رازهای غلبه بر باورهای محدود کننده مالی

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
رازهای غلبه بر باورهای محدود کننده مالی (nbookcity.com)

دانلود کتاب رازهای غلبه بر باورهای محدود کننده مالی

کتاب رازهای غلبه بر باورهای محدود کننده مالی با فاش کردن رازهایی درباره بیت‌کوین، سرمایه گذاری، ایده‌ هایی درباره دوران بازنشستگی و… به موفقیت اقتصادی شما کمک می‌کند.

نگاه ما به پول، دارایی، ثروت، بدهی، ثروتمند و امور مالی تأثیر مستقیمی بر عملکرد ما دارد. در بعضی از موارد ما میراث‌دار این نگرش قدیمی و اشتباه هستیم و در بعضی مواقع خود دچار این مشکل می‌شویم. خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع نقش تأثیرگذاری در ایجاد باورهای اشتباه در مورد پول بازی می‌کنند.

اما با تمام این مسائل ما امروز قادریم که این الگوهای ذهنی اشتباه را ویران کرده و آنها را با رأی و نظر خود و به‌صورت هوشمندانه بازسازی کنیم. فقط باید اولین قدم را به قول دکتر مارتین لوتر کینگ، محکم برداریم. این کتاب که ترجمه مقالات پراکنده از کارآفرینان مشهور کیم و رابرت کیوساکی است سعی دارد به شما کمک کند که هرچه سریع‌تر این گام ابتدایی را در شکستن باورهای نخ‌نما و اشتباه مالی بردارید.

خلاصه کتاب

کتاب رازهای غلبه بر باورهای محدود کننده مالی با عنوان فرعی درس های طلایی از یکی از موفق‌ترین کارآفرینان دنیا، راهنمایی های بسیار خوبی دارد. درمورد اینکه چگونه سرمایه گذاری کنیم هم، بسیار عالی توضیح داده است. همه باید این کتاب را بخوانند و به راهکارهایش عمل کنند؛ حتما موفق خواهند شد.

ما می‌توانیم به مغزمان آموزش بدهیم که چه وضعیتی داشته باشد. اما بیشتر ما این کار را نمی‌کنیم و اجازه میدهیم که جامعه و باور‌های غلط، مغز ما را تربیت کنند. غافل از اینکه هدفِ جامعه این است که شما را بترساند، نه اینکه چیزی به شما یاد بدهد و شما را آگاه کند. منظور این نیست که فرهنگ یا جامعه مشکل دارد. سیستم اینطوری است. این سیستمِ رقابتی می‌خواهد هر چه بیشتر توجهِ شما را جلب کند و اینقدر باورهای غلط و احساسات منفی در مغز شما فرو می‌کند تا بالاخره تمرکز شما را بهم بزند.

ولی شما باید خودتان کنترل را بدست بگیرید و فقط روی خواسته‌هایتان تمرکز کنید، باید بدانید معنای زندگیِ شما چیست و قرار است چه کاری انجام دهید. وقتی زندگی آن شکلی که انتظار داریم پیش نمی رود، خوشحال نیستیم. بعضی مواقع زندگی مشکلی ندارد و این ما هستیم که باید انتظاراتمان را تغییر بدهیم و اصلاح کنیم. پس بیایید وضعیت‌مان را اصلاح کنیم و یاد بگیریم که مغز چطور سطح انتظاراتش را مشخص می‌کند.

در کتاب رازهای غلبه بر باورهای محدود کننده مالی هر چیزی که میتواند در سرمایه گذاری برایتان مفید باشد توضیح داده شده، از ارز دیجیتال گرفته تا املاک، نحوه‌ی درست سرمایه گذاری را هم توضیح داده و فواید و احتمالات را هم بررسی کرده. خواندن این کتاب برای همه‌ی مردم ایران لازم است، چون به ما یاد ندادند چگونه سرمایه گذاری کنیم، چرا سرمایه گذاری کنیم، فقط از ما خواسته اند آب باریکه را حفظ کنیم و با تورم هر روز قدرت خریدمان پایینتر بیاید!

بخشی از متن کتاب

ما در الگوها گیر میکنیم و سپس کل زندگی خود را بر اساس این پارامترها قرار می دهیم، زیرا این چیزی است که ما به آن عادت کرده ایم. دفاع هایی که ما برای محافظت از خود انجام می دهیم فقط زندگی و پتانسیل های ما را محدود می کند. تقریباً هر کاری که در زندگی انجام می دهید یا از روی ترس (نفس) عمل می کنید یا از عشق. ترس انرژی است که باعث میشود ما تعطیل شویم، پنهان شویم و در سکوت رنج ببریم.

عشق انرژی است که به ما فشار می آورد، شفا میدهد و به ما اجازه میدهد تا باز شویم. ترس از ناشناخته ها، ترس از شکست، ترس از طرد شدن و ترس از قضاوت اغلب ما را عقب می اندازد؛ اما اگر با همان ترس مبارزه نکنید هرگز نخواهید فهمید که چه توانایی هایی دارید. حال، آیا هر یک از این موقعیت های کلاسیک خود خراب کننده آشنا به نظر می رسد؟ اگر چنین است من میخواهم شما برای من طنز ایجاد کنید و چند لحظه وقت بگذارید تا این تمرین سریع خلاقیت و غلبه بر مفروضات را انجام دهید.

  1. یک تکه کاغذ را به سه ستون تقسیم کنید.
  2. در ستون اول، لیستی از همه کارهایی را که میخواهید انجام دهید، در صورت امکان، طوفان مغزی کنید.
  3. سپس در ستون دوم در کنار هر خواسته، مانعی را که باعث می شود “غیرممکن” بنویسید.
  4. سپس در ستون سوم لیستی از راه های دور زدن این موانع را طوفان مغزی کنید. در حین انجام این کار به یاد داشته باشید: مجبور نیستید راه حل های خود را محدود به کارهایی کنید که می توانید شخصاً انجام دهید. به راه هایی برای استفاده از تواناییهای دیگران فکر کنید!
  5. اکنون به لیست خود نگاه کنید. به چی رسیدی؟ آیا برخی از این موقعیتها اکنون “غیرممکن” به نظر میرسند؟ من اینجا هستم تا به شما بگویم که ما بیشتر از آنچه فکر میکنیم مقاوم هستیم اجازه ندهید ترس، انتقاد از خود یا منطقه، راحتی شما را از بین ببرد. مطمئناً ممکن است چیز جدیدی را امتحان کنید و شکست بخورید؛ اما من قاطعانه معتقدم که ما هرگز از کارهایی که انجام داده ایم پشیمان نخواهیم شد، فقط به خاطر کارهایی که هرگز امتحان نکرده ایم افسوس میخوریم. 

… و اکنون که از این پدیده بیشتر آگاه هستید، گوش خود را برای مواردی که دیگران می گویند مانند: اگر من می توانستم…، این غیرممکن است … یا من نمی توانم چون…. باز نگه دارید. وقتی این نوع نظرات را میشنوید، از خود بپرسید: چه چیزی میتواند مشکلات این فرد را حل کند؟ چگونه میتوان یک تجارت را برای حل این مشکل مردم ایجاد کرد؟ ممکن است یک ایده یا فرصت تجاری عالی پیدا کنید که میتوانید از ثروت استفاده کنید. حداقل، ذهن شما را عادت میدهد که مانند یک کارآفرین فکر کنید.

اکنون زمان آن است که شما باورهای محدود کننده خود را کنار گذاشته و در مورد آنچه شما را از رسیدن به رویاهایتان باز میدارد، با خود صادق باشید. ممکن است تشخیص یا پذیرش برخی از افکار خود تخریب کننده آسان نباشد، اما این یک گام مهم برای کمک به شما در پیشبرد است. پس از روشن شدن افکار مرتبط با سوگیری شخصی خود، آنها را با باورهای جدید و مثبت جایگزین کنید که شما را به مرحله بعدی زندگی سوق میدهد.

نقد کتاب رازهای غلبه بر باورهای محدود کننده مالی

مطالعه کتاب رازهای غلبه بر باورهای محدود کننده مالی یک ساعت تمام زمان می‌برد ولی یک‌ عمر شما را ممنون دار کیم و رابرت کیوساکی می‌کند. امیدواریم از مطالب کاربردی مطرح شده، استفاده کافی و وافی را برده و به کاستی‌ های آن به دیده اغماض بنگرید.

استفاده از نظرات رابرت و کیم کیوساکی می‌تواند به کسب استقلال مالی و اقتصادی ما کمک کند. خرید دارایی‌ های مختلف و به خصوص ملک می‌تواند در مدت زمان کوتاهی رفاه و امنیت استقلال مالی را ایجاد کند. ما در این کتاب، دوباره با اندرزهای پدر پولدار مواجه می‌شویم که در هر صورت راهگشای افرادی است که در این زمینه تلاش می‌کنند.

این کتاب برای بالا بردن انگیزه و باور، کتاب مناسبی می باشد و واقعا باور، یک مهارت بوده و همانطور که با ورزش کردن انسان قوی می شود و با تکرار آن مهارت کسب می کند، می شود با تکرار یک تفکر به باور رسید و باور خود را تقویت کرد و از افکار و باورهای نادرست دوری جست.

اگر کسی به توصیه‌ های کتاب رازهای غلبه بر باورهای محدود کننده مالی عمل کند، صددرصد مسیر شغلی خودش را اصلاح می کند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 237 بار

Kim%20Kiyosaki%20 %20Robert%20Kiyosaki%20(%DA%A9%DB%8C%D9%85%20%DA%A9%DB%8C%D9%88%D8%B3%D8%A7%DA%A9%DB%8C%20%D9%88%20%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%AA%20%DA%A9%DB%8C%D9%88%D8%B3%D8%A7%DA%A9%DB%8C)

عنوان کتاب: رازهای غلبه بر باورهای محدود کننده مالی

نویسندگان: رابرت کیوساکی و کیم کیوساکی

گردآورنده: ابوالفضل طاهریان ریزی

تعداد صفحات کتاب: 70 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 7.71 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کسانی که سایر آثار آلبر کامو را خوانده باشند حتی نمی توانند تصورش را هم بکنند که این نویسنده می‌تواند این قدر سرشار از احساس باشد! این کتاب بی نظیر است و بسیار قلب را نوازش می‌کند...
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 1270
کتاب من چگونه اروین یالوم شدم آخرین و شخصی ترین کتاب اروین یالوم می باشد که توسط اعظم خرام ترجمه گردیده است. اروین یالوم متولد ۱۹۳۱ در آمریکا می باشد، او را پایه گذار روانشناسی اگزیستانسیال می دانند.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1570

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *