بر لایک رفته

آخرین ویرایش: 1 روز قبل
کتاب بر لایک رفته

دانلود کتاب بر لایک رفته

با خواندن مطالب کتاب طنز بر لایک رفته هم لبخندی بر لبتان خواهد نشست و هم با واقعیت های جدیدی آشنا خواهید شد.

کتاب طنز پیش رو از نوشته های حسام الدین مقامی کیا است که در ژانر اجتماعی حرف های خنده دار ولی واقعی را به مخاطب انتقال می دهد.

خلاصه کتاب

رقابت برای لایک گرفتن تمامی ندارد. راه های لایک گرفتن هم تمامی ندارد و به تعداد آدم ها راه هست برای اخذ لایک. کتاب بر لایک رفته کشکولی است از مطالب کوتاه، در تقلید طنزآمیز از مطالبی که به قصد لایک گرفتن منتشر می شوند.

چه از آن نوع که در فضای مجازی دست به دست و نقل محافل می شود و چه از آن گونه که در بعضی نشریات سطحی نه چندان معتبر و نه چندان راستگو به چاپ می رسد.

حسام الدین مقامی کیا در کتابش نقیضه هایی بر این نوع مطالب نوشته، با این نیت که هم طنزآمیز و چه بسا لایک خور باشند و مناسب برای حتی فوروارد کردن، و هم طعن و نقدی باشد به آن نوع از نوشته ها و از طرفی به بعضی زودباوری ها.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

کتابی درباره اهمیت زود باور نبودن در دنیای بزرگ اینترنت که بسیار جذاب نوشته شده و خیلی مهم است چرا که ما در فضای اینترنت اخبار و وقایع عجیب یا غیر عادی را می بینیم و حتی لحظه ای به دروغ بودنش فکر نمی کنیم!

آن را برای یک دیگر می فرستیم و این به بقیه آسیب وارد می کند. کتاب بر لایک رفته کمک می کند با زبان طنز بفهمیم چه چیز های عجیبی را زود باور می کنیم.

بخشی از متن کتاب

همه ما شرکت اَپل را می‌شناسیم اما کمتر کسی می‌داند که نشان تجاری این شرکت، حاصل ابتکار یک ایرانی است. استیو جابز، بنیان گذار اپل، ابتدا قرار بود با نماد قراردادن هندوانه محبوبی، شرکت «Watermelon Popular» را تأسیس کند. 

اما شباهت آن به توپ پلاستیکی دولایه باعث شد اداره ارشاد ایالات متحده، این نشان را ثبت نکند. در سال ۱۹۷۶، علیمراد ساوه‌نسب، مهاجر ایرانی مقیم آمریکا و یکی از کارمندان بخش گرافیک شرکت استیو جابز، مقدمات آشنایی او را با «انارِ ساوه» فراهم کرد. 

اما یکی از اعضای هیئت‌مدیره که اهل انگلستان و مالک باغ‌های سیب بود، نفوذ خود را به کار گرفت و «سیب»، به‌عنوان نماد تجاری شرکت برگزیده شد. 

وقتی مرد انگلیسی، یکی از سیب‌های باغ خودش را به ساوه‌ نسب داد تا برای طراحی از روی آن، به مدیر بخش گرافیک بدهد، «ساوه‌ نسب» در فاصله سالن جلسات تا دپارتمان گرافیک، فکری به ذهنش رسید و به‌ عنوان یک حرکت ضداستعماری گاز بزرگی به بخشی از سیب زد و سیب را به همان شکل تحویل طراح داد.

هیئت مدیره، آن روز طرح نهایی را نشان خلاقیت طراح دانستند و هنوز عده‌ای نمی‌دانند که آرم اپل نتیجه اقدام هوشمندانه یک ایرانی است.

مروری بر مطالب کتاب

بطور کلی کتاب بر لایک رفته مجموعه ای از مطالب، داستان و یا نقل قول‌های کوتاهی است که امروزه در فضای مجازی و یا برخی کتاب‌ها به آنها برمی خوریم. دراین کتاب با نگاهی طنز آمیز به نقد و یا طعن آن جملات پرداخته است و یک پیام ادبی، اجتماعی و یا تربیتی نیز در انتها متذکر می‌شود.

درس های زندگی، پندهایی از تاریخ، شخصیت شناسی، چگونه شکست عاطفی را تحمل کنیم، چگونه باهمسرم گفتگو کنم، چگونه نظر مدیرم را جلب کنم و… بخش هایی از کتاب می باشند.

«روزی دستمال به اشک گفت: آماده ام پاکت کنم، اشک گفت: نمی خواهم دستمالی شوم، دستمال گفت: پس از شیار اشک به بینی منتقل می‌شوی آن وقت دیگر پاکت نمی کنند، فینت می‌کنند…» پیام اخلاقی؛ بیایید طاقچه بالا نگذاریم!

نقد کتاب بر لایک رفته

کتاب بر لایک رفته یک فکاهی شادمانه، تلنگری بر رفتار و منش اجتماعی ایران هم هست. شاید بسیار مناسب برای کتابخوانی در نوروز یا یک عصر گرم تابستانی!

رنگین‌ کمان زندگانی رنگ‌های متنوعی دارد و ما باید از آنها بهره ببریم. برای درک زیبایی‌های این رنگین‌ کمان، نیاز است که ما خود را بشناسیم، روانشناسی بلد باشیم، از تاریخ پند بگیریم، درس‌های زندگی را بیاموزیم و بر مهارت‌ های خود بیفزاییم و در نهایت لایک بگیریم.

کتاب بر لایک رفته سعی دارد با بیان آموزه‌ ها، آمیزه‌ ها، انگیزه‌ ها، هشدارها، دستوالعمل‌ها و اینها، زندگی پربارتری را در حد تحمل برای خوانندگان رقم بزند و به روشن‌ سازی اعضای جامعه کمک کند.

حسام الدین مقامی کیا نویسنده کتاب بر لایک رفته

عنوان کتاب: بر لایک رفته

نویسنده: حسام الدین مقامی کیا

تعداد صفحات کتاب: 111 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

«آقایان، حالا که فرد مناسبی برای کاندیداتوری پیدا نکردیم من ژوزف پولیتزر را پیشنهاد می‌کنم.» لحظه‌ای سکوت برقرار شد و سالن با فریاد و خنده منفجر شد. همه به او رأی دادند. خود ژوزف وقتی...
بروزرسانی: 7 ماه قبل
تعداد بازدید: 85
هر شخصی که تا به حال احساس تنهایی، گوشه‌گیری، رها شدن و یا گم‌گشتگی کرده است،‌ در این کتاب چیزی می‌یابد که با آن ارتباط برقرار کند. می‌بایست این اثر را تحویل بزرگسالان داد و از آن‌ها درخواست کرد برای درک کودکان...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 502

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *