زن پولدار

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
زن پولدار (nbookcity.com)

دانلود کتاب زن پولدار

اکثر کتابهای موفقیت مالی، یا مطالبی فراجنسیتی دارند یا تنها در مورد مردها نوشته شده‌اند، اما کتاب زن پولدار یک تفاوت اساسی دارد، این کتاب فقط و فقط برای خانمهاست.

کیم کیوساکی در این کتاب، در ۲۴ فصل، درباره معنای استقلال مالی، نقش زنان در امور مالی، سرمایه گذاری زنان، و آماده‌ سازی آنها برای آغاز یک تحول بزرگ در زندگی پولی و مالی شان صحبت کرده است.

زندگی برای همه ما چالش‌هایی دور از انتظار را پدید می‌آورد. این کتاب به شما نشان خواهد داد که چگونه می‌توانید در رویارویی با هر چالشی به خودتان متکی باشید. صرف نظر از اینکه اهل کجا هستید، تحصیلاتان در چه زمینه ای بوده، در حال حاضر چقدر پول دارید و یا چه عذر و بهانه هایی دارید، این کتاب به شما نشان خواهد داد که به چه نوعی از شجاعت نیاز دارید تا زندگی خود را تغییر دهید.

خلاصه کتاب

نویسنده در کتاب زن پولدار تمام تجربیات طلایی خود را که با آن‌ها در مسیر ایجاد امپراطوری مالی خود مواجه بوده است، برای شما بازگو می‌کند. ممکن است شما مادری باشید که اخیراً طلاق گرفته‌اید، یا زن تنهایی باشید که روزهای کهولت را طی می‌کنید، یا همسر خود را از دست داده‌اید، یا حتی زن خوشبختی باشید که همسر خوبی دارید، ولی نگران آیندۀ مالی خود در زمان بازنشستگی هستید، بدانید که با داشتن این کتاب شما تنها نیستید.

در واقع این کتاب در مورد آزادی مالی است، چرا که کیوساکی معتقد است کلید آزادی زنان قبل از هر چیز در آزادی مالی آن‌هاست. به بیان او مهم‌ترین گام، اولین گام است. شما با داشتن کنترل بر وضعیت مالی خود، می‌توانید با گام‌های مطمئن در مسیر زندگی قدم بردارید. باید بدانید آزادی مالی حق تمامی زنان دنیاست.

در حرفه سرمایه‌گذاری «چگونه» سرمایه‌ گذاری کردن، چگونه ملک اجاره‌ای را خریدن، چگونه سهام را انتخاب کردن، یا چگونه بازپرداخت خوبی در قبال سرمایه‌گذاری به دست آوردن، موضوعاتی هستند که برای مردان و زنان به طور مشترک مطرح است. چه سهام، اوراق قرضه، و چه ملک برایشان فرق نمی‌کند که شما زن هستید یا مرد که مبادرت به خریدن، فروختن، نگهداری، بازسازی، و یا اجاره می‌کنید. بنابراین چه نیازی‌ هست که کتابی مخصوص زنان در سرمایه‌گذاری‌ ارائه شود؟

پاسخ این است که در رابطه با پول، از لحاظ تاریخی، جسمی، ذهنی و احساسی زنان و مردان متفاوت هستند. اصلی‌ترین علل اینکه زنان امروزه در رابطه با پول و سرمایه گذاری در بی‌خبری کامل به سر می‌برند، همین تفاوت‌ها هستند. این تفاوت‌ها عللی هستند که جنسیت‌ها را از هم جدا کرده و دلیل اختصاص یک کتاب به زن‌ها نیز از همین موضوع سرچشمه می‌گیرد.

خانم کیم کیوساکی همسر رابرت کیوساکی مشهور (نویسنده کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول) است. او چند سالی است که در کنار همسر خود به عنوان نویسنده کتاب‌های موفقیت و سخنران انگیزشی فعالیت می‌کند. کتاب‌های او با کمک همسرش نوشته می‌شود و همیشه از نام و برند رابرت کیوساکی برای فروش کتاب‌ها سود برده می‌شود. معروف‌ترین اثر او کتاب زن پولدار است که در سال 2006 منتشر شده است.

بخشی از متن کتاب

گفتم: «تا حالا این کلمات رو به کار بردی، به محض اینکه پولدار بشم، فلان کارو می کنم یا هر موقع وقت داشته باشم، فلان کارو انجام میدم. آیا هیچ کدوم از این جمله ها آشنا نیستند؟» تریسی جواب داد: «چرا، من قطعا این جمله ها رو استفاده کردم. مخصوصا در مورد وقت آزاد. منظور؟» گفتم: «آیا هرگز وقت آزاد پیدا کردی؟» چند ثانیه فکر کرد و سپس اعتراف کرد: «تقریبا هیچ وقت.» الزلي وسط حرف ما دوید و گفت: «من از این جمله به محض اینکه پولدار بشم زیاد استفاده می کنم. راستشو می خوای بدونی؟ اون کارهایی رو که اگه روزی پولدار بشم، می خوام بکنم به نظر می رسه که هرگز اتفاق نمی افته.

میخوای بدونی که چرا؟ چون پول همیشه خرج چیزای دیگه می شه. مث اینکه این جمله من تضمین میکنه که هیچ وقت چنین چیزی پیش نمیاد. گفتم: «حقیقت همینه. وقتی میشنوم که کسی میگه، به محض اینکه پولدار بشم شروع می کنم. من تقریبا مطمئن میشم که اونا هرگز شروع نمیکنن. همین جمله به تنهایی، به محض اینکه پولدار بشم توجیه کننده اینه که هیچ اقدامی نکنید چون نمی تونید… تا اینکه پولدار بشین. این جمله بهانه بزرگیه هیچ کاری نکنین.» تریسی با دلسردی پرسید: «بنابراین اگه برای سرمایه گذاری هیچ پولی نداشته باشم، چی کار باید بکنم؟»

پرسیدم: «اجازه میدین ماجرایی رو تعریف کنم که طرز فکر منو عوض کرد که اول باید پول داشت و بعد سرمایه گذاری کرد؟» تریسی و لزلی با حرکت سر تأئید کردند که ماجرا را تعریف کنم. هنگامی که رابرت و من در ارگان زندگی می کردیم و من تازه می خواستم حرفه سرمایه گذاری رو شروع کنم، هیچ پس اندازی نداشتیم. درحقیقت مبلغ ناچیزی داشتیم، همین و بس. پرداختن بدهی و صورتحسابهای ماهیانه خودش ماجرایی بود. یه روز بعدازظهر، از یه مسافرت شغلی ۵ هفته ای از استرالیا برگشته بودیم. دقیقا تازه از در خونه وارد شده بودیم و هنوز چمدونا در دستمان بود که تلفن زنگ زد.

کارگزار مستغلات ما پشت خط بود. او گفت که ما یه ساعت وقت داریم تا از یه مجتمع مسکونی ۱۲ واحدی دیدن کنیم و اون مارو در همون لحظه به عنوان اولین متقاضی خرید اون مجتمع در نظر گرفته بود. اگه اون تا یه ساعت دیگه از ما خبری به دست نمی آورد، این مجتمع رو به نفر بعدی در فهرست خودش واگذار می کرد.

نقد کتاب زن پولدار

خواندن ایده‌های کتاب زن پولدار می‌تواند به هر زنی که قصد استقلال مالی دارد کمک کند. بدون تردید آقایان، خانواده، شرکت و دولت گزینه‌هایی هستند که از نظر مالی در آینده نمی‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. پس تنها راه رسیدن به کامیابی مالی رسیدن به استقلال‌ مالی است. شما با انتخاب استقلال مالی، آیندۀ مالی خود و فرزندان خود را بیمه خواهید کرد. ولی در صورتی که تکیه بر دیگری را انتخاب کنید باید مسئولیت و عواقب آن را نیز، تمام قد پذیرا باشید.

این کتاب علاوه بر خانم ها می تواند راهنمایی ها و نکات خیلی خوبی برای آقایان نیز داشته باشد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 645 بار

Kim%20Kiyosaki%20 %DA%A9%DB%8C%D9%85%20%DA%A9%DB%8C%D9%88%D8%B3%D8%A7%DA%A9%DB%8C

عنوان کتاب: زن پولدار (زن ثروتمند)

کتابی ویژه خانم ها در امر سرمایه گذاری

نویسنده: کیم کیوساکی

مترجم: داود نعمت اللهی

تعداد صفحات کتاب: 234 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 22.66 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بی گمان هستند افراد مرفهی که همواره در جهت انباشتن مال تلاش می کنند. درک ماهیت و علل این دل مشغولی درخور کتابی مستقل است و در این مقال نمی گنجد. اما اغلب، طلب حقوق بالاتر را میتوان نشانی از خواسته ای...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1530
کتاب در هفت بخش تنظیم شده است که می‌توان به شناخت کوروش، آغاز کودکی در کوهستان، سوگند کوروش، گنج کرزوس، در آتش باختری، بابل سقوط می‌کند، دعوت مغ و پایان کار اشاره کرد.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 4255

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *