روح گریان من

آخرین ویرایش: 12 ماه قبل
روح گریان من (nbookcity.com)

دانلود کتاب روح گریان من

کتاب روح گریان من، زندگی جذاب و دردناک کیم هیون هی است که به دو دلیل اهمیت بسیاری دارد:

  • یکی اینکه این داستان از زبان یک جاسوس زن بیان می شود.
  • و دلیل دوم این است که درباره کشوری است که ابعاد پنهان و ناشناخته بسیاری دارد.

کتاب روح گریان من به یکی از پرفروش ترین کتاب های جهان تبدیل شده است که تا به حال به یازده زبان زنده دنیا ترجمه شده‌ است. کیم هیون هی، ابتدا خاطرات دوران کودکی خود را به شکل خلاصه بیان می‌کند و بعد به این اشاره می‌کند که چطور دوران مدرسه و دانشگاه را با موفقیت پشت سر گذاشته و به دلیل ظاهر زیبا و تسلط به زبان ژاپنی بسیار سریع بدون اینکه حق انتخابی داشته باشد عضو سازمان جاسوسی حزب شده و آموزش‌های مختلف را برای تبدیل شدن به یک جاسوس حرفه‌ای شروع کرده است.

در تمام این مراحل هیون هی باید هرچه را که به او می‌گفتند اجرا می‌کرد، چون مخالفت با هر دستور مساوی مخالفت با حزب بود و نتیجه آن تبعید، فرستاده شدن به اردوگاه کار اجباری و حتی اعدام بود. اما باید به این نکته اشاره کرد که خود او هم در اثر سال‌ها آموزش و شستشوی مغزی انجام همه‌ی این کارها را افتخار، خدمت به کشور و رهبر عزیز می‌دانست.

هیون هی از آموزش‌هایی که دیده می‌گوید، از اتفاقات داخل کره شمالی می‌گوید، از ماموریت‌های جاسوسی و از منفجر کردن هواپیما می‌گوید، از ماجرای دستگیر شدن و در نهایت از محاکمه شدنش می‌گوید.

خلاصه کتاب

برای درک بهتر از کتاب روح گریان من نیاز به شناخت مختصری از دو نظام سیاسی مخالف به نام کمونیسم و کاپیتالیسم (سرمایه‌داری) وجود دارد. هر چند امروزه نفوذ کمونیسم به ویژه بعد از فروپاشی شوروی سابق در جهان محدود شده است ولی هنوز در چند کشور از جمله کره شمالی این شکل از حکومت برقرار است. کمونیسم مالکیت خصوصی را انکار می‌کند و معتقد به کنترل اقتصاد توسط دولت است. در این کشورها مردم در ساختمان‌ها و خانه‌هایی زندگی می‌کنند که متعلق به دولت است.

و به صورت ماهیانه نیازهای ضروری زندگی‌شان را از طریق کوپن دریافت می‌کنند و همگی کارمند دولت محسوب می‌شوند. در این کشورها گدایی و روسپی‌گری ممنوع است چون همه باید از حداقل‌های زندگی برخوردار باشند تا نیازی به گدایی و فحشا نباشد. محصولاتی که در این کشورها تولید می‌شود معمولاً کیفیت زیادی ندارند چون قرار نیست با محصول دیگری رقابت کنند. در این کشورها معمولاً قوانین سختگیرانه‌ای از جمله تبعید به اردوگاه‌های کار اجباری وجود دارد.

از طرف دیگر نظام سرمایه‌داری طرفدار مالکیت افراد بر اموال خود و اقتصاد آزاد است. کمونیسم با هدف کنترل و توزیع عادلانه ثروت و جلوگیری از تجمع آن در دست تعداد کمی از افراد بسیار ثروتمند مطرح شد. این مسأله موجب از بین رفتن رقابت شد ولی در نظام سرمایه‌داری، چون اقتصاد آزاد است، کسب‌ و کارها با هم رقابت می‌کنند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار و در نتیجه سود بیشتری به دست آورند و به همین منظور باید دست به خلاقیت و نوآوری بزنند و کیفیت و تنوع محصولات را بالا ببرند.

از طرف دیگر چون هدف اصلی در این نظام کسب بالاترین سود ممکن است، شرکت‌ها از طریق تبلیغات مداوم، در جامعه نیاز کاذب ایجاد و انواع مد را ترویج می‌کنند تا تعداد محصول بیشتری را به فروش برسانند. به همین دلیل این انتقاد به نظام سرمایه‌داری وارد است که مصرف‌ گرایی را ترویج می‌کند و نیز تولید بیشتر باعث آسیب بیشتری به طبیعت و محیط زیست شده است.

به نظام کمونیستی هم انتقادهای زیادی وارد شده است از جمله اینکه برخلاف ادعای بنیانگذاران کمونیسم که می‌گفتند جامعه را باید همه مردم اداره کنند به آرامی طبقه‌ ویژه‌ای در این کشورها شکل گرفت که امکانات بیشتری در مقایسه با افراد عادی جامعه دارند و نظر خود را بر همه مردم تحمیل می‌کنند. در کتاب روح گریان من اشاره‌هایی به این امکانات و بهرمندی اعضای حزب وجود دارد.

بخشی از متن کتاب

پس از مدتی لوله‌ها را از دهان و بینی‌ام خارج کردند و من بلافاصله با تمام قدرت زبانم را گاز گرفتم.  در کودکی داستان‌هایی شنیده بودم با این مضمون که آدم می‌تواند با این کار خودش را بکشد. تنها کاری که توانستم بکنم این بود که خودم را به تحمل دردی فوق العاده مجبور کنم. آن موقع نمی‌دانستم که وقتی بی‌هوش شوم بدنم زمام امور را به دست می‌گیرد و به هرحال دوباره شروع خواهم کرد به نفس کشیدن. مغزم داغ کرده بود.

گندش بزنن! چرا نمی‌تونم خودمو بکشم؟! با خودم گفتم: «نکند کیم سونگ ایل هم نجات یافته باشد. شاید هم نه؛ اگر سیانور نکشته باشدش(با این فرض که سیانور را خورده باشد) اضطراب دستگیری‌مان برای کندن کلکش کافی بود. تا همین جا هم که زنده مانده بود خودش معجزه بود.» فکر کردن به او من را ترساند. دلم برایش تنگ شده بود و حالا به معنای واقعی کلمه و کاملا تنها شده بودم. با خودم گفتم:

«باید قوی باشم. رهبر کبیر شخصا به من اعتماد کرده. من برای کشورم جون می‌دم، برای اتحاد دوباره جون می‌دم. نمی‌تونم کشورم رو سرافکنده کنم.» حداقل یک چیز قطعی بود: آن هواپیما منهدم شده بود. من در ان لحظه دیگر به ماموریتم افتخار نمی‌کردم. همان طور که گفتم قبل از دستگیریمان همه فکر و ذکرم انجام درست ماموریت بود و خیلی وقت نداشتم که بخواهم با وجدانم کلنجار بروم.

ولی حالا به فکر جان انسان‌هایی افتاده بودم که از بین رفته بودند و از این بابت متاسف بودم. پرستارها با صدایی آرام صحبت می‌کردند و من گوش هایم را تیز کزدم تا ببینم چه می‌گویند خوشبختانه به انگلیسی صحبت می‌کردند و من بیشتر حرف‌هایشان را می‌فهمیدم. داشتند می‌گفتند احتمالا من زنده می‌مانم. این را هم گفتند که «کیم سونگ ایل» مرده است.

نقد کتاب روح گریان من

کتاب روح گریان من داستان واقعی یک جاسوس زن کره‌ای است که در نوجوانی ناخواسته از خانواده‌اش جدا می‌شود و وارد حزب می‌شود و سخت‌ترین آموزش‌های نظامی را از سر می‌گذراند و در نهایت به عنوان جاسوس به بسیاری از کشورهای جهان سفر می‌کند.

کیم هیون هی، تمام فراز و نشیب‌های زندگی پرماجرا، دردناک و سرشار از ترس و رنج خود و حکومت کره شمالی را در این کتاب می‌گوید و بعد از ترجمه کتابش به یازده زبان دنیا، افراد بسیاری از زندگی او باخبر شدنداین داستان واقعی، سرگذشت جذاب‌ترین جاسوس کره است، شرح حال یک جاسوس زن.

اگر دوست دارید درباره کشور کره شمالی بیشتر بدانید، کتاب روح گریان من را حتما بخوانید.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,202 بار

Kim%20Hyon%20Hui%20 %DA%A9%DB%8C%D9%85%20%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%20%D9%87%D9%88%DB%8C%DB%8C

عنوان کتاب: روح گریان من

داستان واقعی یک جاسوس زن کره ای

شرح حال جذاب ترین جاسوس کره ی شمالی، یک جاسوس زن

جزو برترین زندگینامه ها و خود زندگینامه ها

نویسنده: کیم هیون هی

مترجم: فرشاد رضایی

تعداد صفحات کتاب: 153 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 16.19 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در کتاب سطل شما چقدر پر است؟ دادن انرژی مثبت به خود و دیگران با مثال پر کردن سطل بیان شده است. کتاب مذکور، در جای خود کتاب خارق العاده و بی نظیری است، و توسط کسی نوشته شده که او را پدربزرگ علم روانشناسی مثبت می‌نامند؛ به همین خاطر است که جزو پرفروش...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 4002
اگر طبعا افسرده هستید نگران نباشید، هنوز راه نجاتی وجود دارد. کتاب جادوی ذهن برای شما نوشته شده است. همیشه سعی کنید به بیرون بیاندیشید. همیشه به یک نفر اندیشیدن کار بسیار بدی است. باید این عادت را ترک کنید.یادتان باشد افکار درونی انرژی ذهن را...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 3733

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *