محکوم به اعدام

محکوم به اعدام (nbookcity.com)

دانلود کتاب محکوم به اعدام

علی محمد افغانی علاوه بر رمان بلند، داستان کوتاه نیز نوشته است. داستان محکوم به اعدام ماجرای فردی آزاده است که در برابر ظلم و حرف زور یک نزول خوار ایستادگی کرده است و باعث قتل وی می‌شود . حال که او به زندان می‌افتاد، با زندگی و ماجراهای زندانیان دیگر آشنا می‌شود. نام شخصیت‌های اصلی این داستان، زکی است که در خلال داستان، ماجرای زندگی او مشخص می‌شود. شخصیت اصلی دیگر براگه، که قاتل شخص نزول خوار است و به زعم زندانی‌های هم سلول خود فردی بی‌گناه به حساب می‌آید. داستان زندانیان دیگر، مشکلات سیستم قضایی و قوانین ظالمانه را به تصویر می‌کشد و از فضای سیاه آن دوران می‌گوید.

داستان های کتاب

  1. محکوم به اعدام
  2. زنده بگور
  3. بالا بلنده
  4. یک گردش تفریحی
  5. فصل خوب سال

معرفی نویسنده کتاب 

علی محمد افغانی از نویسندگان نامدار ایرانی و نویسندهٔ رمان «شوهر آهو خانم» است. متولد ۱۱ دی ماه ۱۳۰۳ در شهر کرمانشاه و نویسنده نخستین رمان واقعی به زبان فارسی است. افغانی عضو سازمان نظامی حزب توده ایران بوده که در سال ۱۳۳۳ دستگیرشده و در دورهٔ پهلوی ۵ سال را در زندان به سر برده است. وی هم اکنون در آمریکا زندگی می کند و به دلیل مجوز نگرفتن آثار اخیرش از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سرگرم نگارش به زبان انگلیسی می باشد.

چکیده کتاب محکوم به اعدام

محکوم به اعدام نام اولین داستان این کتاب است که چپاول و فساد دستگاه قضایی دوران حکومت پهلوی را با زبانی صریح و بی‌پرده بیان می‌کند. علی محمد افغانی ادبیات را متعلق به همه‌ی انسان‌ها می‌داند و به همین علت با زبانی روان و ساده داستان‌های خود را خلق می‌کند. او نه تنها دیدگاه‌ها و احساسات خود را خواننده به اشتراک می‌گذارد بلکه با بیان زشتی و مشکلات جامعه سعی در آگاه سازی و انجام رسالت اجتماعی خود داشته است.

در داستان محکوم به اعدام با گزارش شرایط اجتماعی زمان مدنظرش عقاید و نظرات خود که تجربی است را همراه با سختی و رنجها و مشگلات تجربه شده اش را ترسیم می نماید. و حل روایت فردی است که می بایست اعدام شود چرا چون در برابر زور گویی و ستم یک شخص نزول خوار مقاومت کرده و طی جدالی کاملا اتفاقی شخص نزول خوار به قتل می رسد. و اورا به زندان انداخته . و وارد یک دنیای دیگر شده. با مردمی که بسیاری با بی رحمی و ظلم و حتی گناه نکرده محبوس شدن و با قصه و ماجراهای زندگی ایشان اشنا می شود.

نخستین داستان مجموعه (محکوم به اعدام)درباره یک زندانی ست که از سر سادگی، یک نزولخور را به قتل رسانده. قاتل کیسه کش حمام است و نزول خور را در همان حمام خفه کرده. در سحرگاهی که حکم اعدام بایستی جاری میشد، قاتل که تا حد مرگ ترسیده توسط یکی دیگر از زندانیان که خود هزارویک مشکل مالی دارد نجات پیدا میکند. زکی(زندانی منجی!) حاضر میشود یک قطعه زمین خود را زیر قیمت بفروشد، و خون بهای مقتول را بپردازد. در آخر داستان معلوم میشود که خود دادستان خریدار زمین بوده وآن را به نصف قیمت از زکی خریداری کرده است..

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. کلیدر جلد چهارم
  2. دختر دایی پروین
  3. هری پاتر و شاهزاده دورگه جلددوم
  4. فوائد گیاهخواری

تعداد بازدید: 1,412 بار

Ali%20Mohammad%20Afghani%20 %D8%B9%D9%84%DB%8C%E2%80%8C%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%20%D8%A7%D9%81%D8%BA%D8%A7%D9%86%DB%8C 3

عنوان کتاب: محکوم به اعدام

نویسنده: علی محمد افغانی

تعداد صفحات کتاب: 177 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.3 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

دکتر هرمزی جنگی در فروردین ماه 1371 در دل سرزمینی از سرزمین های کویری ایران زمین پا به عرصه وجود نهاد. دوران کودکی و نوجوانیش به منوال کویرنشینان به آسمان آبی و بی پروای نامدار کویر پیوند خورد...
بروزرسانی: 2 روز قبل
تعداد بازدید: 322
می‌خواهم در آستانت بگریم پیش از گمرکی شدن اشک‌هام، می‌خواهم دوستت بدارم ای بانوی من، تا بر ارابه‌ی زمان، تقویم‌ها را بگردانم، ماه‌ها و روزها را به نامی دیگر بخوانم. ساعات جهان را تنظیم کنم، با کوبه‌ی...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 513

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *