درنگ نکن انجامش بده

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
کتاب درنگ نکن انجامش بده (nbookcity.com)

دانلود کتاب درنگ نکن انجامش بده

تمام مطالبی که در کتاب درنگ نکن انجامش بده آمده، درس‌ هایی هستند که ریچارد برانسون آنها را در زندگی یاد گرفته است.

این درس‌‌ها همان هدف‌ هایی هستند که آن‌ها را در زندگی دنبال کرده و به آن‌ها باور دارد. ریچارد معتقد است که این هدف‌ها هرقدر هم شخصی باشند، باز هم منحصر به او یا افراد خاصی نیستند. پیش از این که نام این نویسنده به عنوان یکی از سرشناس‌ترین میلیونرهای دنیا شناخته شود، او هم فردی معمولی بود که همین گوشه و کنارها زندگی می‌کرد.

به اعتقاد او این تجربیات همه نیاز به یادگیری مستمر دارند. نویسنده در بخشی از کتاب درنگ نکن انجامش بده می‌گوید: از تجربیات من در آفریقای جنوبی، می‌توان درس‌های فراوان آموخت. میل و رغبت مردم در کشور آفریقای جنوبی، سبب شده این کشور در بسیاری از زمینه ها سریعتر و پر نشاط تر پیشرفت کند.

هدف از نگارش این اثر

ریچارد برانسون بر این باور است که درس های کتاب درنگ نکن انجامش بده یاری‌گر و راهنمای او در زندگی بوده‌اند و مطالب کتاب می‌توانند برای سایر خوانندگان نیز الهام بخش باشند. به باور نویسنده تمام مطالب کتاب، درس‌ها و اهدافش بودند و اینها چیزهایی است که به آنها اعتقاد دارد، اما، مخصوص خود نویسنده نیستند، بلکه سایرین نیز می توانند از آن بهره گیرند.

همانطور که همه باید هدف داشته باشند، باید در مسیر هدف خود، گام اول را برداشته و همواره در حرکت باشند، کارهایشان را در راستای هدف انجام داده و باور کنند که می توانند به هدف برسند. در مسیر حرکت به سوی هدف هرگز تسلیم نشوند و تدارکات و برنامه‌ریزی داشته و از همه مهمتر به خودشان اعتماد و اطمینان داشته باشند و به دیگران کمک کند، همواره مثبت اندیش بوده و از تلاش خود ناامید نشوند. شعار نویسنده کتاب، همیشه این بوده است: درنگ نکن انجامش بده.

ریچارد برانسون، میلیاردری است ماجراجو. شهرت او نیز بیشتر به دلیل همین ماجراجویی است تا دارایی و اندوخته ی مالی بسیار بزرگ. این میلیاردر ماجراجو به همان اندازه که به کارش عشق می ورزد، عاشق خانه و خانواده است. در هر لحظه ای که می تواند کارش را فدای خانواده می کند، و آنجا که لازم است دیوانه وار کار می کند، و در ضرورت ها هر دو را رها می کند تا به اوج هیجان دست یابد؛ هیجانی که جسورترین ها نیز از انجام آن در هراسند.

مروری بر کتـاب

این کتاب با هدف حفظ انگیزه مخاطب، فصل‌بندی شده است. ابتدا اصل مهم انجام‌دادن توضیح داده‌ شده است، اصلی که ساده است اما عمل به آن کار راحتی نیست. فصل دوم و سوم کتاب درنگ نکن انجامش بده اصول ساده‌تری مانند خوشحال‌ بودن و شجاعت را شرح می‌دهند. با این روند، مخاطب در فصل چهارم با مفهوم «به‌ چالش‌ کشیدن خود» روبه‌رو می‌شود. این فصل برای حفظ اهمیت فصل اول و تأکید بر آن در نظر گرفته شده است.

نویسنده سعی می‌کند با بیان هر مفهوم چالش‌ برانگیز، یک تا دو بخش را جهت حفظ انگیزه مخاطب ارائه‌ دهد. نویسنده، با همین رویکرد، استقلال فرد را در فصل پنجم مطرح می‌کند و با مفاهیمی مانند زندگی کردن در لحظه، اشاره به ارزش‌های خانوادگی و احترام‌ گذاشتن، ضمن حفظ سیر داستانی کتاب، دانش جذابی به مخاطب می‌دهد.

سپس، اصل سرمایه‌ داری با اصول نوآور بودن و نیکی‌ کردن مطرح می‌شود. در پایان، اهمیت سرعت‌عمل با مفهوم جوان فکرکردن نگارش شده است. با این روند، مخاطب ضمن پذیرش بهتر انتقاد های ذکرشده، ناامید نمی‌شود و بهتر با کتاب درنگ نکن انجامش بده ارتباط برقرار می‌کند.

مزایای خواندن کتاب نترسید انجامش دهید

این کتاب برای همۀ ما می‌تواند مفید باشد، از این جهت که ساده و گویا برای بهترشدن و دورشدن از تنش و فشارهای ناشی از محیط نوشته‌ شده است. می‌توان گفت کتاب درنگ نکن انجامش بده بیشتر شبیه به یک کتاب زندگینامه است تا یک کتاب روانشناسی و انگیزشی. اگر شما هم دوست دارید کمی ذهن‌تان را آرام و مرتب کنید، بیشتر به خودتان باور داشته باشید و پرانگیزه‌تر و مشتاقانه‌تر ادامه دهید، این کتاب انتخاب خوبی برایتان خواهد بود.

همچنین این کتاب می‌تواند گزینۀ مناسبی برای هدیه‌ دادن به عزیزان‌تان باشد، به‌ویژه اگر در حال تحصیل باشند. این کتاب حتی می‌تواند ناجی روزهای خستگی و ناامیدی افراد در برهه‌ هایی باشد که به بن‌بست خورده‌اند و احساس می‌کنند توان ادامه‌ دادن ندارند.

جملات معروف کتاب

  • ژاپنی ها می‌توانند ۲۰۰ سال صبر کنند تا یکی از هدف‌های درازمدت کمپانی‌شان محقق شود. آن‌ها به‌دنبال این نیستند که سریع به پول برسند. آن‌ها خواهان رشدی آرام و پایدار هستند.
  • گفته می‌شود که پول ریشه تمام شرها و بدی‌ها است، اما لزومی ندارد این‌گونه باشد. پول را می‌توان برای انجام کارهای خوب هم استفاده کرد. بزرگ‌ترین خیریه‌های جهان را مردان و زنان ثروتمند راه‌اندازی کرده‌اند، البته بعضی از آن‌ها هم کار خودشان را از هیچ آغاز کردند. دانشگاه هاروارد که ثروتمندترین دانشگاه در آمریکا است، در ابتدا به‌صورت خیریه تاسیس شده بود.
  • هر کس باید هدفی را دنبال کند، می توانید اسمش را چالش بگذارید و اگر خواستید آن را هدف بنامید، این نشانه انسان بودن ماست. باید خودتان را باور کنید تا اتفاقی که می خواهید بیفتد، اینگونه دیگران هم همیشه شما را باور خواهند کرد.

بخشی از متن

در بخشی از کتاب درنگ نکن انجامش بده می‌خوانیم: …من به داشتن هدف، اعتقاد دارم. البته هیچ ایرادی ندارد که رؤیایی در سر بپرورانید، اما من همیشه به ‌صورت عملی با این مسئله برخورد می‌کنم. هرگز روزم را با خیال‌ پردازی درمورد چیزهایی که غیرممکن هستند، سپری نمی‌کنم؛ بلکه برای خودم هدف‌هایی را تعیین می‌کنم و سپس به این می‌اندیشم که چگونه می‌توانم آنها را عملی سازم.

دوست دارم هر کاری را که تصمیم به انجامش می‌گیرم به بهترین شکل، و نه از روی بی‌علاقگی و تردید، انجام دهم. وقتی در مدرسه بودم، خواندن و نوشتن برایم خیلی دشوار بود. در آن زمان، هنوز بیماری خوانش‌پریشی چندان شناخته‌ شده نبود. معلم‌هایم فکر می‌کردند من تنبل هستم و درس نمی‌خوانم.

به ‌همین دلیل به خودم یاد دادم مطالب کتاب را از حفظ بخوانم. نتیجۀ این کار این شده‌ است که امروز حافظه بسیار خوبی دارم. همین ویژگی به یکی از ابزارهایم در موفقیت در کسب و کار تبدیل شده‌ است.

نقد کتاب درنگ نکن انجامش بده

نویسنده‌ی کتاب درنگ نکن انجامش بده با تکیه بر داستان‌ هایی واقعی، درس‌هایی را به شما می‌بخشد که نگاهی نو به زندگی دارند. ریچارد برانسون کمک می‌کند هدفی درست انتخاب کنید، کاری که باید انجام دهید را دوست داشته باشید و مهم تر از همه چیز، شروع کنید! او با نقل تجربه‌های دیوانه‌وار خود به شما انگیزه‌ی تغییر می‌دهد و با زبانی صریح، واقعیت‌های زندگی را به تصویر می‌کشد.

به عنوان کلام آخر، این معرفی را با یک سوال به پایان می‌رسانیم: کارآفرین جهانی، صاحب یک امپراطوری تجاری و یکی از ثروتمندترین افراد دنیا تصمیم گرفته رازهای موفقیت خود را با شما به اشتراک بگذارد، آیا واقعا می‌خواهید از این گنج‌ گرانبها صرف نظر کنید؟

حیات و زندگی نویسنده کتاب درنگ نکن انجامش بده در این سه کلمه خلاصه و تداوم می یابد: ماجراجویی، کار، و زندگی.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 3,766 بار

Richard Branson %D8%B1%DB%8C%DA%86%D8%A7%D8%B1%D8%AF %D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D9%86

عنوان کتاب: درنگ نکن انجامش بده

(زندگی را ضربه فنی کن! ، برو به دستش بیار)

برو بدستش بیار

نویسنده: ریچارد برانسون

مترجم: علی عباسی

تعداد صفحات کتاب: 174 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.58 مگابایت

نوع فایل: (ZIP) PDF

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

استفاده از مثال‌های واقعی در کتاب راز شاد زیستن باعث می‌شود خواننده راهکارهای عنوان شده را به خوبی درک کند. برای مثال یکی از این مثال‌های خواندنی شرح زندگی خولیو ایگلسیاس است که بر اثر...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 8725
ادگار کایس مردی آمریکایی بود که دنیای طبابت را به تعجب وا داشت، شخص کم سوادی که در حالت خواب مصنوعی(هیپنوتیزم) هر بیماری رو معالجه میکرد. ادگار کایس سخت ترین بیماریها از جمله سرطان، سرع و سل را درمان می کرد بدون آن که ۱ ساعت در دانشکده پزشکی درس خوانده باشد.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 2180

8 پاسخ

  1. با سلام
    سایت بسیار خوبی دارید، من میخواستم عضو شوم و اشتراک تهیه کنم ولی وقتی وارد صفحه ثبت نام میشوم، هیچ بخشی برای وارد کردن اطلاعات و عضویت وجود ندارد!
    من چگونه میتوانم عضو شوم؟ لطفا راهنماییم کنید.

    1. سلام ممنون از حضور و دلگرمی شما.
      لطفا موقع ثبت نام فیلترشکن خود را خاموش کنید(از آیپی ایرانی استفاده کنید) و از نت پر سرعت استفاده کنید.

      1. سپاسگزارم از شما، فکر میکردم سایت مشکل دارد ، حالا که متوجه شدم ایراد از سرعت پایین اینترنتم است ، تلاش میکنم تا حتما در سایت ثبت نام کنم و از کتابهای عالیتان بهره ببرم.

        1. در صورت بروز هرگونه مشکل یا سوالی در خصوص دانلود کتاب ها با کمال میل درخدمتیم. موفق باشید.

  2. سلام دوباره
    برای من اصلا لینک کتابا ارسال نمیشه😑ربات مشکل داره؟
    بررسی کنید که خودتون هم اذیت نشید از دس من🤧😂✌🏻

    1. سلام خدمت شما.
      اگه یه خورده دقت میکردین قسمت دانلود نوشتیم برای دریافت لینک سالم باید وارد حساب کاربریتون شین تا ربات آیپی درست رو شناسایی کنه و لینک سالم تحویلتون بده :/ به هرحال مجددا لینک براتون ارسال میکنیم.
      موفق باشید.

  3. سلام خیلی بزرگوارین که کتاب های مطرح و عالی را برای دانلود قرار میدهید. سپاسگزاریم.
    اگر مقدور میباشد لینک دانلود را برایم دوباره بفرستید.
    ممنونم

    1. سلام ممنون از حسن نظر شما.
      لینک مستقیم کتاب رو براتون ارسال کردیم .
      لطفا برای رفع مشکل دانلودتون به راهنمایی هایی که در ایمیل براتون ارسال کردیم توجه کنید.
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *