عشق و جنایت در سیسیل

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
عشق و جنایت در سیسیل (nbookcity.com)

دانلود کتاب عشق و جنایت در سیسیل

کتاب عشق و جنایت در سیسیل رمانی راحت خوان است كه در همان صفحات اول اعتماد خواننده‌اش را جلب می كند و خيلی زود ذهنيت او را با ذهنيت شخصيت ها پيوند می دهد.

لوئیجی کاپوانا ظاهرا قبل از آن که دیدگاهی داستانی داشته باشد، متمایل به وجه تصویر است و آنگونه که پیداست علاقه زیادی به عالم سینما دارد. او در تمام پیکره رمانش آنچنان عنصر تصویر را جایگزین عناصر دیگر داستانی کرده که خواننده به خوبی با زیر و بم شخصیت‌ها و اتمسفر داستان مواجه می‌شود و همه آنها را بر پرده‌ای  سیسیل به عنوان منطقه‌ای عقب افتاده که همواره مکانی امن برای گروه‌های تبه‌کار بوده ظاهرا نیازمند یک دوباره‌سازی درونی است. از خیال تصور می کند که گاهی تا مقابل چشمانش پیش می آیند.

خلاصه کتاب

در داستان کتاب عشق و جنایت در سیسیل، مارکی روکاوردینا شخص سرشناس و معتبر منطقه به دلیل عشق بسیار به “آگریپنیا سولمو”، مستخدم خانه، ترتیب ازدواجی صوری را بین او و مباشر خویش “روکو” می دهد. مارکی با این شرط که آگریپنیا تنها همسرصوری باشد با این ازدواج موافقت می‌کند. وی مدت‌ها با آگریپینا که به عنوان مستخدم وارد خانه‌شان می‌شود، رابطه دارد. روزی مارکی متوجه‌ی وجود علاقه میان روکو و آگریپنیا می‌شود و به علت حسادت، روکو را به قتل می‌رساند. “نلی” به جرم قتل روکو دستگیر شده و در زندان می‌میرد. مارکی از آن پس دچار عذاب وجدان بسیار می‌شود.

عده‌ای بیان می کنند آگریپنیا شوهر خویش را کشته تا به مارکی برسد. مارکی بنابر اصرار عمه‌اش “بارونس” با “زوزیما”، عشق دوران نوجوانی خویش، ازدواج می‌کند. مارکی مدت‌هاست که بین اعتقاد به خدا و کفر و نفی او مردد مانده است. زوزیما پس از ازدواجش متوجه می‌شود که مارکی مدام در فکر آگریپنیا است. وی در نهایت با شنیدن اینکه مارکی، روکو را به قتل رسانده خانه‌ی او را ترک می‌کند. مارکی نیز به حالت جنون درآمده و بستری می‌شود. آگریپنیا به دیدار او می‌آید و مارکی در کنار او درمی‌گذرد. داستان «عشق و جنایت در سیسیل» همانگونه که از نامش پیداست در محدوده سیسیل می‌گذرد…

بخشی از متن کتاب

« بله، این چنین است که بیش تر اوقات بی گناه را به اشتباه محکوم می کنند؟ » « به عمد که چنین نمی کنند. بشر به هر حال گاهی اشتباه می کند؛ طبیعی است. ولی در این قضیه اشتباهی در کار نیست. روکو مرد شریفی بود. البته زیاد از حد وِر می زد، زن باز هم بود، ولی از وقتی ازدواج کرده بود دیگر… گاهی فقط از روی شوخی چیزی از خود در می آورد و تعریف می کرد. خود همسر کازاچو به قاضی گفته است: چند وقت پیش باز دور و بر من می گشت. دست از سرم برنمی داشت. وقتی فرصت مناسبی پیش نمی آمد تا شخصا با خود من حرف بزند، آن وقت پیغام می فرستاد.

من هم در جواب او می گفتم: به نظرم دیوانه شده اید. من هرگز به شوهر خودم خیانت نخواهم کرد. من زنی فقیر، ولی نجیب هستم. بعد دیگر آرام گرفت. شوهر من هم وضعیت را درک کرده بود. دیگر تهدیدش نمی کرد. بار دیگر با هم رفیق شده بودند. `» « گفتید که آرام گرفته بود `؟ » « آیا زن راست گفته است؟ شاید می خواسته بدین نحو برای خود و شوهرش دلیلِ بی گناهی بتراشد. » مارکی زیرلب زمزمه کرد: « آرام گرفته بود! »

از جای خود برخاست، چشمانش را تیز کرده بود. به سختی نفس می کشید، گویی هوای اتاق برایش کافی نبود. ابتدا کرکره ها را باز کرد و بعد در بالکن را چهارتاق گشود و سر به بالکن برد. دون آکویلانته نیز به او ملحق شد. از پشت قطعات ابر که باد پیش می راندشان چنان می نمود که انگار ماه در آسمان دویدن گرفته است. در نور مهتاب برج های ناقوس کلیساها و توده قهوه ای رنگ خانه های روی تپه به وضوح دیده می شدند.
در آن سکوت مطلق ناگهان فریادی به گوش رسید، صدایی دورگه ناسزاگویان فریاد می کشید: « لعنت بر خانه روکاوردینا، انشاءالله به نکبت بیفتید. لعنت به خانه کریزانتی! »

نقد کتاب عشق و جنایت در سیسیل

لوئیجی کاپوانا که رمان «عشق و جنایت در سیسیل» شاهکار ادبی‌اش محسوب می شود، برای ورود به تار و پود ماجرا و عمق وجودی شخصیت ها نهایت تلاشش را به کار گرفته و تصویری ارائه داده است که ناخودآگاه تاثیر عجیبش را می گذارد و نام او را بیش از پیش در ذهن حک می کند.

گرچه این رمان به لحاظ ساختار داستانی دارای فراز و فرودهایی طبیعی است و تاکید نویسنده بر یک شخصیت محوری یا توصیف فضا و اشیا در بسیاری موارد کسل کننده و طولانی شده، اما حفظ تسلسل ذهنیت خواننده در رعایت خط اصلی رمان با همه پرش‌های بعضا غیر لازم کاری مثال زدنی است.

تعداد بازدید: 349 بار

Luigi%20Capuana%20 %D9%84%D9%88%D8%A6%DB%8C%D8%AC%DB%8C%20%DA%A9%D8%A7%D9%BE%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%A7

عنوان کتاب: عشق و جنایت در سیسیل

نویسنده: لوئیجی کاپوانا

مترجم: بهمن فرزانه

تعداد صفحات کتاب: 322 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.7 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 85
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 16 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *