همه‌ چیز همه ‌چیز

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
همه‌ چیز همه ‌چیز (nbookcity.com)

دانلود کتاب همه‌ چیز همه ‌چیز

کتاب همه‌ چیز همه ‌چیز رمانی جذاب و شاعرانه، داستانی تازه و تکان دهنده و عمیقا رضایت بخش است.

چه می‌شد اگر نمی‌توانستید چیزی را لمس کنید؟ نمی‌توانستید هوای تازه استنشاق کنید و گرمای خورشید را روی پوست‌تان حس کنید؟ و چه می‌شد اگر حتی از لذت بوسه‌ محروم بودید؟

رمان حاضر، که از پرفروش‌ترین کتاب‌های وال استریت ژورنال است، ماجرای دختری را روایت می‌کند که به معنای واقعی کلمه، نسبت به همه‌چیز حساسیت دارد، اما در خلال رابطه‌ای عاشقانه، بزرگ‌ترین ریسک زندگی‌اش را انجام می‌دهد و برای نخستین بار، طعم عشق را با پسری تجربه می‌کند که به محله‌ی او نقل مکان کرده و هم‌سن‌وسال خودش است. در سال 2017 فیلمی بر اساس این کتاب و به همین نام به کارگردانی استلا مگی ساخته شده است.

خلاصه کتاب

نیکولا یون در کتاب همه چیز همه چیز، داستان زندگی مادلین را نوشته است. مادلین هفده سال دارد و باید مثل بقیه‌ی هم سن و سال‌ هایش پر از انرژی و سرشار از تجربه باشد. اما مادلین تا به حال از خانه خارج نشده است و به جز مادر و پرستارش، کسی را ندیده است. او به بیماری نادری مبتلا است: نقص ایمنی مرکب. به همین دلیل نمی‌تواند در محیط‌های عمومی حضور پیدا کند یا با چیزهای غیر بهداشتی تعامل داشته باشد.

زندگی او به مادر، پرستار و کتاب‌ هایش خلاصه شده است. اما یک روز مادلین متوجه می‌شود که همسایه‌ی جدیدی به خانه‌ی کنار آن‌ها اسباب‌ کشی کرده است. بعد از گذشت مدت کوتاهی، مادلین با پسر خانواده رابطه‌ی دوستانه‌ای برقرار می‌کند. این بزرگترین ریسکی است که مادلین در زندگی‌اش انجام داده است.

بخشی از متن کتاب

به جز اخراج کارلا، اینترنت را ممنوع و کلاس معماری حضوری ام با آقای واترمن را هم لغو کرده است. کل این هفته سعی کردیم راجع به این مسائل صحبت نکنیم. دروغ های من. کارلا. ألى. یک هفته مرخصی گرفت و در غیاب کارلا از من مراقبت کرد. به جای هر دو ساعت، هر یک ساعت علائم حیاتی ام را بررسی کرد و هر بار که نتایج عادی بود، نفس راحت کشید. روز چهارم گفت دیگر خطری تهدیدمان نمی کند. گفت شانس آوردیم. میپرسد: «داری به چی فکر می کنی؟» «دلم واسه کارلا تنگ شده.» «من هم همین طور، اما اگه میذاشتم بمونه، مادر خوبی نبودم. می فهمی؟ اون جونت رو به خطر انداخت.»

آرام می گویم: «اون دوستم بود.» خشمی که کل هفته از او انتظار داشتم، سرانجام خودش را نشان داد. اما اون فقط دوستت نبود. پرستارت بود. قرار بود ازت مراقبت کنه. قرار نبود جونت رو به خطر بندازه تا تو رو با پسرهای نوجوونی آشنا کنه که قلبت رو بشکنن. دوست ها به آدم امید واهی نمیدن.» | لابد قیافه ام هم مثل احساسم سرشار ناامیدی است، چون او یک دفعه ساکت می شود و کف دستهایش را با جلوی رانهایش پاک می کند. «دختر کوچولوی من. واقعا ببخشید.» و این جاست که همه چیز ناگهان برایم روشن می شود. کارلا واقعأ رفته. فردا که مامان برود، او این جا نخواهد بود.

به جایش یک پرستار جدید می آید. کارلا رفته، همه اش هم تقصیر من است. آلی هم رفته، دیگر هیچ وقت فرصت دیدار دوباره به دست نمی آید. از فکر نبودنش دردم می گیرد و نفسم را حبس می کنم، درد پایان چیزی که هنوز شروع هم نشده بود. مطمئنم که مامان در نهایت اجازه میدهد از اینترنت استفاده کنم و دوباره می توانیم چت کنیم، اما این کافی نیست. اگر بخواهم با خودم روراست باشم، باید بگویم قبول دارم که هیچ وقت هم قرار نبوده کافی باشد. می خواهم همه جوره با او باشم. دستش را روی قلبش می گذارد. میدانم که دردمان یکی است. می گوید: «ازش برام بگو»…

نقد کتاب همه‌ چیز همه ‌چیز

چه نوجوان باشید و چه بزرگسال فرقی نمی‌کند، این کتاب مناسب کسانی است که دوست دارند رمان‌های عاشقانه‌ی چالش‌ برانگیز بخوانند. رمانی سرگرم کننده است که خود کتاب بسیار جذابتر از فیلم اقتباسی از آن است. به طور خلاصه کتاب همه‌ چیز همه ‌چیز درباره این است که چگونه بعضی تصمیمات بزرگ و کوچک کنار همدیگر می توانند زندگیمان را تغییر دهند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,217 بار

Nicola%20Yoon%20 %D9%86%DB%8C%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%A7%20%DB%8C%D9%88%D9%86

عنوان کتاب: همه‌ چیز همه ‌چیز

از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز

جزو برترین آثار تبدیل شده به فیلم و سریال

جز برترین رمان های عاشقانه

جزو برترین رمان های نامه نگارانه

نویسنده: نیکولا یون

مترجم: میترا امیری لرگانی

تعداد صفحات کتاب: 261 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 10.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

اروین د. یالوم در کتاب مخلوقات یک روز، از تجربیات و درگیری‌ های بیمارانش نوشته است. او دو چالش بزرگ خود را بیان می‌ کند: چگونه می‌توان زندگی معنادار داشت و چگونه باید با پایان زندگی کنار بیاییم.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 776
پدر سارا که قادر نیست از او نگهداری کند او را به مدرسه شبانه‌ روزی خانم مین چین در لندن می‌سپارد. سارا که دختر خیال‌ پردازی است، به زودی به مدرسه عادت کرده و به خوبی در آن جا زندگی می‌کند...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 984

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *