راهنمای مدیریت احساسات در محیط کاری

راهنمای مدیریت احساسات در محیط های کاری (nbookcity.com)

معرفی کتاب راهنمای مدیریت احساسات در محیط کاری

نویسندگان کتاب راهنمای مدیریت احساسات در محیط کاری باور دارند که اگر احساساتمان را در مسیر درستی جهت دهی کنیم، خواهیم توانست موفقیت‌های بسیاری به ویژه در محیط کاری و حرفه‌ای زندگیمان به دست آوریم.

«بهترین شخصیت» «بی نقص ترین شخصیت» نیست. بهترین شخصیتِ شما ممکن است هنوز با بی فکری عمل کند، از حسادت به خود بلرزد، یا از درماندگی به سادگی به گریه بیفتد. ولی بهترین شخصیتِ شما تشخیص می دهد کدام یک از این احساسات حاوی علائمِ مهم و کدام یک بی اهمیت‌اند. بهترین شخصیت شما می داند چطور از این احساسات درس بگیرد و درموردشان حرف بزند، «بدون اینکه احساساتی بشود». لازم نیست دیگران را تخریب کنید، شخصیت شما بدون انجام این کار هم اعتبار دارد.

خلاصه کتاب

احساسات چه زمانی مفیدند و چه زمانی فقط مزاحمت ایجاد می کنند؟ آیا می توانیم طوری جهت دهی‌شان کنیم که شکل تجربهٔ کاری مان را تغییر بدهند؟ حدس می زنیم شما هم با هدف پیدا کردن جواب این سوال‌ها کتاب راهنمای مدیریت احساسات در محیط کاری را در دست گرفته‌اید. باید با فشارهایی که وادارمان می‌کنند احساساتمان در محل کار را نادیده بگیریم مبارزه کرد. کار در دورهٔ مدرن به توانایی تحت کنترل درآوردن احساسات، آن‌هم به بهترین وجه، نیاز دارد، ولی اکثرمان هیچ وقت یاد نگرفته‌ایم در زندگی کاری‌مان چطور این کار را انجام بدهیم.

وقتی کم کم متوجه اهمیت مهارت‌های احساسی می شویم، به ناچار به این فکر می افتیم: آیا می شود بیش از حد احساساتی باشیم؟ قبل از اینکه بهمان برچسب غیرحرفه‌ای بزنند، چقدر می شود احساساتمان را بروز بدهیم؟ اگر شخصیت واقعی‌مان شخصیتی تحت فشار و مضطرب باشد چه؟ آیا باید چنین احساساتی را ابراز کنیم؟ چطور هویتمان (برای مثال جنسیت، نژاد، یا سنمان) پاسخ این پرسش‌ها را تحت تأثیر قرار می دهد؟

این کتاب به شما کمک می کند خودتان باشید و بتوانید احساساتتان را در محیط کار بدون تحمل فشار روانی مدیریت کنید. از جمله ویژگی‌های مثبت کتاب راهنمای مدیریت احساسات در محیط کاری تصاویر و نمودارهای آن است که خواندن و فهم کتاب را بسیار ساده‌تر می کند. همچنین زبان صمیمانه آن سبب می شود شما ارتباط بیشتری با متن آن برقرار کنید و موقعیت‌های مشابهی که نویسندگان از آن صحبت می کنند برای شما نیز تداعی شود.

بخشی از متن کتاب

اینکه موضوعِ احساسات در محیط کار چیز جدیدی نیست، اغلب می‌شنویم که بروز احساسات در کار مثل دشمنی است که باید او را به اطاعت واداشت. این روشی است که قبلاً به‌کار می‌بردیم تا با احساساتمان در کار روبه‌رو شویم. حالا که می‌دانیم احساساتمان می‌توانند راهنمایمان باشند، سعی می‌کنیم ازشان درس بگیریم و به طرز مؤثری بروزشان بدهیم. از شما می‌خواهیم کم‌کم احساسات را طوری در نظر بگیرید که می‌شود با احتیاط و علاقه با آن‌ها روبه‌رو شد. بالاخره، شما هر روز احساساتتان را با خودتان می‌برید سر کار.

ما هفت قانونِ جدیدِ احساسات در محیط کار را ساختیم تا برایتان مثل راهنما باشند و بدانید چطور و چه وقتی روی احساساتتان حساب کنید. موفقیت در این کارْ به این بستگی دارد که چطور احساسات را بدون این‌که از کنترل خارج شوید به محیط کار وارد کنید. وقتی با احساسِ غبطه‌خوردن مقابله می‌کنیم، متوجه می‌شویم چه انگیزه‌ای داریم. با پذیرش اضطرابمان، می‌توانیم آن را در چهارچوبِ هیجان بگنجانیم و موفقیت بیش‌تری به‌دست بیاوریم.

با فهم این‌که چطور احساسات بر تصمیماتمان تأثیر می‌گذارند، محل کار مناسب و دلپذیرتری می‌سازیم. به‌عبارت دیگر، کتاب راهنمای مدیریت احساسات در محیط کاری به شما یاد می‌دهد چطور احساساتتان را کنترل و آن‌ها را وارسی کنید؛ که البته این کار گاهی به‌معنی دوری‌کردن از آن‌هاست. زمانی‌که این کتاب را بخوانید، می‌فهمید که «چرا» ممکن است احساسی را تجربه کنید و چطور باید با آن حس برخورد کنید.

پردازش مؤثرِ احساساتْ بیش‌تر از حاضرکردن تمامِ ابعادِ شخصیتی‌تان در کار به شما قدرت می دهد: با این کار، شما قادرید «بهترین» شخصیتتان را با خودتان به محیط کار ببرید. در هر فصل، نگاهی می‌اندازیم به این‌که چطور احساسات بر هریک از هفت جنبهٔ اصلیِ کار تأثیر می‌گذارند: سلامت، انگیزه، تصمیم گیری، کار گروهی، ارتباط، فرهنگ و رهبری. هدفمان این نیست که دستور خاصی برای همه وضع کنیم. به‌هرحال، چنین چیزی شدنی نیست؛ هر محل کاری با دیگری متمایز است و هر فردی زمینه‌ها و تجارب منحصربه‌فردی را به‌همراه خودش به اداره می‌آورد.

نقد کتاب راهنمای مدیریت احساسات در محیط کاری

کتاب راهنمای مدیریت احساسات در محیط کاری نوشته‌ی دو دوست است که هرکدام در شرایط دشوار مجبور شده‌اند اهمیتِ پذیرش احساسات در محیط کار را یاد بگیرند. حقیقتا احساسات چه هستند؟ چه زمانی بروز آن لازم است و چه زمانی باید آن را مدیریت کرد؟ اگر در صدد یافتن پاسخ این سوالات هستید کتاب حاضر را به دست بگیرید و فورا آن را بخوانید.

محیط‌های کاریِ کنونی از نظر هیجانی مثل میدان‌های مین، پر از ساختارهای قدرت و قوانین نانوشته هستند. از ما انتظار می‌رود در محیط کار، خودمان باشیم ولی نه بیش‎از‎اندازه. حرفه‌ای باشیم ولی نه سخت‌گیر. صمیمی باشیم ولی نه برملاکننده‌ی اسرار. انتظارات دیگری هم این وسط وجود دارند که برآورده‌کردن‌شان کار آسانی نیست.

اگر فکر می‌کردید بهترین کار این است که در محیط کاری جلوی احساساتتان را بگیرید، کتاب راهنمای مدیریت احساسات در محیط کاری نظرتان را کاملاً تغییر خواهد داد. کتابی که پر از تصاویر بانشاط و مثال‌های کاربردی است تا نشان‌تان دهد چگونه می توانید احساسات‌تان را کنترل کنید تا خلاق‌تر، فعال‌تر و پربازده‌تر باشید.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 443 بار

Mali%20West%20Duffy%20 %D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%20%D9%88%D8%B3%D8%AA%20%D8%AF%D8%A7%D9%81%DB%8C

عنوان کتاب: راهنمای مدیریت احساسات در محیط کاری

نویسنده: لیز فاسلین و مالی وست دافی

مترجم: مهسا حسینی سارانی

تعداد صفحات کتاب: 325 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 21.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

این پست صرفا جهت معرفی کتاب به خوانندگان می باشد.

نوشته‌های مشابه

دکتر هرمزی جنگی در فروردین ماه 1371 در دل سرزمینی از سرزمین های کویری ایران زمین پا به عرصه وجود نهاد. دوران کودکی و نوجوانیش به منوال کویرنشینان به آسمان آبی و بی پروای نامدار کویر پیوند خورد...
بروزرسانی: 2 روز قبل
تعداد بازدید: 322
می‌خواهم در آستانت بگریم پیش از گمرکی شدن اشک‌هام، می‌خواهم دوستت بدارم ای بانوی من، تا بر ارابه‌ی زمان، تقویم‌ها را بگردانم، ماه‌ها و روزها را به نامی دیگر بخوانم. ساعات جهان را تنظیم کنم، با کوبه‌ی...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 513

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *