سطل شما چقدر پر است

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
سطل شما چقدر پر است (nbookcity.com)

دانلود کتاب سطل شما چقدر پر است؟

در کتاب سطل شما چقدر پر است؟ به شما ثابت می‌شود که چگونه یک نگرش صحیح، یکی از کلیدهای اصلی برای زندگی موفق به‌ شمار می‌آید. هر یک از ما یک سطل نامرئی داریم. این سطل با حرف‌هایی که دیگران به ما می‌زنند یا کارهایی که برای ما انجام می‌دهند دائما پر یا خالی می‌شود. وقتی سطل ما پر است، ما حس خوبی داریم و وقتی خالی ست، حال ما بسیار بد است. هر یک از ما یک ملاقه‌ی نامرئی هم داریم. وقتی با آن سطل دیگران را پر می‌کنیم، با گفتن حرف‌ها یا انجام کار‌هایی که احساسات خوب و مثبت آن‌ها را افزایش دهد، همزمان سطل خودمان را هم پر می‌کنیم.

ولی وقتی با گفتن حرف‌ها یا انجام کارهایی که احساس بدی به دیگران می‌دهد سطل آن‌ها را خالی می‌کنیم، سطل خودمان هم خالی می‌شود. مثل یک فنجان لبریز، پر بودن سطل‌مان به ما نگرشی مثبت و قوای تازه‌ای می‌بخشد. هر قطره‌ای که به این سطل می‌ریزد ما را قوی‌تر و خوش‌بین‌تر می‌کند. ولی یک سطل خالی ذهنیت ما را مسموم می‌کند، انرژی ما را کم می‌کند و اراده‌ی ما را تضعیف می‌کند. به همین خاطر هر زمان که کسی سطل‌مان را خالی می‌کند، صدمه می‌بینیم. پس هر روز و در هر لحظه باید تصمیمی بگیریم: می‌توانیم سطل یک نفر را پر کنیم یا خالی. و این تصمیم فوق‌العاده مهم است، چون تاثیری عمیق بر روابط، میزان کارایی، سلامتی و شادی ما می‌گذارد.

چکیده کتاب

در کتاب سطل شما چقدر پر است؟ دادن انرژی مثبت به خود و دیگران با مثال پر کردن سطل بیان شده است. کتاب مذکور، در جای خود کتاب خارق العاده و بی نظیری است، و توسط کسی نوشته شده که او را پدربزرگ علم روانشناسی مثبت می‌نامند؛ به همین خاطر است که جزو پرفروش ترین کتاب‌های دنیا است و روی زندگی و روابط نزدیک افراد زیادی در سراسر دنیا تاثیرات ماندگار و فوق العاده ای ایجاد کرده است. این کتاب با یک زبان ساده و گویا، بیشتر از هر چیزی به اهمیت مثبت گرایی و تاثیرات شگفت انگیز آن در زندگی ما اشاره دارد.

کتاب سطل شما چقدر پر است با ارائه آمارهای مستند، به مرگ و میرهای فراوانی، ناشی از منفی نگری اشاره می‌کند، که خواننده را عمیقا به فکر وا می‌دارد.

به گونه ای که باعث می شود با تمام وجود درک کنیم که افکار منفی تا چه اندازه می‌توانند خطرناک و کشنده باشند! از این رو راهکارهای کتاب مبنی بر حرکت بر روی مدارهای مثبت را با جان و دل پذیرا خواهیم شد. کتاب سطل شما چقدر پر است، حجم زیادی ندارد و خواندن آن، عملا وقت زیادی از شما نمی‌گیرد؛ اما به شما اطمینان می‌دهیم که اگر این کتاب را با دقت بخوانید و در زندگی خود به رهنمودهای آن عمل کنید، تاثیرات مثبتی روی زندگی شما می‌گذارد، به مدت یک عمر!

توضیحات پشت جلد کتاب

تصور کنید یک سال پس‌ از آن‌که کار پر کردن روزانه سطل را شروع کردید دنیای شما به چه شکلی خواهد بود. ما فکر می‌کنیم که تغییرات زیر در آن رخ‌داده باشد: محیط کار شما بسیار موفق‌تر و شادتر خواهد بود. شما دوستان بیشتری خواهید داشت. همکاران و مشتریان شما متعهدتر و راضی‌تر خواهند بود. ازدواج شما محکم‌تر خواهد بود. شما از روابط نزدیک‌تر با خانواده و دوستانتان لذت خواهید برد. سالم‌تر و خوشحال‌تر خواهید بود و امید می‌رود که عمر طولانی‌تری داشته باشید.  شواهد علمی و افسانه‌ای فراوانی وجود دارند که اهمیت پر کردن سطل را در زندگی ما نشان می‌دهند.

هر لحظه را برای افزایش احساسات مثبت در اطراف خود غنیمت بشمارید.

این کار تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد. حتی ممکن است دنیا را تغییر دهد.

سرفصل های کتاب

  1. مرگ‌های ناشی از منفی بودن
  2. مثبت بودن، منفی بودن و بهره‌وری
  3. تمام لحظات با ارزش هستند
  4. داستان تام: یک سطل لبریز
  5. آن را شخصی بسازیم
  6. پنج تدبیر برای بالا بردن احساسات مثبت

بخشی از متن کتاب سطل شما چقدر پر است

دکتر میر بیماری جدیدی در کمپ اسرا کشف کرد، ناامیدی شدید. آن روزها کاملا معمول بود که یک سرباز روزها در اتاقش بماند و با ناامیدی به اطراف نگاه کند و به این نتیجه برسند که تلاش برای نجات بی‌فایده است. آن سرباز تنهایی در گوشه‌ای کز می‌کرد و ملحفه‌ای روی سرش می‌کشید و در عرض دو روز می‌مرد. سربازان به این نوع مردن مرض تسلیم شدن می‌گفتند. دکتر‌ها به این بیماری نام میراسموس را دادند، که به نقل از میر به معنی عدم استقامت و انفعال است. اگر سربازان را کتک می‌زند، روی‌شان تف می‌انداختند یا به آن‌ها سیلی می‌زدند، آن‌ها عصبانی می‌شدند و عصبانیت‌شان به آن‌ها انگیزه‌ای برای بقا می‌داد.

ولی بدون انگیزه، آن‌ها به سادگی می‌مردند، در حالی که هیچ توضیح پزشکی‌ای برای مرگ‌شان وجود نداشت. علی رغم حداقل شکنجه‌ی جسمی، میراسموس درصد مرگ و میر سربازان را در کمپ‌های کره‌ی شمالی به رقم باورنکردنی 38 درصد رساند، بالاترین درصد مرگ در تاریخ ارتش آمریکا. نیمی از این سربازان فقط به خاطر تسلیم شدن مرده بودند. آن‌ها کاملا، ذهنی و جسمی، تسلیم شده بودند. چرا همچین اتفاقی افتاد؟ به خاطر تکنیک‌های سخت و بی‌رحمانه‌ای که سربازان کره‌ی شمالی به کار می‌بردند. میر روش شکنجه‌ی روانی مورد استفاده‌ی کره‌ای‌ها را قوی‌ترین صلاح جنگی توصیف می‌کند.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. ای کی یوسان
  2. رمان کوری
  3. کلبه عمو تام
  4. سرگذشت تام جونز کودک سرراهی
  5. قدرت مثبت اندیشی

تعداد بازدید: 4,007 بار

Donald%20O.%20Clifton%20 %20tom%20rath%20 %D8%AF%D9%88%D9%86%D8%A7%D9%84%D8%AF%20%D8%A7%D9%88.%20%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%81%D8%AA%D9%88%D9%86%20%D9%88%20%D8%AA%D8%A7%D9%85%20%D8%A7%D8%B1%D8%AB

عنوان کتاب: سطل شما چقدر پر است؟

رهنمودهای مثبت برای کار و زندگی

نویسنده: دان کلیفتون – تام راث

مترجم: منیژه جلالی

تعداد صفحات کتاب: 115 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.2 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتابی درباره‌ی مادران و دختران و گره خوردن دروغ‌ها و احساساتی که آنها را به هم پیوند می‌دهد. فرانته نویسنده‌ای است که به شهرت اهمیتی نمی‌دهد و به اعتقاد او، خودش ناشناس ماندن را انتخاب نکرده بلکه...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 206
کمدی الهی دانته یکی از شاهکار‌های ادبی دنیاست و همین جایگاه می‌تواند دلیلی باشد که این کتاب را بخوانید. اگر این دلیل شما را قانع نکرد می‌توانید سری به مقاله‌هایی که درباره‌ی این کتاب نوشته شده‌اند بزنید. شاهکار دانته در تمام سال‌های بعد از انتشار از زاویه‌ی ادیان، روانشناختی...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 21082

2 پاسخ

  1. با سلام،کتاب نکات قابل توجهی دارد و اگر واقعاً کسی به آن عمل کند تأثیر انرا خواهد دید. تشکر میکنم از سایت وکتاب های مفید تون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *