داستان دختری که دیگر غذا نخورد

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
داستان دختری که دیگر غذا نخورد (nbookcity.com)

دانلود کتاب داستان دختری که دیگر غذا نخورد

داستان دختری که دیگر غذا نخورد کتابی به قلم جن پترو -روی است که داستانی غم انگیز دختری سخت کوش را روایت می کند.

رایلی دختری چاق است که چون در مدرسه مسخره اش می کنند تصمیم می گیرد دیگر چیزی نخورد و این کار را آنقدر ادامه می دهد که به خودش صدمه می زند.

او بعدا به خاطر والدین خود مجبور می شود در یک مرکز درمانی بستری شود تا دوباره به حالت قبلی خود باز گردد. آیا او موفق می شود؟

خلاصه کتاب

داستان دختری که دیگر غذا نخورد، ماجرایی شگفت آور از زندگی دختری است که تصمیم گرفته است زنده بماند! رایلی دختر بسیار فعالی است. یک هنرمند که نقاشی های فوق العاده می کشد، یک دونده که حسابی می دود و یک خواهر و یک دوست خوب. اما حالا که دچار اختلال روانی بی ‎اشتهایی شده است، دیگر غذا نمی خورد. هنر و نقاشی را کنار گذشته است، دویدن برایش به سم تبدیل شده و دوستانش را هم از دست داده است.

از همه بدتر اینکه بخاطر مشکلاتش، اعتماد پدر و مادرش را هم از دست داه است. حالا رایلی در یک مرکز درمانی بستری است و روند درمانش را طی می کند. کم کم حالش بهتر می شود و دوباره نقاشی کشیدن را از سر می گیرد. همانجا با چند نفری هم دوست می شود اما، خب اینجا هم همه چیز به آن آسانی که فکر می کند نیست… رایلی در مرکز درمانی، در مدرسه و در خانه، چالش‌های زیادی دارد و باید با تمام آن‌ها مبارزه کند.

اگر رایلی می خواهد زندگی اش به حالت عادی برگردد، باید بهبود یابد، بخشی از او می خواهد بهتر شود. در نهایت همه چیز رو به بهبود و بازسازی پیش می رود، اما وقتی هم اتاقی او شروع به زیر پا گذاشتن قوانین می کند، باعث می شود رایلی رفتار های قدیمی خود را باز از سر بگیرد.

هم اتاقی اش او را تهدید می کند که حق ندارد درباره این موضوع با کسی صحبت کند و رایلی متوجه می شود که بهبود یافتن حتی از آن چیزی که فکر می کرد، سخت تر است. داستان دختری که دیگر غذا نخورد که توسط یک بازمانده و فعال اختلال خوردن نوشته شده است ، تصویری واقع گرایانه از درمان اختلال خوردن در بیماران بستری را ارائه می دهد و داستانی حیرت انگیز درباره دختری است که برای زنده ماندن مجبور است با خودش بجنگد.

بخشی از متن کتاب

می‌دانید مزخرف‌ترین قانون اینجا چیست؟ همانی که دیروز حتی نتوانستم روی کاغذ بیاورمش، چون امیدوار بودم که شاید نظرشان را عوض کنند؟ وقتی جیش می‌کنیم، مشاوران بیرون دست‌شویی می‌ایستند. به صدای جیش کردن ما گوش می‌دهند (دست‌شویی شمارهٔ دو هم همین‌طور، ولی هنوز این کار را نکرده‌ام). آنقدر نزدیک می‌ایستند که می‌توانم صدای نفس‌های بلندشان را از آن طرف در بشنوم. همهٔ دست‌شویی‌ها قفل دارند.

حتی آنهایی که توی اتاق‌هایمان هستند. کلید دست پرستارها و مشاورهاست و برای دست‌شویی رفتن باید ازشان اجازه بگیریم، انگار که توی پیش‌دبستانی هستیم و به یکی نیاز داریم که ما را بشوید. نمی‌دانم اگر کسی واقعاً نیاز به دست‌شویی رفتن داشته باشد، چه اتفاقی می‌افتد. منظورم نیاز فوری و اضطراری به دستشویی است. اگر یکی از کارکنان را به‌موقع پیدا نکنند، چی؟ اَاااه. وادارمان هم می‌کنند موقع جیش کردن بشمریم، آن هم با صدای بلند.

می‌گویند این‌جوری متوجه می‌شوند که غذایمان را بالا نمی‌آوریم. این‌جوری «تارهای صوتی‌مان مشغول هستند.» دیروز یک لحظه دست از شمردن برداشتم تا تمرکز کنم و جین سرم داد زد. مگر تقصیر من است که مثانه‌ام خجالتی است؟ آخرش هم جیشم نیامد و او جوری نگاهم کرد که انگار عمداً قوانین را زیر پا می‌گذارم. من این کار را نمی‌کنم، اما به‌گمانم آلی این کار را می کند.

بیشتر حس می‌کنم که این جریان خواب‌وخیال بوده، ولی فکر کنم دیشب صدای آلی را شنیدم که درازنشست می‌رفت، آن هم توی تختش، در یک مرکز درمان اختلال تغذیه. مشاور شب وضعیت «سلامتی‌مان» را بررسی کرده و تازه از پیشمان رفته بود. من هم سعی می‌کردم (ولی نمی‌توانستم) بخوابم. بعدش، تخت آلی جیرجیر کرد. غلت زدم، چشم‌هایم را محکم به هم فشار دادم که دوباره بسته شوند.

نمی‌خواستم آلی بفهمد که بیدارم. باریکه‌ای نور از راهرو به داخل اتاق می‌تابید و سایه‌ای در تخت آلی بالا و پایین می‌رفت. چند بار بریده‌ بریده نفس کشید.سعی کردم تکان نخورم تا متوجه نشود که صدایش را می‌شنوم. تا پرستار شب صدایم را نشنود…

نقد کتاب داستان دختری که دیگر غذا نخورد

کتاب داستان دختری که دیگر غذا نخورد، داستان زندگی یک دختر مبتلا به اختلال آنورکسیا یا اختلال تغذیه است که اعتیاد به ورزش هم دارد. او در این کتاب قرار است سعی کند با اختلال و با صدای مغزش مقابله کند و بتواند یک زندگی سالم برای خود بسازد. این اثر کتابی است برای تمام نوجوان ها و تمام آنهایی که دوست دارند از خواندن یک کتاب خوب، لذت ببرند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 642 بار

Jen%20Petro Roy%20 %D8%AC%D9%86%20%D9%BE%D8%AA%D8%B1%D9%88%20%D8%B1%D9%88%DB%8C

عنوان کتاب: داستان دختری که دیگر غذا نخورد

نویسنده: جن پترو -روی

مترجم: آزاده حسنی 

تعداد صفحات کتاب: 210 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 16.13 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

در کتاب من جوکترینم ، یکی دیگر از آثار مشترک جیمز پترسون و کریس گراینستاین ، جیمی گریم یک استند‌آپ کمدین البته از نوع نشسته است. چون او نمی‌تواند راه برود و از صندلی چرخدار استفاده می‌کند. او یکی از بانمک‌ترین و باحال‌ترین بچه‌های دنیا است که حتی زامبی‌ها را هم می تواند بخنداند.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 448
نویسنده در کتاب در جریان انقلاب فرانسه، در قالب خاطرات خیالی شخصیتی به نام لوییز مدره‌اک در طول سال‌های ۱۷۸۹ تا ۱۷۹۱، به شرح بریده‌ای از رویدادهای انقلاب فرانسه پرداخته است...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 159

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *