شعرهای یک دزد محترم

شعرهای یک دزد محترم (nbookcity.com)

دانلود کتاب شعرهای یک دزد محترم

سید عبدالله افقهی سبزواری در کتاب شعرهای یک دزد محترم روزگاری را به تصویر می‌ کشد که اکثر افراد اجتماع دزد هستند.

در چنین روزگاری دیگر دزدان مورد توهین و بی‌ حرمتی قرار نخواهند گرفت و زندان و تاوان نیز برای آن‌ها بی‌ معنی شمرده می‌ شود.

خلاصه کتاب

عبدالله افقهی سبزواری درباره اشعار و نوشته‌هایش در کتاب شعرهای یک دزد محترم چنین می‌ گوید: ادبیات صغرا سیستم بنده پر است از صدتا یک غازها و آسمان ریسمان‌ها و دو قولی بافی‌های گاه عدیده و ندیده، هیچ آداب و ترتیبی هم نجسته‌ام چیزهایی به سلک کلک درآورده‌ام شاخ شاخ و لخت لخت و ریش ریش و هدف تقریبا بلکه تحقیقا طعن و تمسخر این بی‌شمار وقایع تمسخر انگیز اجتماع می‌ باشد که مشتی از خروار آن پول‌ پرستی، مقام‌ پرستی و مدرک‌ پرستی و تجمل‌ گرایی می‌ باشد.

که این روزها و این ماه‌ها و این سال‌ها تا الی ماشاء الله در صحن و سرای سینه خرد و بزرگ اجتماع ما یکه‌ تازی می‌ کند جولان می‌ دهد و صد البته تک تک آحاد اجتماع ما چندان به چوب مردافکن و مرگبار این خصایص شیطانی مصدوم و مجروح شده‌اند که به قول حضرت خلاق‌المعانی استاد کمال‌الدین اصفهانی: دی بر سر کشته‌ای دو صد شیون بود امروز یکی نیست که بر صد گرید.

بخشی از متن کتاب

ای جان و جانک من! ای قلب و قلبک من! دلک من، عمرک من، نثارک آن نگاهک تو. آه ای عزیزک من! در این زمان پر فشار، فشارکت مباد و اگر هم فشارکت بود، وفاتکت میاد. جانم به جانت از جان بگوید که دست نوشته ای زمان زده و صد البته زمانه زده از حضرت عارف و عالم و عابد و زاهد و عاشق و ساجد و واجد، جناب عالیجناب علامه سرخرآبادی که هرچه گناه ما در این دنیاست ثواب ایشان در این جهان و در آن جهان باد در یکی از دخمه های تنگ و تاریک وهزار توی یکی از کهنسراهای شهر بزرگ و پر رونق سرخرآباد بدست آمده که اینگونه می فرماید:

روزی بر شما خواهد رسید که اکثر افراد اجتماع دزد خواهند بود و از هیچ جانبی هم مورد توهین و بی حرمتی قرار نخواهد گرفت و زنجیر و زندان هم بر آنها بی معنی خواهد بود بلکه برعکس وجود شوم و نامبارک ایشان را هم اکثر چشمها با نگاه عزت و احترام خواهند دید و دم به ساعت با تکریم وتعظیم با آنها روبرو خواهند شد و سینه های پر حرص و طمع ایشان را هم به انواع و اقسام مدالهای آنچنانی مزین خواهند کرد و دستهای چندش آور آنان را هم به جام های طلایی، بلکه در آن زمان کسی مواخذه خواهد شد که دزد نباشد، در آن زمان، مقدسات، اندک اندک نامقدس می شوند و مقدسات جدیدی مثل دزدیهای مقدس جایگزین آنها خواهند شد.

و بی درنگ و پرشتاب باعث ترقی و تکامل آدمها خواهد گشت و انسانی را که به شغل شریف دزدی مشغول و مشمول است به مقامات عالیه و متعالیه خواهد رساند و زن و مرد و پیر و جوان آن روزگار را به کرنش و ستایش او خواهد خواند، در آن روزگار، دزدی البته در آن شیوه ظاهر فریب و گول زننده نه تنها مکروہ و مذموم و ضد ارزش نیست بلکه چه بسا خود ارزش ساز شخص و شخصیت هر انسان است چنان دزد محترمی ظاهری بسیار بسیار شیک و پیک و نو نوار و اتو کشیده و احيانا موهایی ژل زده و برق انداخته و سشوار کشیده و زبانی لفظ قلم که مار را از سوراخ در می آورد و ظاهری صددرصد آقایانه و حتی خر مقدس مآبانه دارد…

نقد کتاب شعرهای یک دزد محترم

شعرهای یک دزد محترم ، کتابی طنز به‌ زبان شعر است. شاعر در این کتاب به زبان طنز داستان جامعه‌ای را روایت می‌ کند که در آن دزدی شغل اغلب مردم جامعه شده و دیگر کسی از آنکه دزد خطاب شود، خجالت نمی‌ کشد. خواندن این کتاب را به تمام علاقمندان عزیز توصیه می کنیم.

تعداد بازدید: 228 بار

%D8%B4%D8%B9%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%DB%8C%DA%A9%20%D8%AF%D8%B2%D8%AF%20%D9%85%D8%AD%D8%AA%D8%B1%D9%85%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: شعرهای یک دزد محترم

شاعر: سید عبدالله افقهی سبزواری

تعداد صفحات کتاب: 128 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام های هانسل و گرتل را روایت می کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه ای که از کیک و آب نبات ساخته شده می رسند و توسط جادوگر آدمخوار صاحب آن خانه زندانی می شوند ...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 3519
در طی داستان های کتاب، مارتین می آموزد که چطور می تواند استراتژی هایی برای فروش طراحی کند و افراد را برای خرید محصولات خود ترغیب نماید. این کتاب برای افرادی که به بازاریابی و فروش و  ثروت آفرینی در کسب کار...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 353

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *