دخمه مردگان

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
دخمه مردگان (nbookcity.com)

دانلود کتاب دخمه مردگان

کتاب دخمه مردگان یک داستان فانتزی ارواح، مناسب رده سنی نوجوانان سیزده سال به بالا، به حد کافی جالب و در قسمت‌هایی ترسناک است.

راوی، کسیدی، دختر دوازده ساله ای است که بعد از یک حادثه، می تواند آن سوی پرده حائل میان دنیای زندگان و مردگان را ببیند و بهترین دوستش، روح پسری نوجوان است. او این راز را از همه حتی والدین روح پژوه خود مخفی کرده اما سفر تابستانی خانواده به شهر ادینبرو و بعد پاریس، در حین بازدید از مکان های تاریخی دردسرهای جدیدی پیش می آورد.

و نه تنها جان کسیدی در مواجه با اشباح به خطر می افتد که در این جلد، کل شهر پاریس با تصادف و خرابکارهای متعدد روحی کینه‌جو دچار بحران می شود. داستان روان و پرکشش و ترجمه خوب و بی نقص است، حسابی سرگرم می شوید و لذت می برید.

خلاصه کتاب

کتاب دخمه مردگان نوشته ویکتوریا اشواب و جلد دوم کتاب کلاغ سرخ است. کَسیدی نزدیک بود در آب غرق شود، اما نجات پیدا کرد. حالا قادر شد پرده‌ای را که بین دنیای زندگان و مردگان کشیده شده، کنار بزند و به دنیای مردگان برود. حالا بهترین دوستش هم یک شبح است. پس تمام زندگی او با چیزهای عجیب و غریب همراه می‌شود.  پدر و مادر کَسیدی تصمیم می‌گیرند یک برنامه‌ی تلویزیونی درباره‌ی مهم‌ترین مکان‌های شبح‌زده‌ در دنیا اجرا کنند.

همه‌ اعضای خانواده به ادینبرو در پاریس می‌روند. در این قسمت کَس تصادفی یک شبح که در زیر شهر پاریس خوابیده است را بیدار می‌کند، شبحی بسیار خطرناک و مخوف که می‌تواند همه چیز را نابود کند و از بین ببرد. او باید با کمک دوستش و مهارت اندکش در شکار اشباح با این موجود هولناک مبارزه کند. اما این موجود لحظه به لحظه قوی‌تر می‌شود. تنها راه خلاصی از مخمصه، ادامه دادن به مسیر پیش روست.

كسیدی دائم با خود این جمله ی معروف پدر را زمزمه می کند. آیا او از پس کاری که شروع کرده است برمی آید؟ آیا او می تواند روح سرگردان و پریشان شبح اهریمنی را آزاد کند؟ آیا او می تواند آرامش را برای باری دیگر به شهر زیبای پاریس و ساکنانش برگرداند؟ همه ی اینها به کسیدی و اراده ی استوار او برای شکار این شبح قوی با چشمان قرمز بستگی دارد. کتاب دخمه مردگان، داستان ارواح سریع و هراس انگیز، بدون تردید علاقه مندان به داستان های وحشت را راضی خواهد کرد.

بخشی از متن کتاب

در حال دویدن جیغ میزنم مراقب باشین! «کَس، صبر کن!» جیکوب صدایم میزند و من از روی یک صندلی توی راهروی بین صندلیها می پرم. مامان و بابا به طرف من برمی گردند، بعد سرشان را بلند میکنند و با چشم های گرد به قاب چوبی که به سمت آنها سقوط میکند، زل میزنند. صدای فریاد از روی صحنه به هوا بلند میشود، من خودم را محکم به پدر و مادرم میکوبم تا به زور هلشان بدهم کنار، ولی در آخرین لحظه، قطعه بزرگ دکور با لرزشی می ایستد.

چند متر بالای سرمان متوقف میشود و ده دوازده طناب و سیم آنرا محکم نگه می دارند. صدای یکی از کارگرهای صحنه به گوش میرسد که با صدای بلند میگوید: «ببخشید!» پائولین که معلوم است حسابی جوش آورده سرش را تکان میدهد و تندتند به زبان فرانسوی شروع به حرف زدن می کند. جرو بحث داغ چند ثانیه طولانی دیگر هم ادامه پیدا میکند و بعد پائولین سرش را تکان میدهد و دوباره رو به ما میکند: «تئاتر.»

مامان با سرخوشی و خیالی آسوده میخندد و بابا دستی به شانه ام میکشد. حتماً قیافه ام به همان اندازه ای که حس میکنم به هم ریخته است، چون بابا با لحنی آرامش بخش می گوید: «چیزی نیست کس حال همه مون خوبه.» مامان هم میگوید برای همینه که بیشتر از یه دونه طناب دارن. ولی وقتی پشت سر پدر و مادرم به خیابان میروم قلبم هنوز توی سینه ام میکوبد. ممکن بود

صدمه ببینند. ممکن بود کشته بشوند. آب دهانم را قورت میدهم، از یک چیز مطمئن هستم. روح خبیث دنبال من است، نه پدر و مادرم. اگر از هم جدا شویم لااقل آنها در معرض خطر نخواهند بود. جیکوب میگوید: «ما هم صاف میریم تو دل خطر» دستش را به طرف پدر و مادرم تکان میدهد و می گوید: «تازه، دقیقاً چه جوری میخوایم از دست این روح پرس ها در بریم؟» چه سؤال خوبی…

نقد کتاب دخمه مردگان

کتاب دخمه مردگان اولین بار در سال 2019 منتشر شد. «کاس» و والدینش برای قسمت بعدی برنامه ای تلویزیونی درباره موجودات ماورایی، از ادینبرا به پاریس، «شهر نور»، سفر می کنند. نخستین محل توقف آن ها، «دخمه مردگان پاریس» است، مکانی زیرزمینی که در آن، بقایای بیش از شش میلیون نفر در زیر پای دو میلیون انسان ساکن شهر، آرام گرفته است.

در این «دخمه استخوان ها»، نور طلایی و اغواگر پاریس، جای خود را به تاریکی و سکوتی وهم انگیز می دهد. هم «کاس» و هم بهترین دوستش، «جیکوب»، بلافاصله متوجه نیروی عجیب موجود در دخمه می شوند. وقتی «کاس» به شکل اتفاقی یک روح را از دخمه آزاد می کند، او و «جیکوب» باید هرچه سریع تر جلوی اتفاقات بعدی را بگیرند و از نابودی تمام شهر جلوگیری کنند…

کتاب دخمه مردگان یک سفر رضایت بخش دیگر به جهان مردگان است و به تمام نوجوانان علاقه‌مند به داستان های ترسناک پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 398 بار

Victoria%20Schwab%20(%D9%88%DB%8C%DA%A9%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%A7%20%D8%B4%D9%88%D8%A7%D8%A8)

عنوان کتاب: دخمه مردگان

نامزد جایزه گودریدز سال 2019

نویسنده: ویکتوریا شواب

مترجم: نگار شجاعی

تعداد صفحات کتاب: 204 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 14.61 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب ادعا می‌کند انتخابات و به‌طور مشخص انتخابات ریاست‌جمهوری یک بازی چند لایه و پیچیده است. یک بازی که در آن بازیگران مختلف و با منافع و درخواست‌های متفاوت حضور دارند. این کتاب از هفده زاویه به بررسی...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 217
«گولو» پسری نوجوان و پیشخدمت هتل راجا غذاخوری کثیفی در کوچه‌ای بن‌بست در یکی از مناطق بومی هندوستان، است. در تاریکی شب ناگهان «امدادعلی»، مشتری خوب آنها، با چهره‌ای وحشت‌ زده وارد شده...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 196

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *