همه چیز به فنا رفته

همه چیز به فنا رفته (nbookcity.com)

دانلود کتاب همه چیز به فنا رفته

مارک منسون در کتاب همه چیز به فنا رفته، از چاشنی طنز خاص خود استفاده کرده است تا به خواننده بگوید اگرچه دنیای امروز ما وضعیت خرابی دارد اما می‌توان با این چالش هم کنار آمد.

او نظریات فیلسوفان و متفکران بزرگی همچون افلاطون، کانت، تام ویتس و نیچه را دستمایه قرار می‌دهد تا خواننده را با مفاهیم و معانی جدید و درک متفاوتی از مفهوم امید، از دل پرتگاه و تاریکی‌های افسردگی و ناامیدی ذهن عبور دهد.

منسون امید را انگیزه و اشتیاقی می‌داند که هر فردی برای مستحکم و بهتر زیستن به آن نیاز دارد. او در این کتاب به مباحثی همچون پارادوکس پیشرفت، آیین‌های ایدئولوژیک و جعبه‌ی پاندورا و غیره نیز پرداخته است.

خلاصه کتاب

اگر به دنبال کتابی هستید که بعد از اتمام خواندن آن تغییرات عمیقی در طرز تفکر و حالات روحی شما ایجاد شود و از زمانی که صرف مطالعه آن کرده اید، احساس عمیق رضایت در شما ایجاد شود، کتاب همه چیز به فنا رفته (کتابی درباره امید)، همان کتابی ست که به دنبال آن هستید. حسی که بعد از خواندن این کتاب به شما دست می دهد، شبیه لذتی ست که بعد از دیدن یک فیلم خوب در شما ایجاد می شود با این تفاوت که بعد از خواندن این کتاب، طرز نگاه و تفکر شما راجع به انگیزه ها و محرک های ذهنی خودتان به طور کامل، متحول شده است.

از جذابیت‌های مهم این کتاب، می‌توان به زبان طنز دلنشین آن اشاره کرد که در سراسر کتاب، با آن برخورد خواهید داشت و در مقابل، تراژدی‌ها و حوادث تلخ را با بیانی شاعرانه و عمیق، به تصویر می‌کشد. سورپرایز مارک منسون برای شما در فصل پایانی کتاب گنجانده شده.

پیش بینی تکان دهنده ای که آینده جهان را با اتکا به وقایع امروز و دیروز، به تصویر می کشد و قطعاً از خواندن آن شگفت زده خواهید شد. نویسنده کتاب همه چیز به فنا رفته، خمیرمایه جهان‌بینی خود را با نبوغ و مهارت نویسندگی فوق‌العاده خود در هم آمیخت و دو کتاب ارزشمند او چنان طوفان بی‌نظیری بر پا کرد که نام او در فهرست پرفروش‌ترین نویسندگان تاریخ نشر، همچنان می درخشد.

بخشی از متن کتاب

وقتی بچه‌ایم راه آموختن درد یا لذت (بستنی خوب است، اجاق‌گاز داغ بد است) آزمودن آن‌هاست. فقط با تجربه درد است که می‌فهمیم چیزی می‌تواند خطرناک یا دردناک باشد. بستنی می‌دزدیم، مامان عصبانی می‌شود و ما را تنبیه می‌کند، سپس تجربه «بستنی خوب است» یک‌باره تغییر می‌کند و نتیجه می‌گیریم بستنی آن‌قدرها هم خوب نیست؛ باید فاکتورهای دیگری را نیز در نظر بگیریم. من بستنی را دوست دارم، مادرم را هم دوست دارم، اما برداشتن بستنی مادرم را عصبانی می‌کند. حال باید چه کنم؟ درنهایت، بچه مجبور می‌شود با این حقیقت روبه رو شود که در زندگی باید بده بستان‌هایی را هم در نظر بگیرد.

اساسا هدف تربیت صحیح دوران کودکی به این نکته ختم می‌شود: در نظر گرفتن پیامد مناسب برای رفتارهای بر اساس درد یا لذت کودک. آن‌ها را برای دزدیدن بستنی تنبیه کنید و برای ساکت نشستن در رستوران تشویق به این ترتیب به آن ها کمک می‌کنید بفهمند زندگی بسیار پیچیده‌تر از خواست با لذت آن‌هاست. والدینی که نمی‌توانند در این مرحله موفق شوند، به کودکشان آسیب جدی‌تری می‌زنند؛ زیرا دیری نمی‌پاید که فرزندشان به این درک تکان‌دهنده می‌رسد که دنیا به هوا و هوس‌های آن‌ها اهمیتی نمی‌دهد. یادگرفتن این موضوع در نوجوانی بسیار دردناک است؛ بسیار دردناک‌تر از درسی که فرد می‌تواند در دوران کودکی بیاموزد.

در بزرگی دیگران یا جامعه او را مجازات می‌کنند. هیچ‌کس دوست ندارد با یک عوضی خودخواه دوست باشد. هیچ کس دوست ندارد با کسی همکار باشد که فقط خودش را می‌بیند و ارزشی برای اصول دیگران قائل نیست. هیچ جامعه‌ای شهروندی را نمی‌پذیرد که عملا یا تلویحا بستنی می‌دزدد. کودک تربیت نشده در دنیای بزرگسالان تنبیه، تربیت و مجازات می‌شود که به مراتب بسیار دردناک‌تر و سخت‌تر است. هردو در نظام ارزشی دوران کودکی باقی مانده‌اند.

بزرگ شدن مستلزم اعتماد است. کودک باید مطمئن باشد که رفتار او نتایج قابل پیش بینی خواهد داشت و دزدیدن همیشه نتیجه بدی دارد. دست زدن به اجاق گاز داغ همیشه نتیجه بدی دارد. اعتماد به این نتایج چیزی است که به کودکان فرصت می‌دهد اصول و قوانینی برای خود تعریف کنند. این اصل همواره و همچنان که کودک بزرگ‌تر و وارد جامعه می‌شود، حاکم است. یک جامعه غیرقابل اعتماد بدون رهبران یا نهادهای قابل‌اعتماد نمی‌تواند اصول و قوانین محکمی برای شهروندان خود تعریف کند. بدون اعتماد هیچ اصول قابل‌اطمینانی بر تصمیم‌گیری‌ها حاکم نیست و درنتیجه همه‌چیز به همان خودخواهی کودکی ختم می‌شود.

رایان هالیدی در توصیف این کتاب گفته:

دنیای ما در عصر حاضر، آشفته به نظر می‌رسد اما این دلیل نمی‌شود که شما نیز جزئی از این آشفتگی باشید. کتاب مارک منسون، فراخوانی است برای جذب نیرو تا به سوی ساخت دنیایی بهتر پیشروی کنیم. و برای این منظور،کتاب همه چیز به فنا رفته، به تنهایی کفایت می‌کند.

معرفی مارک منسون

در سطح بین المللی و در اغلب کشورهای دنیا، مارک منسون را همه می‌شناسند. نویسنده جسور و نابغه‌ای که در قرن بیست و یکم توانست صدر فهرست تمام ناشرین بین المللی و سرامد آن‌ها نیویورک‌ تایمز را برای سالهای متمادی از آن خود کند.

کتاب‌های او در همان هفته‌های آغازین انتشار، با استقبال بی‌نظیر علاقه‌مندان مواجه می‌شوند و فروش کتاب قبلی او با نام ‌های “هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها” و “هنر ظریف بی‌خیالی” به بازار عرضه شد، به نه میلیون جلد رسید. رقمی که به سختی می‌توان در مورد تعداد نسخه‌های چاپی فروخته شده یک کتاب، در ذهن مجسم نمود (آن‌هایی که در حوزه نشر فعالند، این حرف را تأیید خواهند کرد).

نگاهی بر فصل‌های کتاب

  1. حقیقت ناخوشایند
  2. آیا خویشتن‌داری توهمی بیش نیست؟
  3. قانون احساسات نیوتن
  4. چگونه همه‌ی رویاهایتان را تحقق ببخشید
  5. امید
  6. فرمول انسانیت

نقد کتاب همه چیز به فنا رفته

در کتاب همه چیز به فنا رفته خواهید خواند که چگونه با تغییر باورهای ذهن می‌توانید روی احساسات خود کنترل بیشتری داشته باشید. در پایان این کتاب خواهید فهمید که بدون امید واهی، شادی و آرامش بیشتری را تجربه خواهید کرد. بنابراین اگر در اوج ناامیدی هستید و به امید نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب حاضر را بخوانید.

کتاب همه چیز به فنا رفته، را به تمام علاقه‌مندان به مباحث موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 7,019 بار

Mark%20Manson%20 %D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%20%D9%85%D9%86%D8%B3%D9%86 4

عنوان کتاب: همه چیز به فنا رفته

کتابی درباره امید

نویسنده: مارک منسون (منسن)

مترجمان: محمد خلعتبری و فاطمه بلدی

تعداد صفحات کتاب: 225 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 19.4 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب قمارباز اثری است از فئودور داستایفسکی. داستان خانواده ای روس که در پی از دست دادن ثروت خود به رولتنبورگ مهاجرت می کنند. راوی داستان که فردی قمارباز و معلم بچه های ژنرال است...
بروزرسانی: 6 روز قبل
تعداد بازدید: 2960
کتابی پیش رو، شرح و توضیح و بیان، گزیده ایست از مجموعه چهارجلدی امثال و حکم علامه دهخدا، گنجینه ای پربار و ارزشمند در فرهنگ و ادب فارسی با مقامی بس ارجمند. یکی از مظاهر فرهنگ و تمدن و ادبیات هر کشور...
بروزرسانی: 53 دقیقه قبل
تعداد بازدید: 1483

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *