چگونه به احساسات دیگران پی ببریم

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
چگونه به احساسات دیگران پی ببریم (nbookcity.com)

دانلود کتاب چگونه به احساسات دیگران پی ببریم

پل آکمن با نوشتن کتاب چگونه به احساسات دیگران پی ببریم، به مردم در بهبود چهار مهارت اساسی کمک کرده است. این مهارت‌ها عبارتند از:

آگاهانه متوجه شوید چه زمانی در حال احساساتی شدن هستید، حتی قبل از حرف زدن و عمل کردن. بتوانید رفتارتان را در زمانی که احساساتی می‌شوید انتخاب کنید، به طوری که بدون آزار دادن دیگران به اهدافتان دست پیدا کنید. حساسیت بیشتری نسبت به احساسات دیگران پیدا کنیم و از اطلاعاتی که درباره احساسات دیگران دریافت می‌کنید با احتیاط استفاده کنید.

در حقیقت این مهارت‌ها چندان ساده به دست نمی‌آیند، اما اگر با پشتکار به تمرین‌هایی که پل آکمن در این کتاب داده است عمل کنیم، می‌توانیم آن‌ها را در خود پرورش بدهیم. وقتی این مهارت‌ها را در وجودمان پرورش بدهیم، کنترل بیشتری روی اعمال و افکار خودمان خواهیم داشت. علاوه بر این، می‌توانیم با آگاهی نسبت به احساسات دیگران داریم، عکس‌العمل نشان دهیم. چگونه به احساسات دیگران پی ببریم به ما کمک می‌کند روابط موفق‌تری داشته باشیم و چالش‌های رابطه را بهتر مدیریت کنیم.

خلاصه کتاب

کتاب چگونه به احساسات دیگران پی ببریم برای اولین بار در سال 2003 منتشر شد. این اثر در چاپ دوم تصحیح و به روز و فصل جدیدی با عنوان دروغ‌ها و احساسات به آن افزوده شد. این فصل حاصل جدیدترین پژوهش‌ها و تحقیقات نویسنده در ارزیابی صداقت است. پل اکمن احساسات را تعیین کننده‌ی کیفیت زندگی می‌داند. او معتقد است احساسات می‌تواند لحظات بسیار لذت بخشی را برای ما به همراه بیاورد و از طرف دیگر باعث ایجاد آسیب‌های شدیدی به شخص گردد. او در این اثر 4 مهارت اساسی را برای درک احساسات و افکار مردم را توضیح می‌دهد و راهکارهایی برای بهبود این توانایی توصیه می‌کند.

  • مهارت اول: درک احساسات خود پیش از حرف زدن و اقدام به عمل
  • مهارت دوم: انتخاب احساسات بدون آزاردادن دیگران و دست‌یابی به اهداف
  • مهارت سوم: حساسیت بیشتر داشتن نسبت به احساسات بقیه
  • مهارت چهارم: استفاده‌ی محتاطانه از اطلاعات و احساسات سایرین

پل اکمل توضیح می‌دهد که اغلب احساسات به سرعت و بدون نقش داشتن ضمیر ناخودآگاه در شکل می‌گیرد. اغلب افراد کنترل کاملی بر روی احساسات خود ندارند. این کتاب متداول‌ترین احساسات و نحوه‌ش شناخت و کنترل آن را مورد بررسی قرار میدهد.

بخشی از متن کتاب

در حالیکه مشغول خوردن کنسروی بودم که با خودم از آمریکا به این دهکده‌ی دورافتاده در ارتفاعات پاپوآی گینه‌ی نو یعنی محل زندگی مردم فور آورده بودم، به من نگاه می‌کرد. وقتی دیدم به من نگاه می‌کند و متوجه حالتی شدم که تمام صورتش را در برگرفته بود، چنگالم را انداختم و دوربینی که همیشه گردنم بود، بلند کردم. خوشبختانه مردم فور هنوز نمی‌دانستند دوربین چه عملی انجام می‌دهد و عادت داشتند مرا در حالیکه آن را جلوی چشمم نگه می‌داشتم، ببینند. به همین علت متوحه موضوع نشد و تا زمانی که از او عکس نگرفته بودم، رویش را برنگرداند.

آن عکس جدا از اینکه یکی از حالات متداول انزجار را نشان می‌دهد، بر اهمیت این موضوع نیز تاکید دارد خوردن چیزی که از نظر فرد مقابل‌مان ناخوشایند است، موجب اسجاد احساس انزجار می‌شود. او حتی آن غذا را امتحان هم نکرده بود. فقط تماشای من در حال خوردن آن، باعث ایجاد حس انزجار در او شده بود. سی سال قبل درباره‌ی حس انزجار نوشتم نوعی حس بیزاری. مزه‌ی چیزی که می‌خواهید آن را تف کنید. حتی خوردن چیزی نامطبوع می‌تواند باعث ایجاد حس انزجار شما شود.

بویی که می‌خواهید راه بینی‌تان را به روی آن ببندید یا از آن فاصله بگیرید هم باعث ایجاد حس انزجار می‌شود و حتی اینکه چیزی نفرت انگیز چه بویی را ایجاد می‌کند هم می‌تواند باعث ایجاد نفرتی قوی شود. منظره‌ی چیزی که فکر می‌کنید مزه یا بوی آن تنفرانگیز است هم می‌تواند باعث ایجاد این حس در شما شود. صداها هم در صورتی که در ارتباط با اتفاقات مشمئزکننده باشند، می‌تواند حس انزجار را برانگیزد. هم‌چنین دست زدن و احساس کردن چیزی چندش آور مانند لجن می‌تواند باعث ایجاد حس انزجار شود.

نقد کتاب چگونه به احساسات دیگران پی ببریم

کتاب چگونه به احساسات دیگران پی ببریم نوشتۀ پل اکمن، به توضیح، درباره ریشه‌های واکنش‌های احساسی از خشم و ترس تا غم و شادی پرداخته و به منظور کمک به بهبود چهار مهارت اساسی در زمینه‌ی تشخیص و درک احساسات دیگران نوشته شده است. اکمن دانشمند آمریکایی در زمینه زبان بدن روان‌شناسی و انسان‌شناسی، سال‌ها به نقاط مختلف جهان سفر کرد و حتی در میان قبایل بدوی زندگی کرد تا به این اطمینان برسد که همه انسان‌ها مستقل از سن و رنگ و نژادشان، احساسات خود را به شکل یکسانی در چهره بروز می‌دهند.

مردی که بیش از ۶ دهه از عمر خود را صرف مطالعه در مورد احساسات انسان‌ها و به‌ طور خاص، «دروغ و فریب» در «گفتگوها و ارتباطات و مذاکره» کرده‌ است، حالا به عنوان قوی‌ترین انسان در تشخیص دروغ در جهان مشهور است. پل اکمن تاکنون ده‌ها مقاله و کتاب معتبر تألیف کرده و او را در کنار داروین و فروید و بزرگانی مانند آن‌ها می‌بینیم. خواندن کتاب چگونه به احساسات دیگران پی ببریم را به همه علاقمندان عزیز پیشنهاد می کنیم.

تعداد بازدید: 1,216 بار

Paul%20Ekman%20 %D9%BE%D9%84%20%D8%A7%DA%A9%D9%85%D9%86

عنوان کتاب: چگونه به احساسات دیگران پی ببریم

نویسنده: پل اکمن

مترجم: مریم تقدیسی

تعداد صفحات کتاب: 480 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 22.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

زمانی که فرانسس با آلد آشنا می شود، چشمانش رو به نوع جدیدی از آزادی باز می گردد. آلد، فرانسسِ واقعی را از بند رها می کند و این دختر برای اولین بار می تواند طعم شیرین دوستی حقیقی را بچشد و از خودش بودن نترسد.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 392
جان اشتاین بک در اواخر عمرش مثل «جورج اورول» از عقاید چپ گرایانه‌اش دست کشید و حتی در جنگ آمریکا و ویتنام از ارتش آمریکا حمایت کرد. داستان کتاب پیش‌ رو در شهر ساحلی مونتری...
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 265

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *