نه گفتن کافی نیست

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
نه گفتن کافی نیست (nbookcity.com)

دانلود کتاب نه گفتن کافی نیست

کتاب نه گفتن کافی نیست، از طریق آشکار کردن نیروهای تأثیرگذار در به قدرت رسیدن «ترامپ»، چشم اندازی جسورانه را برای مقابله ی جوامع با نظامی گری، ملی گرایی، و بنگاه مداری ارائه می کند.

مبحث کتاب حاضر به‌ طور خلاصه این است که ترامپ با آن‌ همه افراط‌ گرایی، صرفاً انحراف کوچکی از یک نتیجه‌ گیری منطقی است، یعنی تقلیدی مصنوعی از تقریباً تمام بدترین روندهای نیم‌قرن گذشته. ترامپ محصول نظام‌های فکری قدرتمندی است که حیات بشری را براساس نژاد، مذهب، جنسیت، ظاهر فیزیکی و توانایی‌های فیزیکی رتبه‌ بندی می‌کنند.

خلاصه کتاب

صرفا نه گفتن به ایده­ ها و بازیگران بدی مانند ترامپ کافی نخواهد بود. محکم­ترین «نه» گفتن­ ها بایستی با یک بله جسورانه و آینده­ نگر همراه باشد، بله به طرحی برای آینده که به حدی معتبر و جذاب است که بسیاری از مردم، با وجود تاکتیک­ های ایجاد شوک و ترسی که علیه آن­ها استفاده می­ شود. برای تحقق آن مبارزه خواهند کرد.

نه گفتن (به ترامپ ، به مرین لهپن فرانسه، به هرگونه حزب بیگانه هراس و ملی­گرای افراطی که در سراسر جهان در حال ظهور هستند)، شاید بتواند در ابتدا میلیون­ها نفر را به خیابان­ها بیاورد، اما این بله گفتن است که ما را در این مبارزه نگه خواهد داشت. بله همانند چراغ راهنمایی است که در طوفان­های پیش­رو به ما اجازه نمی­دهد از مسیرمان دور شویم.

کتاب نه گفتن کافی نیست، اثری نوشته ی نائومی کلاین است که نخستین بار در سال 2017 به چاپ رسید. «کلاین» در این اثر بیان می کند شیوه ی اجرایی «دونالد ترامپ»—بر هم زدن افراطی نظم اقتصاد آمریکا به سود شرکت های بزرگ، جنگ همه جانبه با «تروریسم و افراط گرایی»، و کنار گذاشتن اطلاعات علمی در مورد موضوع تغییرات اقلیمی—امواجی از بحران و شوک را یکی پس از دیگری به وجود خواهد آورد، هم در اقتصاد، هم در امنیت ملی و هم در محیط زیست.

بخشی از متن کتاب

زمانی که دولت بوش اعلام کرد که دارد به یک «جنگ بی پایان با تروریسم» متوسل می شود و اینکه هر کاری را که از دست غیردولتی ها برآید، به آنها خواهد سپرد. شرکت های جدید با پنجره های رنگی مثل قارچ های سمی در دور تا دور حومه ویرجینیا، بیرون از واشنگتن، و دی سی، سبز شدند و شرکت های موجود مثل بوز ألن همیلتون کار و بار خود را گسترش دادند و وارد عرصه های جدیدی شدند. دنیل گروس، متوجه حال و هوای جدیدی شد که بسیاری اسم آن را حباب امنیتی گذاشته بودند و در سال ۲۰۰۵ در اسلیت نوشت:

«مسئله امنیت کشور احتمالا درست به مرحله ای رسیده که سرمایه گذای اینترنتی در سال ۱۹۹۷ به نقطه اوج آن رسیده بود. در آن زمان، تنها کاری که می بایست میکردید افزودن یک “ع” در جلوی اسم شرکت تان بود و IPO شما سر به فلک میکشید. حالا شما میتوانید همین کار را با “قلعه نظامی” بکنید. این بدین معنی ست که بسیاری از گماشتگان ترامپ از شرکت هایی هستند که در زمانی نه چندان دور برون سپاري امور مربوط به تخصص آنها در تصور کسی نمیگنجید.

مثلا رئیس ستاد شورای امنیت ملی او تیمسار دوم بازنشسته، کیث کلاگ است. در میان کارهای عدیده ای که کلاگ از زمان شروع به کار خصوصی با پیمانکاران امنیتی داشته، کار مرتبط به شرکت کیوبیک ديفنس بوده است. بنا به سیاست این شرکت، او «امور مرتبط با آموزش نیروهای رزمی زمینی مان و تمرکز بر توسعه مجموعه مشتریان دائمی و جهانی» را رهبری می کرد. اگر فکر می کنید که “آموزش رزم” چیزی است که روزی روزگاری همه اش به عهده خود ارتشیها بوده، حق با شماست…

نقد کتاب نه گفتن کافی نیست

قبل از واقعه ترامپ به نظرمان می‌رسید که همه چیز در حال بهتر شدن است؟یادتان هست؟ در کتاب نه گفتن کافی نیست نائومی کلاین روزنامه‌نگار جهانی تحسین برانگیز، نویسنده پرکار و پرفروش نشان‌مان می‌دهد که ما چگونه به این مرحله عجیب، غیر قابل پیش بینی و خطرناک رسیدیم؛ چگونه می‌توانیم جلوی بدتر شدن اوضاع را بگیریم، و چگونه می‌توانیم_ اگر سرمان به باد نرود_ اوضاع را بهتر کنیم.

این کتاب همچین حقیقتی را برای ما فاش می‌کند: انتخاب ترامپ فقط انتقال مسالمت آمیز قدرت نیست، بلکه شراکتی تاجرمآبانه است که با استفاده از ترفندهای عمدی و ایجاد شوک‌های پیاپی و موج در موج سیاست‌های افراطی، بحران‌های متعددی را بر مردم تحمیل می‌کند و از این طریق جامعه، محیط زیست، اقتصاد و امنیت ملی را به نابودی می‌کشاند.

این کتاب ابزاری است برای مقاومت در برابر شوک؛ و به همه ما نشان می‌دهد که چطور می‌توانیم طلسم ترامپ را بشکنیم و دنیای مطلوب‌مان را بسازیم و نگذاریم خلافکاران قسر در بروند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 393 بار

Naomi%20Klein%20 %D9%86%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C%20%DA%A9%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86

عنوان کتاب: نه گفتن کافی نیست

ظهور ترامپیسم: ظهور بحران های فزاینده

نویسنده: نائومی کلاین

مترجم: یوسف نوری زاده

تعداد صفحات کتاب: 413 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 29.45 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب مهمان مامان روایتی از روابط اعضای یک خانواده است با فامیل، همسایه‌ها، حکایت صمیمیت‌ها، نگرانی‌ها و درمجموع فرهنگ جاری در گوشه‌ای از این شهر بزرگ که طی ماجرایی چند ساعته بیان می‌شود. هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده معاصر ایرانی است که...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 2955
جستجوی شیوه‌های درک، تحلیل و تفسیر هستی از سوی برونو لاتور و همکارانش که با پشتیبانی مالی اتحادیه اروپا صورت گرفته، تلاشی فلسفی است تا بنیاد تازه‌ای در فهم نظام اندیشه‌ای انسان معاصر...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 111

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *