ویلسون کله پوک

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
ویلسون کله پوک (nbookcity.com)

دانلود کتاب ویلسون کله پوک

کتاب ویلسون کله پوک، اثری که یک جدال عمیق و کشمکش اخلاقی در آن گاهی خود را به شکلی طنز و گاهی به شکلی غم‌انگیز می‌نمایاند.

محل روایت این داستان شهر کوچک داوسونز لَندینگ، در کرانه ی می سی سی پی از جانب میسوری، و به فاصله ی نصف روز مسافرت با کشتی بخار پایین تر از سنت لوییس است. در ۱۸۳۰ آن جا مجموعه ای دنج از خانه های یک طبقه و دوطبقه بود که نمای سفیدشان با رُز ها و نیلوفرهای رونده و پیچ امین الدوله پوشیده و تقریباً به طور کامل از دید پنهان شده بود.

هر یک از این خانه های زیبا باغچه ای در جلوِ خود داشت که با پرچین سفید محصور شده بود و پُر بود از درختان ختمی، گل های همیشه بهار، گل حنا، گل تاج خروس، و دیگر گل های ازمُدافتاده؛ درحالی که در تاقچه ی لبه ی پنجره ی خانه ها جعبه هایی چوبی قرار داشت که پُر بود از گل ناز و گلدان های سفالی که در آن ها نوعی شمعدانی کاشته بودند که گستره ی گل های قرمزش همچون زبانه های آتش روی خانه ی پوشیده ازگل های رُز صورتی به چشم می آمد.

خلاصه کتاب

کتاب ویلسون کله پوک، رمانی نوشته ی مارک تواین است که اولین بار در سال 1893 منتشر شد. در آغاز داستان این کتاب، زنی برده و جوان به خاطر نگرانی درباره ی ایمنی فرزند نوزادش، او را که پوستی روشن دارد، با بچه ی ارباب خود عوض می کند. تواین از دل همین اتفاق ساده، یکی از سرگرم کننده ترین، بامزه ترین و در عین حال گزنده ترین رمان های خود را خلق کرد. کتاب پیش رو، در ظاهر همه ی عناصر لازم در یک داستان معمایی قرن نوزدهمی جذاب را در خود دارد:

هویت های تغییریافته، جنایتی مخوف، کارآگاهی عجیب و راه حلی غافلگیر کننده و غیرمعمول. با این حال، این اثر یک داستان معمایی نیست. کتاب ویلسون کله پوک با پرداخت به فرهنگ آمریکا قبل از جنگ داخلی، جامعه ای را به تصویر می کشد که خود، جنایتکار است و تبعیضات نژادی و برده داری، جنایت های آن هستند. مارک تواین بیشتر داستان‌های فکاهی و اجتماعی می‌نوشت و زشتی‌ها، بی‌عدالتی ها و ناهنجاری ها را با زبان طنز و داستان‌های عبرت‌ آموز منتقل می‌کرد.

بخشی از متن کتاب

برادر قاضی، که پنج سال هم از او کوچک تر بود مردی بود متاهل و پیش ترها چند بچه ای در خانه داشت؛ اما همگی شان مبتلا به سرخجه، خناق و مخملک شدند؛ این موضوع به دکتر فرصتی داد تا روش های کهنه و ماقبل تاریخی اش را روی آن ها آزمایش کند؛ بنابراین گهواره ها خالی ماند. او مرد موفقی بود و فکرش در سوداگری و تجارت خوب کار می کرد و بر ثروتش افزوده می شد. در روز اول فوریه ی سال ۱۸۳۰، دو پسربچه در خانه ی او متولد شدند؛ یکی مال او بود، و دیگری مال یکی از برده هایش که دختری بود به نام رُکسانا.

رکسانا بیست ساله بود. او همان روز پا شد و شروع به کار کرد، زیرا کار داشت و باید از هر دو بچه نگه داری می کرد. یک هفته نکشید که خانم پرسی دریسکول درگذشت. رکسانا مسئول رسیدگی به بچه ها شد. او برای این کار شیوه ی خودش را در پیش گرفت، زیرا آقای دریسکول خیلی زود رفت سراغ کارهای خودش و او را به حال خود رها کرد. در همان ماه فوریه، شهروند جدیدی وارد داوسونز لندینگ شد. این شهروند جدید، آقای دیوید ویلسون، مرد جوانی با نسبی اسکاتلندی بود.

او برای آزمودن بختش از زادگاهش در نواحی مرکزی نیویورک به این منطقه ی دورافتاده آمده بود. بیست و چهار سال داشت، کالج رفته بود و یکی دو سال قبل در یک مدرسه ی حقوق در شرق امریکا دوره ای دانشگاهی گذرانده بود. مردی بود صمیمی، با صورت کک و مک دار، موهای آجری رنگ و چشمانی آبی و زیرک که نوعی صداقت و رفاقت و درخشندگی دلپذیر در آن بود. اگر به خاطر یک گفته ی نابجایش نبود، بی شک می توانست از همان بدو ورود به خوبی کارش را در داوسونز لندینگ شروع کند. اما او در روز اولی که به آن دهکده وارد شد گفته ی ویرانگرش را بر زبان آورد، و همان کار را خراب کرد…

نقد کتاب ویلسون کله پوک

ویلسون کله پوک که یک داستان اخلاقی برخاسته از دوران تاریک سال‌های آخر فعالیت مارک تواین و در واقع بهترین محصول آن دوران است درباره یک شهروند جدید به اسم دیوید ویلسون است که وارد شهر دور افتاده داستان، یعنی داوسونز لندینگ می‌شود تا بختش را برای شروع کار بیازماید اما گفته نابجایی او را انگشت‌ نمای شهر می‌کند.

دوست داران ادبیات داستانی به ویژه آثار طنز و انتقادی مخاطبان این کتاب هستند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 230 بار

Mark%20Twain%20 %D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%20%D8%AA%D9%88%D8%A7%DB%8C%D9%86 %2001

عنوان کتاب: ویلسون کله پوک

(و دوقلوهای شگفت انگیز)

جزو برترین کتاب های کمدی سیاه

نویسنده: مارک تواین

مترجم: امیرحسین وزیری

تعداد صفحات کتاب: 189 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 20 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

این کتاب با تشریح مفاهیم اقتصادی به طور کلی جهان بینی شما رو عوض خواهد کرد، به دروغ های رسانه در مورد مسائل اقتصادی پی خواهید برد و باعث بهتر شدنِ تفکر نقادانه شما در مورد مسائل...
بروزرسانی: 5 ماه قبل
تعداد بازدید: 1544
در «دخمه استخوان ها»، نور طلایی و اغواگر پاریس، جای خود را به تاریکی و سکوتی وهم انگیز می دهد. هم «کاس» و هم بهترین دوستش، «جیکوب»، بلافاصله متوجه نیروی عجیب موجود در دخمه می شوند...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *