حکمت ها و اسرار نماز

آخرین ویرایش: 1 هفته قبل
حکمت ها و اسرار نماز (nbookcity.com)

دانلود کتاب حکمت ها و اسرار نماز

کتاب حکمت ها و اسرار نماز به قلم محمدعلی رضایی اصفهانی در ۲۳۲ صفحه نوشته شده است.

پیشرفت علم و دین مرهون تلاش های خالصانه ی مردان این عرصه هاست که همچون جهانی در گوشه بنشسته و با قلم خویش، هستی را به تصویر می کشند و رازهای علم و دین را بیان می کنند و راه بشریت را با نور قرآن، سنت، عقل و علم روشن می سازند.

خلاصه کتاب

یکی دیگر از فوائد روانی نماز و حکمت آن، تجسم نماز و لذائذ آن، در عالم برزخ است. زیرا گفتار و کردار ما به وسیله ی کرام الکاتبین همه ثبت و ضبط می گردد. این حقیقت گرچه قبول آن در زمان سابق، به ایمان قوی احتیاج داشت و می بایست تعبدا قبول می کردند.

ولی امروزه نمونه ی کامل آن را با امکانات صوتی– تصویری مانند ضبط صوت و دوربین های فیلم برداری که پدید آمده مشاهده می کنیم و قبول آن برای ما آسان شده است. 

اعمال و کردار از ما جدا نمی شود و در عالم برزخ و عوالم دیگر تجسم پیدا می کند و انیس و رفیق ما می شود و چنانچه رسول خدا (ص) فرمود: هیچ کس در قبر تنها نیست، زیرا عمل او مونس اوست.

بخشی از متن کتاب

بهترین اعمال که در عالم قبر و برزخ انیس انسان می گردد، نمازهای اوست. شخص نمازگزار در عالم برزخ عمل او به صورت نیکو به او ملحق می شود و از او لذت می برد. آن لذت به مراتب بالاتر از لذتی است که شخص نمازگزار در دنیا از نماز می برد.

هر کس هر عمل و چیزی را که در دنیا با آن خیلی مأنوس بوده و او به آن عمل معروف بوده در عالم برزخ همان شیء با او محشور می شود و در همین راستا در اخبار حکایت شده: هر کس هر چه را دوست دارد، در آن عالم با او حشر و نشر پیدا می کند …

کتاب حکمت ها و اسرار نماز را بصورت رایگان از شهرکتاب دانلود نمایید.

کتاب حکمت ها و اسرار نماز

عنوان کتاب: حکمت ها و اسرار نماز

نویسنده: محمدعلی رضایی اصفهانی

تعداد صفحات کتاب: 232 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.5 مگابایت

نوع فايل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

در این کتاب در وهله اول شعرها در نقد و تحلیلی خطی و زمانی مورد بررسی قرار می گیرند. به معنی دیگر به‌ جز چگونگی سرایش شعرها و زبان شعری، درون‌ مایه، جهان‌ بینی و تأثیرپذیری و تأثیرگذاری آنان، ساختار شعری...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 751
کتاب مسئله حجاب حاصل سلسله بحث‌ها و درس‌هایى است که توسط استاد شهید مطهری در جلسات انجمن اسلامى پزشکان القاء شده و متضمن پنج بخش است. در بخش اول تاریخچه حجاب در قوم یهود...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 1810

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *