ده درصد شادتر

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
ده درصد شادتر (nbookcity.com)

دانلود کتاب ده درصد شادتر

کتاب ده درصد شادتر یک راهنمای خودپروری است که حتی افراد شکاک نیز آنرا در آغوش خواهند کشید!

کتاب های متعددی در زمینه مدیتیشن و چگونگی آشنایی با مفهوم آموزه های بودا وجود دارند که همگی با فرآیندی پیچیده و بر اساس آنچه که در ذهن فرد مدیتیشن کار می گذرد بیان میشوند؛ توضیحاتی که اغلب در کنار تمام صحت و اعتبارشان و در کنار تمام مزایایی که دارند به واسطه ی پر زرق و برق بودن و کلام اغراق آمیزشان حتی گاهی به دفع خواننده منتهی می شوند.

دن هریس در اولین اثر خود، سعی کرده تا به زبانی ساده و عادی مفاهیم پیچیده و گاهی غیر قابل درک بودا و هر آنچه که در مورد تمرین مدیتیشن وجود دارد را در قالب زندگی و تجربیات شخصی خود و به زبانی ساده بیان کند. تمام آنچه که در این کتاب به چشم می خورد، حاصل دوره ای چند ساله از سختیها و تجربیات تلخ و شیرین زندگی فردی و شغلی نویسنده است که رسیدن به آرامش زندگی در لحظه، آگاه بودن و رضایت داشتن و شادمان بودن را ده درصد آسان تر می سازند؛ شاید هم بیشتر.

از مقدمه کتاب

اگر به من در بدو ورودم به نیویورک برای کار در شبکه خبری می گفتید که قرار است با استفاده از تفکر و اندیشه صدای درونم را بی اثر کنم و یا قرار است کتاب ده درصد شادتر را در مورد آن بنویسم ممکن بود به شما بخندم. اما کمی بعد سلسله ای از رخدادهای عجیب و پیش بینی نشده به وجود آمد که همچون برق و باد، دردناک ترین و در عين حال عمیق ترین تجربه های زندگی ام را شکل دادند. در نتیجه ی تمام این ها فهمیدم که تمامی اعتقادات قبلی من چیزی جز تصورات غلط نبودند.

تفکر و اندیشه از مشکلی ارتباطی میان خود و عموم مردم رنج می برد چرا که برجسته ترین حامیان آن به گونه ای سخن می گویند که گویی نوای جاودانگی را همراه خود دارند اگر از این دیدگاه سنتی عبور کنید خواهید دید که تفکر و عبادت تنها تمرینی برای ذهن شماست؛ روشی اثبات شده که صدای درون شما را از این سو و آن سو بردنِ اجباری شما باز می دارد. می خواهم با شما صادق باشم این روش یک درمان معجزه گر نیست.

این روش شما را خوش قامت تر جذاب تر نخواهد کرد و مشکلات شما را نیز به یک باره سامان نخواهد داد. بایستی کتابهای خیالی و رهبرانی که نوید روشنگری فوری می دهند را فراموش کنید. بنا بر تجربه ای که داشته ام، تفکر و عبادت شما را ده درصد شادتر خواهد کرد. البته این تخمین به شکل مضحکی غیر علمی ست اما همچنان برآورد خوبی به حساب می آید. همین که قلق کار را بفهمید این عمل میتواند فضای کافی در ذهن شما ایجاد کند تا در هنگام خشم و یا رنجش، احتمال کمتری برای به دام افتادن وجود داشته باشد.

خلاصه کتاب

مفاهیمی که پیش از این به آن‌ها باور داشته‌اید را فراموش کنید! باور ذهنی ساده لوحانه و فرهنگی را که مایه فلاکت‌تان است به باد فراموشی بسپارید! مدیتیشن راه حل نجات شماست؛ حتی اگر از انجام آن خجالت بکشید، ارزش امتحان کردن را دارد…

با جنب و جوشِ بی‌هدف، زندگی به بحرانی بی‌ارزش و همیشگی تبدیل می‌شود. هرگز قانع و راضی نخواهید بود و همیشه مثل یک کودک به دنبال چیز دیگری هستید. کتاب ده درصد شادتر در یازده فصل تجربیات مردی را به شما منتقل می‌کند که او نیز همین فرآیند پوچی و بطالت را در زندگی‌اش گذرانده و اکنون از فواید مراقبه که روشی باستانی است و به کمک زندگی شتاب‌زده و مدرن امروزی آمده سخن می‌گوید.

جانمایه سخن کتاب حاضر این نکته است که مدیتیشن نمی‌تواند تمام مشکلات زندگی شما را حل کند، نمی‌تواند شما را قد بلندتر جلوه دهد یا شما را روی نیمکت پارک به شکلی ناگهانی در موضع سعادت و خوشبختی قرار دهد، اما می‌تواند شما را ده درصد شادمان‌تر و راضی‌تر سازد، شاید هم کمی بیشتر!

دن هریس در کتاب ده درصد شادتر، به توضیح اتفاقی که در حین اجرا برایش رخ داد و شرح کارهایی که برای رهایی از آن شرایط و دستیابی به آرامش بیشتر انجام داد، می‌پردازد. از نظر او مراقبه و رها شدن از نفْس، روشی بسیار کارامد جهت داشتن زندگی بدون استرس است. پس اگر به دنبال کنترل ندای درونی و دستیابی به آرامش بیشتر در زندگی خود هستید، این کتاب برای شما مفید و جذاب خواهد بود.

بخشی از متن کتاب

تنفر من از هیپی ها و دوران عصر جدید به اواسط دهه ی هفتاد میلادی و زمانی که تنها پنج سال سن داشتم باز میگردد. پدر و مادرم که هنوز از بندِ فرهنگ به وجود آمده از عصر محاسبه سن بر اساس نجوم خارج نشده بودند، مرا در کلاس یوگای کودکان یک مدرسه ابتدایی ثبت نام کردند. با لباس جین و بچه گانه ای که پوشیده بودم در کلاس حاضر شدم.

مربی مان که اکنون در ذهنم به شکلی غیر واقعی همچون ملخی که در حال عبادت کردن بود مجسم میشود، به من گفت که شلوارم به اندازه کافی برای انجام حرکات یوگا راحت و مناسب نیست و انعطاف پذیری لازم را ندارد. او مرا مجبور کرد تا مقابل سایر بچه ها شلوارم را در بیاورم و در حالی که تنها شورت به پا دارم یکی از حرکات یوگا را انجام دهم.

آسیب های دوران کودکی من (که شامل سفرهای تفریحی اجباری و رفتن به فروشگاه های غذاهای ارگانیک نیز میشد) با سال هایی که در کالج کالبی بودم، ترکیب شده بود. کالج کالبی یک مدرسه ی هنر آزادی خواه در ایالت مین بود؛ جایی که دائماً مجبور میشدم تا در حومه ماساچوست و ایالت کنتیکت به گیتار زدن های تمام نشدنی طرفداران موزیک راک “دِدهدها” که کوله پشتی می انداختند و دستمال سر می بستند و صندل به پا می کردند، گوش کنم.

تمامی اینها مرا در موقعیتی نیرنگ آمیز در برابر مذهب بودا قرار می دادند. ایستین و دیگران میگویند که تنها راه برای رام کردن این ذهن بازیگوش و مقابله با گرایش ذاتی مان به وابستگی، اندیشه کردن و عبادت کردن (مدیتیشن) است. من به هیچ وجه قصد نداشتم به توصیه ی آنها عمل کنم، خودم را تصور میکردم که در حالتی غیر قابل تحمل به همراه تمرین کننده های از خود متشکر دیگری در اتاقی نشسته ام که بوی…

نقد کتاب ده درصد شادتر

تا حالا چند بار احساسات بر شما چیره شده‌اند. چند بار غرق در خشم یا ناامیدی، تصمیمی وحشتناک گرفته‌اید و بعداً حسابی پشیمان شده‌اید؟چند بار یک دلیل ساده مثل «بلندشدن از دنده‌ی چپ» روزتان را به گند کشیده؟ کتاب ده درصد شادتر، به شما نشان می‌دهد که چطور می‌توانید احساساتتان را از راه مدیتیشن مدیریت کنید. دن هریس در این کتاب، روشی مؤثر را دقیقاً برای انجام همین کار به ما معرفی می کند.

پس از آشنایی با تحقیقاتی که نشان می داد مدیتیشن می تواند تقریباً همه کار، از پایین آوردن فشار خون گرفته تا بازنویسی الگوهای ذهنی، را میسر سازد، هریس تصمیم گرفت به دنیای پشت پرده و افشا نشده ی مدیران ارشد، دانشمندان و حتی سربازان نیروی دریایی برود و به طور کلی افرادی را بررسی کند که از این کار برای افزایش آرامش، تمرکز و شادی خود بهره می گیرند.

کتاب ده درصد شادتر، مخاطبین را به سفری هیجان انگیز به ماورای محدودیت های علم اعصاب می برد و ما را با روشی آشنا می کند که به معنای واقعی کلمه می تواند زندگیمان را دگرگون سازد. نویسنده‌ی کتاب تجربه‌ی جذاب خودش را تعریف می‌کند تا هنر باستانی مدیتیشن را بهتر درک کنیم.

مدیتیشن فراتر از یک پدیده‌ی مُد روز است و واقعاً زندگی ما را تغییر می‌دهد. مطالعات علمیِ اخیر نشان داده‌اند که ذهن‌ آگاهی و مدیتیشن تأثیرات عمیقی بر سلامت روح و جسم و در نتیجه رفاهمان خواهد داشت. مدیتیشن کمک می‌کند بر «خود» غلبه کنیم، احساساتمان را در دست بگیریم و با هر سبکی که دوست داریم اما خلاقانه زندگی کنیم.

خواندن کتاب ده درصد شادتر را به هرکسی که با استرس درگیر و به دنبال راه نجات است، هرکسی که در مورد مراقبه و اثر آن بدبین یا کنجکاو است و هرکسی که از زندگی خود راضی، اما در جستجوی شادی بیشتر است، پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 339 بار

Dan%20Harris%20(%D8%AF%D9%86%20%D9%87%D8%B1%DB%8C%D8%B3)

عنوان کتاب: ده درصد شادتر

برنده ی جایزه The Living Now سال 2014

نامزد جایزه بهترین کتاب غیرداستانی گودریدز سال 2014

جز برترین آثار روانشناسی

نویسنده: دن هریس

مترجم: محمد غفوری

تعداد صفحات کتاب: 335 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 33.32 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

آنوک پرستاری باهوش و مهربان و مادر صمیمی ترین دوست دوران کودکی چارلز بود که او را همانند مادر خودش دوست داشت. چارلز وقتی این خبر مرگش را می‌شنود ناگهان به یاد روزهای بچگی‌اش...
بروزرسانی: 9 ماه قبل
تعداد بازدید: 162
در این مطلب، کتابی برای شما آماده کرده ایم که شامل دستور پخت حدود 50 غذای اصیل ایرانی است. ضمن اینکه روش پخت تعدادی از غذاهای معروف فرنگی نیز در آن آورده شده است.
بروزرسانی: 5 روز قبل
تعداد بازدید: 6780

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *