دله دزد

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
دله دزد (nbookcity.com)

دانلود کتاب دله دزد

تنوع در داستان های کتاب دله دزد باعث می شود طیفی از احساسات؛ از غم تا شادی را تجربه کنید.

مجموعه داستانی پیش رو، نوشته جی تی لارنس است که شامل ۱۲ داستان کوتاه است. لارنس، نویسنده و نمایشنامه نویس ساکن شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی است.

هر داستان در این کتاب گره افکنی و گره گشایی خاص خود را دارد. طنزی تلخ، در لابه‌ لای داستان شما را از ابتدا تا انتها همراهی می‌کند. عنوان کتاب دله دزد نیز برگرفته از عنوان یکی از داستان‌ های همین مجموعه است.

بخشی از متن کتاب

بخشی از جمجمه به کلی گم شده بود مثل صدفی که در گذر زمان با شنهای ساحل و موج دریا ساییده شده باشد. انتظار مغزی را داشتم که در شورابه دریا آش و لاش شده باشد اما شرایط از این هم آشفته تر بود. هیچ محلول و شورآبه ای در کار نبود و در عوض هوای گرم و حشرات کلافه مان کرده بودند. خیلی نبودند. بین وزوز هایشان و عکس العمل مان فاصله بود. دو تا خرمگس چاق سیاه بودند با بالهایشان صدای وزوز در می آوردند؛ چندش مان میشد.

جراحت جدی بنظر می رسید. همان داستان همیشگی اطراف را دنبال آلت قتل میگشتیم و تکه ای دیگر از جمجمه اما خودش را به ما نشان نمی داد، بیرون نمی آمد و خودنمایی نمی کرد. بامزه است که ما یک همچنین شی ای را آلت صدا میزنیم. درست مثل آلت موسیقی، همین طوری بی مقدمه سازت را برداری و آهنگی بنوازی. سرود مرگ. نوای قتل. نمی دانم کِی این آهنگ نواخته شده و چه زمان این خون بازی رخ داده است. این بازی مرگ. به نظرم هر جرمی نوای خاص خود را دارد.

او هم ابتدا به نظر میرسید که مرده است تا اینکه متوجه شدیم نه نمرده است. خون آلود، درب و داغون، اما زنده بود. دستش را به سمت صورتش برد و خیلی آرام خون را از صورتش پاک کرد درست مثل عروسک های تسخیر شده فیلم های ترسناک، مثل قربانی های جن گیر. اما نه قربانی. بهتر است بگویم هم قربانی و هم مظنون. بله، در عین حال میتوان هر دو بود، شوهرش هم همین حالت را دارد.

چه کس دیگری میتواند به جمجمه زنش ضربه بزند؟ چه کس دیگری باعث شده لبش ورم کند؟ یعنی پای شخص سومی در میان است؟ یعنی مثلاً فردی که به زور وارد خانه شده باشد؟ آدم حرامزاده شیطان صفتی که آنها را لت و پار کرده است؟ ممکنه. من یاد گرفته ام که همه چیز ممکنه. این آدمهای شیطان صفت اما، معمولاً روپوش های بلندی به تن دارند و سر و کله شان دم در پیدا میشود.

از آن لباسهای راحتی بلندی که در خانه می پوشند و بوی آشپزخانه میدهد و رویش فرنی ریخته شده و لکه خوراک مرغ هفته گذشته را مثل رد حلزون میتوان روی لباس شان دنبال کرد. کار کودک آزار بوده؟ میخواهید بستنی فروش دوره گرد را متهم کنید؟ نمی تواند کار او باشد کسی که به دختری تعرض کرده؟ میخواهید به سمت فردی بی نام و نشان که پالتوی نظامی به تن دارد، انگشت اتهام دراز کنید؟ نمیتواند کار او باشد

نقد کتاب دله دزد

اگه به داستان کوتاه علاقه دارید کتاب دله دزد به شدت توصیه می شود. داستان های کوتاه به دلیل اینکه حجم کمتری نسبت به رمان و داستان های بلند دارند و وقت زیادی از خواننده را نمی گیرند بیشتر مورد توجه هستند. هر داستان کوتاه دارای پیام و نتیجه ای است. داستان ها به ما تجربه ها و درس های بزرگی را در زمانی کوتاه می آموزند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 167 بار

J.T.%20Lawrence%20(%D8%AC%DB%8C%20%D8%AA%DB%8C%20%D9%84%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%B3)

عنوان کتاب: دله دزد

نویسنده: جی تی لارنس

مترجم: مجید حاتمی

تعداد صفحات کتاب: 157 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 11.45 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

جبران در سال 1904 با ماری که مدیر یک مدرسه‌ی آمریکایی بوده و در حمایت از یتیمان مستعد فعالیت می کرد، آشنا می شود که در روند زندگی جبران نقش فوق العاده و بسزایی داشته است. این آشنایی آغازگر یک دوستی همیشگی...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 1099
بیشتر کسب و کارهای تازه و استارتاپ‌ها به دنبال ساخت دنیایی جدید هستند. زیرا امکانات و گسترش فناوری در جهان زیرساخت‌های خوبی برای پیشرفت فراهم کرده‌اند. کتاب، می‌کوشد روش تازه‌ای را برای خواندن...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 389

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *