فروشنده و میلیونر

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
فروشنده و میلیونر (nbookcity.com)

دانلود کتاب فروشنده و میلیونر

مطالعه‌ی کتاب فروشنده و میلیونر برای تمام علاقه‌مندان به بازاریابی و مارکتینگ یا ثروت آفرینی در کسب و کار، پرفایده خواهد بود.

مارک فیشر نویسنده‌ای کانادایی است که کتاب‌های انگیزشی با نام‌های هیجان انگیزی را منتشر کرده است. کتاب‌های فیشر در بازار ایران چنان با استقبال مواجه شده‌اند که از هر کتاب چندین ترجمه و حتی نسخه‌های متنوع صوتی تولید و منتشر شده است.

کتاب‌های فیشر به دلیل پاسخ دادن به نیاز مخاطب‌های خود همیشه پرفروش بوده و هستند. از این نویسنده در ایران آثار مشهوری مثل حکایت دولت و فرزانگی، شاگرد میلیونر، گلف باز و میلیونر، رازهای یک میلیونر و چگونه مثل یک میلیونر فکر کنیم منتشر شده است.

خلاصه کتاب

کتاب فروشنده و میلیونر نوشته مارک فیشر نویسنده انگلیسی است. شخصیت اصلی این کتاب سیمون مارتین نام دارد که مدت پنج سال است که در یک اداره کار می کند، اما یک روز طی جلسۀ هیات مدیره اخراج می شود. او در حالی که با ناامیدی در خیابان ها قدم می زند، با یک مرد گدا، که مردم او را «میلیونر» می نامیدند، آشنا می شود. «میلیونر» بعد از دریافتن ماجرای اخراج «سیمون»، به او می گوید:

شک نکند که این بهترین حالت ممکن برای او بوده و حالا او نباید ناامید باشد و با قدرت تمام از درون خود و ایمان به آن، به دنبال یک کار بهتر برود. بعد از گذشت شش هفته از دیدار سیمون با میلیونر و نیافتن کار، سیمون پیش میلیونر می آید، در حالی که از مصاحبه های کاری که داده ناامید شده است. اما میلیونر بدون این که واقعا راه حل شفافی در اختیار او بگذارد، به او کمک می کند…

کتاب فروشنده و میلیونر اگرچه کتابی داستانی است در پس زمینه‌ی خود کتابی است که با هدف آموزش و مطالعه‌ی هوشمندی در فروش و بازاریابی نوشته شده است. همان‌طور که روی جلد کتاب نوشته شده است این کتاب شامل درس‌هایی برای رسیدن به موفقیت و ثروت است. این کتاب در سال 2003 و برای اولین بار به زبان فرانسوی در کانادا به چاپ رسید. کتاب پیش رو در سیزده فصل داستانی و به هم مرتبط نوشته شده است.

بخشی از متن کتاب

بعضی وقتها یک کلمه حرف، فقط یک کلمه، میتواند یک مرد را به کلی از پا درآورد. به خصوص اگر مراقب نباشد و قدرت پنهان آن را کم فرض کند. ولی در عین حال همین یک کلمه حرف می تواند به طرز اسرارآمیزی نیروی جدیدی به وی ببخشد. میتواند به یک باره میوه های طلایی درخت حیات را به آدم بنمایاند که در وقت عادی آنها را نمی بیند چرا که در جهت دیگری نگاه میکند؛ این همان موردی است که برای سیمون اتفاق افتاد. شب که شد طبق توصیه اکید میلیونر پیش خود تکرار کرد:

«من دارم فکر میکنم و ایده ی خوبی هم پیدا خواهم کرد، بله ایده ی خوبی پیدا میکنم و ثروتمند میشوم. فلسفه ی مورچه و مگس هم دیگر تمام میشود!» سگش پایین پای او خوابیده بود و صدایی در می آورد که مثل خندیدن بود. انگار از اینکه که صاحبش دارد با خود حرف می زند خنده اش گرفته است. سیمون فکر کرد این قضیه آن قدر شور است که یک سگ فهمیده که آدمها چه قدر مسخره اند. به خصوص وقتی کارشان را از دست میدهند یا زنش شان ترکشان میکند. سيمون قلم و کاغذی برداشت و منتظر شد ولی چیزی به ذهنش نیامد.

این رکود ذهنی باعث شد غرغرش در بیاید و ماکس یک لحظه فکر کرد صاحبش هم میخواهد با زبان حیوانات با او صحبت کند. بنابراین در جواب صدایی کرد ولی صاحبش توجهی نکرد. سیمون فقط اعتراض داشت آنقدرها که پیرمرد گدا می گفت آسان نبود احتمالاً او عادت به فکر کردن نداشت. لااقل نه نسبت به مسائلی این قدر انتزاعی و غیرملموس مثل یک ایده خوب برای این که زیاد ناامید نشود قبلاً به اندازه ی کافی سرخورده شده بود یک ساعتی کار را کنار گذاشت. به هر حال او روزکار بود بهترین ایده ها هم به طور معمول روز به ذهنش می رسیدند…

نقد کتاب فروشنده و میلیونر

در طی داستان های کتاب فروشنده و میلیونر، مارتین می آموزد که چطور می تواند استراتژی هایی برای فروش طراحی کند و افراد را برای خرید محصولات خود ترغیب نماید. این کتاب با یک داستان شروع می‌شود. در این ماجرا یک مرد جوان به دنبال راه حل می‌گردد و با یک مرد میلیونر ملاقات می‌کند. قسمت اعظم و مهم این کتاب دیالوگ‌های عمیق و جذابی است که بین این دو نفر شکل می‌گیرد.

نکته‌ی جالب درمورد کتاب‌های مارک نظرات مثبت و منفی فراوانی است که در جهان نسبت به آن وجود دارد. در طی دوازده سالی که از انتشار کتاب‌های مارک فیشر می‌گذرد، همیشه عده‌ی زیادی از مخاطبان توانسته بودند به کمک محتوای این کتاب ها به خودشان کمک کنند و عده‌ای دیگر در برابر آن جبهه گرفته بودند.

کتاب فروشنده و میلیونر برای افرادی که به بازاریابی و فروش و  ثروت آفرینی در کسب کار خود علاقه مند هستند، پیشنهاد می شود.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 354 بار

Mark%20Fisher%20 %D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%20%D9%81%DB%8C%D8%B4%D8%B1 3

عنوان کتاب: فروشنده و میلیونر

درس هایی برای رسیدن به موفقیت و ثروت

نویسنده: مارک فیشر

مترجم: شهرزاد همامی

تعداد صفحات کتاب: 99 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 8.74 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بچه ها به امنیت، عشق، آزادی، شناخت، حمایت و تفریح نیاز دارند تا به تعادل و آرامش درونی برسند. همچنین نیاز دارند که مثل یک بزرگسال جدی گرفته شوند و احساسات، نیازها و آرزوهایشان به رسمیت شناخته شود...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 548
کتاب نردبان شکسته ، تفسيری بديع و آموزنده از دو جلد اول مثنوی شريف، به قلم استاد فرزانه عبدالحسین زرین کوب است. او درباره‌ی مولانا گفته: «اگر مولانا در عصر ما می زيست، شايد در کسوت يک مهاتما گاندی، يک مهاتما گاندی مسلمان، منادی يک حيات تازه برای تمام عالم می شد.
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 2639

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *