در دره نعره های تندرگون

آخرین ویرایش: 2 هفته قبل
در دره نعره های تندرگون (nbookcity.com)

دانلود کتاب در دره نعره های تندرگون

کتاب در دره نعره های تندرگون که در سال 1388 چاپ شده توسط هاینریش بل نوشته شده است و انتشارات علم آن را منتشر کرده است و با ترجمه مهرداد مهربان و بهرام فرهمندپور انجام گرفته است.

مجموعه حاضر مشتمل بر داستان‌های کوتاهی تحت عنوان مرد و چاقوها، یادداشت‌های بن، اعتراف، در درة نعره‌های تندرگون، دانیل عادل و… است.

بخشی از متن داستان مرد و چاقوها

کار «جاپ» پرتاب چاقو به صورت نمایشی بود. یکبار که به دیدن او رفته بودم، می‌گفت من در کارم باید مردم را راضی نگه دارم، آنها دوست دارند کارهایی را از من ببینند که مثل نمایش رومی‌ها خطر مرگ داشته باشد. پرتاب‌های او واقعا ماهرانه و دقیق بود. 

جاپ دوست داشت یک آدم زنده روی صحنه باشد و چاقوها را به سمت او پرتاب کند. من کارگری روزمزد بودم که فقط شکمم را سیر می‌کردم. با جاپ به محل برگزاری نمایش رفتیم، در اتاق گریم او پیشنهاد کار پرتاب چاقو به سمت من را داد و من پذیرفتم. 

موقع اجرا، استرس عجیبی داشتم، اما او تمام چاقوها را در اطراف بدن من بدون هیچ آسیبی پرتاب کرده بود و تماشاچی‌ها با شور زیادی تشویقمان می‌کردند و از آن پس ما با هم با حقوق مناسب همکار شدیم.

معرفی نویسنده

هاینریش بل عاشق مردمان ساده و بی‌غل‌وغش است و قهرمانان داستان‌های او درماندگان و شکست‌ خوردگانند، اما بُل آنها را شکست‌خورده نمی‌داند و نشان می‌دهد که حرص به کسب مال و مقام، وقتی که انسان می‌تواند علی‌رغم دشواری‌ها تا به آخر انسان باقی بماند، واقعاً در خور استهزاست؛ و هاینریش بل کسی است که تا به آخر انسان باقی می‌ماند.

با وجود اینکه خانواده‌ی بل از مسیحیان کاتولیک و مخالفان هیتلر و نازی‌ها بودند به نظر می‌رسد او در ابتدا چنین نظری نداشت؛ اما تجربیات جنگ، تخریب‌ها، مشاهده‌ی اسرا، زخمی شدن در شرق و بسیاری اتفاقات دیگر باعث شد که او از جنگ و درنتیجه آلمان‌های نازی و جنایت‌هایشان بیزار شود. 

این بیزاری از جنگ سال‌ها درون‌مایه‌ی آثار بل را تشکیل داد. او سال 1945 پس از پایان جنگ به زادگاهش کلن برگشت و بااینکه شهر براثر جنگ تقریباً به ویرانه تبدیل‌شده بود، همراه همسرش آنه ماری آنجا اقامت کرد. ثمره‌ی ازدواج آن‌ها تنها یک پسر بود که در کودکی درگذشت.

کتاب های پیشنهادی

کتاب در دره نعره های تندرگون

عنوان کتاب: در دره نعره های تندرگون

نویسنده: هاینریش بل

مترجمان: مهرداد مهربان و بهرام فرهمندپور

تعداد صفحات کتاب: 199 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.5 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

یکی از کتاب‌های مهم «گابریل گارسیا مارکز» است. او مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. کتاب عشق در زمان وبا یکی از عاشقانه های معروف جهان رمان است. فلورنتینو، جوانی لاغر‌اندام...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 8803
داستان هایی از زمان ولادت، امامت، شهادت، سیره و سبک زندگانی امام علی که در نوع خود کم نظیر است. این کتاب از یکصد داستانک و با زبانی ساده با روایتی اجمالی و جذاب تشکیل شده است...
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 121

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *