هفت عادت نوجوانان موفق

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
هفت عادت نوجوانان موفق (nbookcity.com)

دانلود کتاب هفت عادت نوجوانان موفق

کتاب هفت عادت نوجوانان موفق اثری بی نظیر برای اصلاح رفتارهایمان و قرار گرفتن در مسیر بهتر است.

کتابی که به زیبایی با استفاده از مثال ها و خاطرات زندگی واقعی به طرز زیرکانه ای نوشته شده و مخاطب از خواندنش خسته نمی شود. کتابی که با حس های متفاوت خواننده را همراه خود میکند و تجربه ای جدید را جلوی پای شما می گذارد. به جرات می توان گفت کتاب پیش رو، بهترین کتاب روانشناسی در حیطه سنی نوجوانان است و از همان فصل اول شما را مجذوب خود خواهد کرد. بدون شک نوشته های شون کاوی در اصلاح رفتارهای اشتباه، کمک تان خواهد کرد.

نوجوان باید پس از هدف گذاری، امور زندگی خود را اولویت بندی کند. شون کاوی، به والدین توصیه می‌کند به نوجوان خود عادت دهید که زمان زندگی خود را بر اساس اولویت‌هایش تنظیم کند. به آنها بگویید که با در نظر گرفتن اهداف خود، کارهای روزانه‌شان را اولویت بندی کنند و فعالیت‌های مهم را در ابتدای لیست قرار دهند. اگر نوجوان متوجه شود که با اولویت بندی و عمل به آن امور روزمره‌اش چقدر آسان‌تر می‌شود، بسیاری از اضطراب‌ها و تنش‌هایش کاهش یافته و تمرکزش افزایش خواهد یافت.

خلاصه کتاب

کتاب هفت عادت نوجوانان موفق، نه تنها خواندنش برای نوجوان‌ها ضروری است بلکه برای پدر مادرها هم مطالعه اش خیلی حیاتی است و به جای یک مشاور زبردست و حاذق می شود از آن استفاده کرد. نوجوانی دوراني شگفت انگيز و پردردسر است. شون کاوی در كتاب خود از اصول کتاب هفت عادت مردمان مؤثر براي راهنمايی و هدايت نوجوانان استفاده كرده است.

وی به طرزی زيبا و دلچسب و به شيوه قدم به قدم، رسيدن به تصوير ذهنی بهتر، ايجاد دوستی ها، مقاومت در برابر دوستان همسن و سال، دستيابی به هدف های ارزشمند و كنار آمدن با پدر و مادر و بسياري از نكات ديگر را به نوجوانان آموزش داده است. اگر در خانه فرزند نوجوان دارید حتما متوجه تغییرات رفتاری او شده‌اید، احتمالا چالش‌ های زیادی با او دارید و احساس می کنید اصلا او را نمی‌شناسید.

باید بدانید که افراد در این دوران به تدریج مستقل می‌شوند و از نظر جسمانی و روانی تغییراتی می‌کنند و با چالش‌های گوناگونی از جمله هویت یابی مواجه می‌شوند. مسلم است که نحوه برخورد والدین با فرزندان و شیوه‌ی تربیتی که در دستور کار خود قرار می‌دهند در رشد شخصیتی و عزت نفس نوجوان تاثیر می‌گذارد، بنابراین والدین می‌بایست اطلاعات خود را بالا برده و در این زمینه مطالعه داشته باشند.

کتاب هفت عادت نوجوانان موفق، از آن دسته کتاب‌ هایی است که والدین می‌توانند به وسیله آن، نوجوان خود را در مسیر موفقیت و پیشرفت یاری دهند. همانطور که از نام کتاب پیداست این اثر درباره ایجاد عادت‌هاست، در واقع به ما می‌گوید انسان با داشتن عادت‌ های درست می‌تواند به موفقیت برسد. به‌کارگیری این عادات به صورت عملی، بهترین روش برای یاد دادن به نوجوانان است، و شما متوجه می‌شوید که چگونه فرزند نوجوان خود را برای موفقیت تربیت کنید، چرا که شما وظیفه دارید در این مسیر همواره راهنمای آنها باشید.

بخشی از متن کتاب

با بیشتر چیزهایی که میگفت موافق بودم تا اینکه سخنان او به اینجا رسید: چالشی که نوجوانان ۱۵۰ سال پیش با آن روبه رو بودند، کار سخت بود. چالشی که نوجوانان امروز با آن روبه رو هستند نبود کار سخت است. زیر لب گفتم ببخشید نبود کار سخت؟ چی داری میگی؟ فکر میکنم نوجوانان امروز پرکارترند و سخت تر از همیشه کار میکنند. هر روز این را با چشم های خودم میبینم، بین مدرسه، فعالیت های فوق برنامه، تیمها، باشگاه ها، نهادهای دانش آموزی…

ورزش، کار پاره وقت، کمک به بزرگ کردن خواهر یا برادر کوچکتر و ده ها کار دیگر، وقت خیلی کمی برای نفس کشیدن باقی میماند. نبودِ کار سخت؟ ها شیر گاوها را دوشیدن و پرچینها را تعمیر کردن از هماهنگ کردن زندگی پیچیده یک نوجوان امروزی سختتر به نظر نمیرسد. باید قبول کنیم که شما کارهای زیادی برای انجام دادن دارید ولی وقت کافی ندارید. بعد از مدرسه شما تمرین دارید که بعد از آن هم نوبت به کار کردن میرسد.

شما همچنین باید برای امتحان زیست فردا مطالعه کنید و فراموش نکنید که به دوستتان زنگ بزنید، علاوه بر همه اینها باید ورزش کنید، سگتان به پیاده روی نیاز دارد و اتاقتان به هم ریخته است حالا میخواهید چکار کنید؟ عادت سوم، اولویتها را مدنظر داشته باشید، میتواند به شما کمک کند. این عادت كلاً راجع به یادگیری در اولویت قراردادن و مدیریت کردن زمانتان است، طوری که کارهایتان که باید در اولویت قرار بگیرند اول انجام شوند نه در آخر. اما این عادت چیزی فراتر از مدیریت زمان است.

اولویتها را مدنظر قرار دادن همچنین با یادگیری غلبه بر ترسها و قوی بودن در طی لحظات سخت ارتباط دارد. در عادت دوم شما تصمیم گرفتید که اولویتهای شما چه کارهایی هستند. بعد عادت سوم آنها را در زندگیتان در اولویت قرار میدهد. مطمئنا ما میتوانیم یک فهرست خوب از اهداف و نیات خوب داشته باشیم، اما انجام آنها و آنها را در اولویت قرار دادن بخش سخت آن است.

به این دلیل است که من عادت ۳ را عادت مدرن بله گفتن (قدرت بله گفتن به مهمترین کارهایتان) و قدرت نه گفتن (قدرت نه گفتن به کارهای کم اهمیت تر و اصرارهای دیگران) می نامم. عادت اول برمبنای همدیگر استوارند عادت اول میگوید: «شما راننده هستید، نه مسافر.» عادت دوم میگوید «تصمیم بگیرید کجا میخواهید بروید و برای رسیدن به آنجا یک نقشه تهیه کنید. عادت سوم میگوید به آنجا برسید! اجازه ندهید موانع سر راهتان شما را از مسیرتان خارج کند…

نقد کتاب هفت عادت نوجوانان موفق

اولین نکته کتاب هفت عادت نوجوانان موفق، این است که نوجوانان باید یاد بگیرند که این خودشان هستند کنترل و مسئولیت زندگی خود را بر عهده دارند. آنها نیاز دارند تا نتیجه انتخاب‌ها و اعمال خود را متوجه شوند و بعد دوباره برنامه ریزی کنند تا به نتیجه بعدی برسند. در این حالت وقتی نوجوان کنترل زندگی خود را به دست دارد مسئولیت همه اتفاقات را می‌پذیر و به خاطر هیچ رویدادی دیگران را سرزنش نمی‌کند، چون متوجه شده که خودش مسئول است.

اگر نوجوانان یاد نگیرند که مسئولیت زندگی خود را قبول کنند، آنگاه نمی‌توانند در آینده نیز سختی‌ها را تحمل کنند و برای هر مشکل به جای راه حل به دنبال مقصر می‌گردند. خودشان را یک قربانی جلوه می‌دهند و همیشه منتظرند تا دیگران تصمیم بگیرند که برای ادامه چه باید کرد. اگر نوجوانان تصویر دقیقی از آینده، اهداف، ارزش‌ها و اصول‌شان نداشته باشند، مجبورند تا منتظر اهداف دیگران باشند.

نویسنده در کتاب هفت عادت نوجوانان موفق می‌گوید به آنها یاد بدهید که اگر برای زندگی خود هدف مشخصی نداشته باشد باید از دیگران تقلید کند و چون هدف او نیست و هیچ تصویری در ذهن خود ندارد، یقینا آینده خوشایندی در انتظارش نخواهد بود. به نوجوان خود کمک کنید تا برنامه ریزی کند، اطلاعاتش را افزایش دهد و برای آینده خود نقشه بکشد. این کار موجب می‌شود تا از سردرگمی نجات پیدا کند و دقیقا متوجه شود در کجای راه قرار دارد و اینگونه زمام زندگی‌اش در دستان خودش است.

یکی از مهم‌ترین دغدغه های فکری والدین، موفقیت فرزندشان است و در نوجوانی هر انسان مهم‌ترین پایه‌ های موفقیت گذاشته می‌شود. کتاب هفت عادت نوجوانان موفق می‌تواند راهنمای خوبی برای والدین و نوجوانان در جهت هدایت به مسیر موفقیت باشد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,304 بار

Sean%20Covey%20(%D8%B4%D9%88%D9%86%20%DA%A9%D8%A7%D9%88%DB%8C)

عنوان کتاب: هفت عادت نوجوانان موفق

هدیه ارزشمند برای نوجوانان

نویسنده: شون کاوی

مترجم: طیبه امیریان

تعداد صفحات کتاب: 318 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 30.82 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

این کتاب به شما می گوید چگونه با ندای درون حال بیشتری به زندگی خود بدهیم، کتاب حاضر از مهمترین کتاب های توسعه فردی و کارآفرینی است که برای اولین بار منتشر می شود. حال کاملا استمراری در نهایت با یک فصل...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 505
در کتاب تمامی جزییات زندگی جی کی رولینگ بررسی و نقاط پنهان آن شرح داده شده است. در این اثر به مصاحبه‌های این نویسنده‌ی برجسته اشاره و شکل‌گیری شخصیت هری پاتر به‌ طور کامل توضیح داده شده است...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 167

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *