهای گذشته و نسل حاضر می باشد، از این بحث یکی قدرت و علم خداوند و دیگری یک نکته ریز علمی (علم مهندسی ژنتیک در مورد اطلاعات درون منی) مشتق می شود که با در نظر داشتن این مسئله که این نکته در قرآن در هزار و چهارصد سال پیش آمده است می توان به عظمت قضیه پی برد. این مسئله در قرآن چندین بار ذکر شده.

نقد کتاب فرهنگ موضوعی قرآن

همانطور که نگارنده از دید یک کارشناس عمران به این مجموعه ی پر ارزش (قرآن) نگریست و این نکات را به صورت کتاب فرهنگ موضوعی قرآن (هر چند پر اشکال) منتشر ساخت شما هم می توانید با دوباره نگریستن به قرآن و استخراج نکات علمی آن (در حیطه ی رشته ی تخصصی خویش) هر چند قدیمی و یا شاید جدید این نکات را جمع آوری کرده و با تحقیق روی مسائل جدید آن، کمکی به علم و افتخاری برای قرآن و اسلام باشید.

کتاب های پیشنهادی

کتاب فرهنگ موضوعی قرآن

عنوان کتاب: فرهنگ موضوعی قرآن

مهندسی عمران در قرآن

نویسنده: مهندس حامد عسکری محولاتی

تعداد صفحات کتاب: 57 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.4 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

کودتای سوم اسفند ۹۹۱۱ که با رهبری سفارت انگلستان و بهره گیری از کلیه امکانات توسط سیدضیاء و رضاخان میرپنج به وقوع پیوست در زمره رویدادهای تلخی است که تاثیر مستقیم و غیرقابل انکاری در تاریخ معاصر ایران بر جای گذارده است.
بروزرسانی: 4 روز قبل
تعداد بازدید: 1037
در این کتاب تاریخ بشر از انسان‌های نخستین و دوران پیش از تاریخ آغاز شده و سپس به دوران شکل‌گیری تمدن در آسیا، مصر، ایران، یونان و… می‌پردازد. پس از آن با نزدیک شدن به قرون وسطی و آغاز مسیحیت اروپا، به تفصیل تاریخ روم و اروپا مورد کند و کاو نویسنده قرار می‌گیرد...
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 3020

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *