غول های کلاسیک موفقیت

آخرین ویرایش: 3 ماه قبل
غول های کلاسیک موفقیت (nbookcity.com)

دانلود کتاب غول های کلاسیک موفقیت

کتاب غول های کلاسیک موفقیت اثری بسیار خلاقانه و دلنشین از تام باتلر بودن، نویسنده استرالیایی است.

رهبرانی که در این کتاب مطرح شده‌اند، معیار اندازه‌ گیری موفقیت شما نیستند، درست نیست که خودتان را با آنها مقایسه کنید. اما شرح حال آنها نشان‌ دهنده راه موفقیتی است که همه می‌توانند از آن بهره بگیرند.

در هر فصل به زندگی‌نامه شخصیت مورد نظر اشاره شده است، مگر آنهایی که در متن فصل به اندازه کافی به زندگی‌نامه این اشخاص اشاره شده باشد که نیازی به طرح مجدد آن نباشد.

خلاصه کتاب

اگر دوست دارید درباره موضوعاتی چون موفقیت و پیروزی، یک دیدگاه کلی به دست آورید و با نظرات مهم‌ترین و شناخته‌ شده‌ترین افراد در این زمینه آشنا شوید، کتاب غول های کلاسیک موفقیت مناسب شما است. تنها شما هستید که می‌دانید آیا به آنچه در زندگی می‌خواستید دست یافته‌اید.

ژوزف کمپبل می‌گوید بعضی‌ها عمری را برای بالا رفتن از یک نردبان صرف می‌کنند و بعد به این نتیجه می‌رسند که نردبانشان از دیوار اشتباهی نقطه اتکا گرفته است. به همین دلیل است که از کلمه اصالت یا اصیل استفاده می‌کنیم. هدف این است که با توجه به نقاط قوت و توانمندی‌های خود به آنچه می‌خواهید، برسید.

موفقیت یک حادثه یا نتیجه نیست، بلکه رسیدن به بهترین چیزی است که در درون شما وجود دارد. دنیا امکانات بی‌پایانی را در اختیارتان می‌گذارد تا با کارآیی بیشتر، رعایت جنبه‌های انسانی و زیبایی فزون‌تر از توانمندی‌های خود استفاده کنید. موفقیت واقعی رسیدن به پیروزی به خاطر پیروزی نیست.

چه عاملی سبب می‌شود که کسی موفق گردد؟ چه عواملی به آنها انگیزه می‌دهد؟ چه عاملی سبب موفقیت مالی یا شکل‌ گیری یک رهبر عالی می‌شود؟ این سؤالات سببی بودند که کتاب غول های کلاسیک موفقیت به رشته تحریر درآید. می‌توان وجوه مشترکی میان جواب‌ها پیدا کرد. این اثر برای تمام کسانی است که به دنبال چکیده آثار مهم و معروف دنیا در زمینه موفقیت می‌گردند.

بخشی از متن کتاب

در کتاب غول های کلاسیک موفقیت می‌خوانیم: هنری فورد می‌خواست موتور اتومبیلی بسازد که با هشت سیلندر کار کند. او می‌دانست اگر چنین موتوری تولید شود، موفقیت بزرگی برای او به همراه می‌آورد. از این رو، از مهندسان خود خواست که چنین موتوری تولید کنند. مهندسان به فورد گفتند امکان چنین کاری وجود ندارد. فورد گفت در هر صورت این موتور را تولید کنید.

فورد V8 یکی از موفق ترین موتورهای تاریخ شد و سبب شد که شرکت فورد از همه رقبایش به شدت پیشی بگیرد. هیل و استون از آن جهت این داستان را نقل می‌کنند زیرا نشان می‌دهد که ذهنیت مثبت تا چه اندازه روی موفقیت اشخاص تأثیر می‌گذارد. می‌توانید در برخورد با هر حادثه‌ای در زندگی از ذهنیت مثبت یا منفی استفاده کنید.

این ایده به شکلی علمی از سوی مارتین سلیگمن در کتاب از بدبینی به خوش بینی مطرح گردیده است. سلیگمن با استفاده از مفهوم «سبک توضیحی» تفاوت‌های اشخاص را با توجه به معنایی که برای هر حادثه در نظر می‌گیرند، توضیح داد. مارتین سلیگمن به این نتیجه رسید که خوش بین‌ها بهتر از بدبین‌ها موفق می‌شوند. (ص118 کتاب غول های کلاسیک موفقیت)

ناپلئون هیل و کلمنت استون پژوهشگران بزرگ موفقیت بودند، با این حال در کتابی که آن را به اتفاق نوشتند، به نگرش ذهنی مثبت توجه نمودند. آنها پس از سال‌ها مطالعه اشخاص موفق به این نتیجه رسیدند که وجه مشترک همه آنها داشتن ذهنیت مثبت است. موفق‌ها از یک فلسفه پیروی می‌کنند؛ آنها «می‌توان انجام داد» را صرف می‌کنند، در حالی که بخش اعظم جمعیت به شکل متفاوتی فکر می‌کنند.

آنها به جای ایمان، روی هراس متمرکز می‌شوند. موفق‌ها همیشه می‌پرسند چه می‌شود اگر؟ موفق‌ها هدف‌های دشواری برای خودشان در نظر می‌گیرند، آنها در برخورد با شکست نگرش متفاوتی دارند. نکته دیگری در موفق‌ها که هیل و استون به آن برخوردند این بود که موفق‌ها آن یک مایل اضافی را طی می‌کنند. برای مثال، توماس ادیسون قبل از اینکه سرانجام لامپ را اختراع کند، 10هزار آزمایش متفاوت انجام داد.

موفق‌ها وقتی به مانعی بر می‌خورند یک بار دیگر امتحان می‌کنند، در حالی که منفی‌ها به محض اینکه به مشکلی برمی‌خورند، دست از کار می‌کشند و تسلیم می‌گردند. هیل و کلمنت استون، به ۱۷ اصل در زمینه موفقیت اشاره می‌کنند؛ اما معتقدند که نگرش مثبت در حکم چسبی است که همه این اصول را به هم می‌چسباند. (ص119 کتاب غول های کلاسیک موفقیت)

مثبت بودن، به معنای به استقبال رفتن زندگی است. موفقیت، خوشبختی و ثروت نصیب کسانی می‌شود که سرشار از زندگی هستند. درباره اینکه چرا کسی موفق می‌شود می‌توان زیاد حرف زد اما در این میان وجود یک شخصیت خوشایند و راضی، کلید موفقیت است. برای موفق شدن کتاب بخوانید. کتاب «موفقیت با ذهنیت مثبت» سال‌ها بعد از نگارش کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید به چاپ رسید…

نقد کتاب غول های کلاسیک موفقیت

تام باتلر بودن در مقدمه کتاب غول های کلاسیک موفقیت اینطور نوشته است: «به همان اندازه که به تنفس کردن احتیاج داریم، موفقیت را آرزو می‌کنیم. از لحظه‌ای که متولد می‌شویم، می‌خواهیم کار بیشتری بکنیم، بیشتر به دست آوریم و بیشتر باشیم. درحالی که ممکن است برای رسیدن به کمال تلاش کنیم، باید بدانیم میل رسیدن به موفقیت در این زمینه طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.»

بنابراین طبیعی است که دوست داشته باشیم درباره این موضوع اطلاعاتی به دست بیاوریم و راه و روش آن را بیاموزیم. این آموزش زمانی ارزشمند می‌شود که از تجربیات افراد موفق استفاده کنیم. موفقیت به طور کلی یعنی با کمک توانمندی‌هایی که داریم، به رویاهایمان جامه عمل بپوشانیم.

اما این موضوع علاوه بر جذاب و هیجان انگیز بودن، در ذهن بسیاری از ما به گونه‌ای خطرناک نقش بسته است. چطور می‌توان این ذهنیت را تغییر داد؟ چرا برای برخی، موفقیت یک امر عادی است و دیگران آن را خطرناک می‌پندارند؟ این سوالات و سوالات بسیار دیگر درباره موفقیت در این کتاب پاسخ داده شده‌اند.

در حقیقت، کتاب غول های کلاسیک موفقیت چکیده کاملی از بهترین آثار در زمینه موفقیت است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 64 بار

Tom%20Butler Bowdon%20 %D8%AA%D8%A7%D9%85%20%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D9%84%D8%B1%20%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86

عنوان کتاب: غول های کلاسیک موفقیت

برگرفته از 50 کتاب برتر روانشناسی

نویسنده: تام باتلر بودن

مترجم: مهدی قراچه داغی

تعداد صفحات کتاب: 253 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 18.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

استفاده از نظرات رابرت و کیم کیوساکی می‌تواند به کسب استقلال مالی و اقتصادی ما کمک کند. خرید دارایی‌ های مختلف و به خصوص ملک می‌تواند در مدت زمان کوتاهی رفاه و امنیت استقلال مالی را ایجاد کند...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 236
این کتاب به ما یاد می‌دهد که چگونه یک شرکت ماندگار و جاودانه بنا کنیم و چگونه نهادی بسازیم که چندین قرن، بدون هیچ مشکلی به کار خودش ادامه دهد. این کتاب حاصل شش سال تحقیق مداوم دو پژوهشگر...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 514

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *