در جریان انقلاب فرانسه

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
در جریان انقلاب فرانسه (nbookcity.com)

دانلود کتاب در جریان انقلاب فرانسه

کتاب در جریان انقلاب فرانسه اثری ست از دومینیک ژولی که برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است.

کتاب حاضر، یکی از کتاب‌های مجموعه «دفتر خاطرات» است که مجموعه‌ای از یادداشت‌های شخصی کسانی است که در طول تاریخ نقشی ایفا کرده‌اند یا شاهد حوادث مهم بوده‌اند.

این یادداشت‌ها و خاطرات، شامل گزارش جنگ‌ها، انقلاب ها، ظهور و سقوط امپراتوری‌ها و حوادث کوچک و بزرگ روزگارهای دور و نزدیک می‌شود و خواننده خود را از نزدیک در جریان چگونگی وقوع حوادث قرار می‌دهد. این داستان با زبانی ساده و روان برای کودکان و نوجوانان نگاشته شده است.

بخشی از متن کتاب

روز سالگرد توفان است؛ همان توفانی که سال گذشته به محصولات کشاورزی آسیب رساند. مطمئناً حادثه ای به وقوع می پیوندد توفانی از نوعی دیگر، شورشی که بسیار مهیب تر است پس از آن ژوستن و مارسلن .رسیدند بلافاصله به جمع مردم پیوستند و در بحث و گفت و گوهای داغ آنها شرکت کردند و ما مجبور شدیم منتظر آنها بمانیم. جوش و خروش ما را به سمت قصر سلطنتی کشاند. ساعت چهار بعد از ظهر .بود خورشید هنوز هم به شدت گرما می بخشید و پاریس مملو از هیجان و اشتیاق بود. این یکشنبه مانند یکشنبه های دیگر نبود. جمعیت انبوهی به خیابانها می ریختند در باغها پرسه میزدند و مشتاق آن بودند که کمی بیشتر از اوضاع خبردار شوند.

در قصر سلطنتی گروهی که تعدادشان بیشتر از بقیه بود، ما را راهنمایی کردند زیر درخت شاه بلوط مردی با موهای نامرتب و کراوات باز شده برای جمعیتی سخنرانی میکرد و آنها را به وجد آورده بود. او با لکنت زبان میگفت: «شهروندان، من از کاخ ورسای میآیم همین امشب گردانها از شام دومار خارج میشوند تا ما را گردن .بزنند نباید زمان را از دست داد! ما فقط یک چاره داریم یافتن سلاح و داشتن یک نشان مشترک برای این که بتوانیم همدیگر را بشناسیم برای یک دست بودنمان چه رنگی را انتخاب میکنید؟ سبز که رنگ امید است یا آبی که نماد آزادی در آمریکاست؟

مردم با شور و اشتیاق به درختهای بلوط یورش بردند و برگهای شاخه های پایین درختها را جدا کردند و آنها را روی کلاه ها و درون جادکمه هایشان قرار دادند. نینون که گونه هایش از شدت هیجان سرخ شده بود ژوستن را فراموش کرده و ژوستن هم نشانش را روی دسر میوه ای سفیدرنگش جاسازی کرده بود. من نشان را داخل نیم تنهام گذاشتم اما بلافاصله بدنم را غلغلک داد! درست بعد از گفتن جمله ی «چقدر خوب که تمام شهروندان همانند من عمل می کنند. دوش فنگ سخنران را بلند کردند و با شکوه و جلال بردند. یک نفر فریاد زد نام او کمی دمولن است او دوست نماینده میرابو است»

در آن هنگام ستونی از سربازان که هر چه جلوتر می رفتند بر تعدادشان افزوده میشد با بی نظمی بسیار و شور و اشتیاقی شدید به راه افتادند. این سربازان هنگام خروج از قصر سلطنتی دو دسته شدند یک دسته تحت رهبری سخنران به سمت بلوارها و دسته ی دیگر به سمت قصر تویلری رفتند. ما به دنبال دسته ی دوم رفتیم هر چند این کارمان عاقبت خوبی نداشت! سروصدای بسیاری از خیابان لویی پانزدهم بلند شد گروهی از سربازان سواره نظام برای حمله به جمعیت پدیدار شدند ،مردم عصبی و خشم آلود شدت فریادها را دوچندان کردند بارانی از فحش و ناسزا سر دادند و به سوی سربازان سنگ و صندلی و بطری پرتاب کردند…

نقد کتاب در جریان انقلاب فرانسه

نویسنده در کتاب در جریان انقلاب فرانسه، در قالب خاطرات خیالی شخصیتی به نام لوییز مدره‌اک در طول سال‌های ۱۷۸۹ تا ۱۷۹۱، به شرح بریده‌ای از رویدادهای انقلاب فرانسه پرداخته است.

لوییز که به تازگی در خیاط ختنه ی مشهوری در پاریس مشغول کار شده است شاهد جنبش انقلابی ها و نخستین تظاهرات آن ها بر ضد پادشاه و دربار فرانسه است.

خواندن کتاب در جریان انقلاب فرانسه را به همه کودکان و نوجوانان علاقه مند به تاریخ فرانسه پیشنهاد می کنیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 159 بار

Dominique%20Joly%20 %D8%AF%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C%DA%A9%20%DA%98%D9%88%D9%84%DB%8C

عنوان کتاب: در جریان انقلاب فرانسه

دفتر خاطرات لوییز مدره اک (1789 تا 1791)

نویسنده: دومینیک ژولی

مترجم: شیدا لاجوردی

تعداد صفحات کتاب: 80 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.28 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کسانی که سایر آثار آلبر کامو را خوانده باشند حتی نمی توانند تصورش را هم بکنند که این نویسنده می‌تواند این قدر سرشار از احساس باشد! این کتاب بی نظیر است و بسیار قلب را نوازش می‌کند...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 1277
با توجّه به اینکه کتاب مکیال المکارم تقریباً استدلالی است، سعی شده تمام دلایل عقلی و نقلی مربوط به بحث ذکر شود. با این که کتاب آیین انتظار خلاصه شده است اما سعی شده مطالب به همان صورت اصلی حفظ شود...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 309

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *