چگونه عشق خود را پیدا کنیم

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
چگونه عشق خود را پیدا کنیم (nbookcity.com)

دانلود کتاب چگونه عشق خود را پیدا کنیم

آلن دوباتن در کتاب چگونه عشق خود را پیدا کنیم؟ درباره نکات مهم عشق و عاشقی صحبت می‌ کند؛ عواملی که بر انتخاب عاشقانه ما تاثیر می‌ گذارند. غریزه‌ های مشکل‌ ساز در راه انتخاب عاشقانه، موانع یافتن عشق، مشکلاتی که معشوق‌های ما ممکن است داشته باشند مثل مشکل در غریزه تایید شدن، تکامل و… و در نهایت نقش واقع‌بینی در انتخاب عاشقانه و یا به عبارتی انتخاب آگاهانه و به دور از خیال پردازی.

عشق؛ غریزه یا انتخاب؟ تصادف یا سرنوشت؟ خودخواسته یا ناخواسته؟ عشق هر کدام از این‌ها که باشد به هر حال در زندگی تجربه‌اش می‌ کنیم. به نظر بعید می‌ رسد کسی تا پایان زندگی یکبار هم عاشق نشود. این اثر کتابی بسیار مفید برای جوانانی است که به دنبال انتخاب شریک و همراه زندگی برای خود هستند. خواندن کتاب دوباتن می‌ تواند به جوانان کمک کند تا کمترین اشتباه را در انتخاب عشق زندگی خود داشته باشند. انتخابی درست، آگاهانه و سازنده.

خلاصه کتاب

مجموعه مدرسه‌ی زندگی به سر گروهی و با نظارت آلن دوباتن در کتاب چگونه عشق خود را پیدا کنیم؟ حال قصد دارد تا به تمام سوالات ذهنی شما پاسخ داده و شرح خواهد داد که چطور احساسات عاشقانه در وجود افراد شکل می‌ گیرد. چطور این احساسات گاهی تبدیل به شیفتگی می‌ شوند و از دست آن‌ها نمی‌ توان خلاصی پیدا کرد و این که چطور می‌ توان بالغانه با احساسات عاشقانه‌ای کنار آمد که بسیاری اوقات انتخاب‌های درستی نیستند و تنها از سرخوردگی‌های کودکی ما نشات می‌ گیرند.

عشق و نحوه برخورد با حس‌ها و غرایز در زمان عشق‌‌ورزی یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دوران‌های زندگی ماست که برای از سر گذراندن آن همیشه دچار چالش‌های گوناگون هستیم. دوباتن و دیگر نویسندگان مدرسه زندگی در این کتاب به خوبی انواع غرایز ما را شکافته و توضیح داده‌اند عشق چگونه اتفاق می‌ افتد و چگونه می‌توان بهترین شریک را برای ارتباط عاشقانه یافت. با خواندن کتاب چگونه عشق خود را پیدا کنیم به راحتی می‌ توانید یک رابطه عاشقانه خوب و شاد داشته باشید.

بخشی از متن کتاب

ما به طور غریزی، جذبِ افراد خاصی می­‌ شویم. وسوسه می‌­شویم که به این گرایش­‌های غریزی، حال و هوای اسرارآمیزی بدهیم. ما این نوع احساسات خود را «عاشقانه» می‌­دانیم؛ بدون اینکه آن‌ها را تحلیل و بررسی کنیم تسلیم آن‌ها می­شویم و با شور و اشتیاق دنبالشان راه می‌افتیم. در واقع ما دوست داریم این نوع احساسات خود را اسرارآمیز بدانیم اما نیستند. احساسات ما تا حد زیادی، گمراه‌کننده هستند. حسِ عاشقی به‌تدریج، رنگ می‌­بازد و دیری نمی‌­پاید.

اما اگر دنبال روابط پایدار هستیم باید خواهش‌های عاشقانه‌مان را به طور منطقی بررسی کنیم.  البته این به معنای کنار گذاشتن غرایز نیست بلکه ارتقاء دادن آن‌هاست.  مهم‌ترین بعد غریزه­‌ی ما، خاص بودنآن است؛ به عبارت دیگر نمی‌­توانیم عاشق هر کسی شویم؛ «تیپ‌­های» ِ ایده‌­آل با قدرت و شدت هر چه بیشتر ما را به‌ سوی افراد خاصی سوق می­‌دهند. بسیاری از گزینه‌­های روی کاغذ، کامل به نظر می‌رسند اما آن‌ها را رد می­‌کنیم.

ما نمی‌­توانیم توضیح بیشتری درباره­‌ی کمبودهای آن‌ها بدهیم و فقط می‌گوییم که شمّ من می‌­گوید او همانی نیست که می­‌خواهم. بالعکس با قدرت هر چه تمام به ‌سوی افراد دیگری کشیده می‌­شویم. ممکن است فکر کنیم که این افراد در مقایسه با گروه اول، تناسب کمتری با ما دارند ولی ما به دلایلی جذب آن‌ها می‌­شویم که کاملا ورای آگاهی ماست. مجال انتخاب، برای ما فراهم است. چرا عاشق افراد خاصی می‌­شویم و عاشق افراد دیگر نمی‌شویم؟ چگونه است که این ایده‌آل‌ها را در ذهن‌ داریم؟ چه چیز منشا و راهنمای شیدایی های ما می‌شود؟

نقد کتاب چگونه عشق خود را پیدا کنیم

اغلب افراد مجرد میل دارند بدانند که چگونه و کجا باید عشق حقیقی را بیابند و عشق واقعی چه ویژگی هایی را دارد . آنها به عاشق شدن، ازدواج کردن و یا بچه دار شدن، بسیار رومانتیک فکر می کنند. اما از مسئولیت هایی که در این راه بر عهده دارند، بی خبرند. برای داشتن یک رابطه عاشقانه سالم افراد باید ضروریاتی را در نظر بگیرند که در کتاب چگونه عشق خود را پیدا کنیم به خوبی به آن اشاره شده است.

تعداد بازدید: 674 بار

Alain%20de%20Botton%20 %D8%A2%D9%84%D9%86%20%D8%AF%D9%88%20%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D9%86 16

عنوان کتاب: چگونه عشق خود را پیدا کنیم؟

نویسنده: آلن دوباتن

مترجم: شاپور پیشابادی

تعداد صفحات کتاب: 34 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.3 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

صادق هدایت در این کتاب از فوائد گیاهخواری یاد می‌کند و تمامی رفتارهای منفی انسان‌ها را ناشی از مصرف گوشت حیوانات می‌داند. وی معتقد است که آنچه افراد روزانه می‌خورند غذا نیست بلکه فریادهای موجودات زنده‌ای است که وحشیانه به قتل رسیده‌اند، موجوداتی که...
بروزرسانی: 8 ماه قبل
تعداد بازدید: 3346
هر برخورد و ملاقات با زنانگی درست و ثمربخش است اما مخلوط کردن اشکال زنانگی باهم بیشتر از هر عنصر واحد دیگری در زندگی مرد مشکل ایجاد می‌کند. حالا باید ببینیم که وقتی این اشکال زنان...
بروزرسانی: 6 ماه قبل
تعداد بازدید: 266

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *