داستان های پس از مرگ

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
داستان های پس از مرگ (nbookcity.com)

دانلود کتاب داستان های پس از مرگ

کتاب داستان های پس از مرگ مثل آثار قبلی جی. دی. سلینجر شیرین و در عین حال غمگین هستند.

سه داستان «اقیانوس پر از گوی های بولینگ»، «پسری که روز تولدش بود» و «پائولا» ابتدا قرار بود در نشریات مختلف آمریکایی منتشر شوند ، اما سلینجر در آخرین لحظات اجازه انتشار آن ها را نداد. این آثار تا دهه ها پس از مرگ او هم منتشر نشدند.

سرانجام این سه داستان بر روی اینترنت و در دسترس همگان قرار گرفتند. اولین داستان حکایت برادران هولدن کالفید – قهرمان «ناتور دشت» – است؛ دومی داستان ساده اما کماکان «سلینجری»، و سومی همچون طرحی از داستان بلندتری است که هرگز نوشته نشد.

خلاصه کتاب

داستان اول کتاب داستان های پس از مرگ یعنی اقیانوسِ پُر از گوی‌های بولینگ از جمله مهم‌ترین آثار منتشر نشده‌ی سلینجر محسوب می‌شود و درآمدی است بر کتاب ناتور که محبوب‌ترین اثر اوست. این داستان جادویی، شیرین و غمناک است و نمی‌توان درک کرد که چرا داستان مخفی نگه داشته شده است. این اثر به مرگ شخصیتی به نام کِنِت کالفیلد که در ناتور به هیئت برادر هولدن، اَلی، پرورش یافته است، اشاره دارد.

داستان دوم با نام پسری که روز تولدش بود داستانی است ساده و روان، که سبک نویسندگی جی. دی. سلینجر کاملا در آن مشهود است. و پائولا، تنها داستانی از سیلنجر است که در سبک ترسناک و دلهره‌ آور به رشته تحریر درآمده است. داستان های دوم و سوم این مجموعه قطعاتی ناتمام هستند. خواندن آن‌ها اما دست‌کم از این لحاظ جالب است که شما را به درکی از فرآیند این نویسنده می‌رساند.

پسری که روز تولدش بود درباره‌ی مرد جوانی‌ است که احتمالاً در یک مرکز ترک اعتیاد به الکل بستری ‌است. رِی با موهای قهوه‌ای روشنش که انگار به دستِ یک مادر، مرتب شانه شده و یقه‌برگردان‌های ربدوشامبر خال‌خالی‌اش که تا گلوی تقریباً بی‌ریشش بالا کشیده شده بودند در تختش دراز کشیده است. به عبارت دیگر، او هم کودک ‌مانده است. این داستان درباره‌ی مرد جوانی در آستانه‌ی جنون است، اما سلینجر آشکارا در این‌جا به دنبال قالبی برای یک خط داستانی می‌گشته، که هرگز به طور کامل هم پیدایش نکرده است.

و پائولا قصه‌ی یک فرد مطرود دیگر، و درباره‌ی زوج جوانی به نام آقا و خانم هینچر است. خانم هینچر فکر می‌کند باردار است، و از همسرش تقاضا می‌کند بگذارد او در طول دوره‌ی بارداری در تخت خواب بماند. از قضا معلوم می‌شود که او واقعاً باردار نیست. آخرین پاراگراف‌ها عملاً نه بخشی از داستان، که یادداشت‌هایی در مورد آن‌چه هستند که ممکن بود رخ بدهد، است.

بخشی از متن کتاب

جلو کفش هاش برمی‌گشت بالا. مادرم مدام به پدرم می‌گفت که با او کفش‌های زیادی بزرگی برای کنت می‌خرد یا خواهشا برود از یکی بپرسد که مبادا پاهای پسرک نقصی داشته باشند. ولی من فکر می‌کنم جلو کفش هاش برمی‌گشت بالا چون او همیشه روی چمن‌ها می‌ایستاد و سی و پنج چهل کیلویش را می‌انداخت روی پنجه‌های پاش تا چیزهایی را نگاه کند و بعد با انگشته‌اش برشان گرداند. حتا جلو گیوه‌هایش هم برگشته بود بالا.

موهای لختش که به مادر رفته بود، عین سکه‌ی یک سنتی نو قرمز بود. از سمت چپ فرق باز می‌کرد و بدون خيس کردن شانه‌شان می‌زد. هیچ‌وقت کلاه سرش نمی‌گذاشت و می‌توانستی از فاصله‌های دور هم بشناسی‌اش. یک بعدازظهر توی باشگاه وقتی داشتم با هلن بیبرز توپ می‌زدم، همین که چوب پرچم را فرو کردم توی زمین گلف و طرز ایستادنم را برای ضربه زدن درست می‌کردم، با اطمینان حس کردم که اگر برگردم کیت را می‌بینم. مطمئن برگشتم. حدود پنجاه متر آن‌طرف‌تر، پشت حصار بلند سیمی، نشسته بود روی دوچرخه‌اش و ما را تماشا می‌کرد.

قرمزی موهایش تا این حد بود. دستکش بیس بالش برای دست چپ و پیس اول بود. پشت جاانگشتی دستکش، با مرتب مصرع‌هایی رونویسی می‌کرد. می‌گفت وقتی پشت چوب بیس بال نیست یا وقتی اتفاق خاصی توی زمین رخ نمی‌دهد، دوست دارد این شعرها را بخواند. تا یازده‌سالگی همه‌ی شعرهایی را که توی خانه داشتیم خوانده بود. بلیک و کیتس را از همه بیشتر دوست داشت و از بعضی کارهای کولريج هم خیلی خوشش می‌آمد، ولی من – که عادت داشتم مرتب دستکشش را بخوانم تا همین پارسال نمی‌دانستم که آخرین پیت خوش خطش چه بوده….

نقد کتاب داستان های پس از مرگ

خبر پیدا شدن سه داستان آخر سلینجر ابتدا در سایت تعاملی ردیت مشخص شد پس از آن در دیگر رسانه‌ها هم آن را منتشر کردند. البته نسخه اصلی آن‌ها شناخته شده نیستند اما یک نسخه جلد کاغذی از آن در سایت حراج ای‌بی فروخته شد که گمان می‌رود یکی از 25 نسخه‌ای باشد که در سال 1999 به طور مخفیانه در انگلستان به چاپ رسید. خواندن کتاب داستان های پس از مرگ را به دوستداران ادبیات داستانی پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 429 بار

J.%20D.%20Salinger%20 %D8%AC%DB%8C.%20%D8%AF%DB%8C.%20%D8%B3%D9%84%DB%8C%D9%86%D8%AC%D8%B1

عنوان کتاب: داستان های پس از مرگ

سه داستان کوتاه:

اقیانوس پر از گوی های بولینگ

پسری که روز تولدش بود

پائولا

نویسنده: جی دی سلینجر (جروم دیوید سلینجر)

مترجم: بابک تبرایی

تعداد صفحات کتاب: 57 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.46 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

شجاعی در داستان‌های مجموعه «امروز، بشریت…» از نظر محتوایی بسیار صریح و رک می‌نویسد. عبارات به کار رفته در داستان‌های او گرچه توهین‌آمیز و رکیک نیست؛ اما بسیار بی‌پروا پشت سر هم به کار رفته است و فضایی به شدت منتقد را...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 191
کتاب بادبادک، مجموعه ای از داستان های کوتاه نوشته ی سامرست موام است که نخستین بار در سال 1963 وارد بازار نشر شد. اگرچه موآم به خاطر خلق رمان ها و نمایشنامه های خود نیز مورد ستایش قرار می گیرد، بسیاری از منتقدین بر این عقیده اند که او موفق شد در...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 600

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *